Voortiko?

Fiesta kiikarissa.

OLen katellu erästä -98 Fiestaa 1,3:n koneella.
Vaikuttais hyväkuntoiselta.
Onkohan niissä jakopää ketjulla vai hihnalla?
Entä lieneekö herkkä ruostumaan?Muita mahdollisia vikoja?Kiitoksia vastauksista jo etukättee.

6

1218

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kolopallo

      Onk se 1.25 vai 1.3? Jos se on 1.3 ni se perustuu vanhaan anglian koneeseen ja seon työntötanko kone.(endura-e).Eli ei ketjua/hihnaa.Ei kovin herkkä ruosteelle. hyvä ajaa,pihi,lämmin. Jarrulevyt kulutus tavaraa,samoin etuvakaajan pääty tangot.

    • Tyttö

      Itsellä 1.3 endura koneella, 155000km tuupattu.Ei ongelmia ,kuluvia osia vaihdettu ,muuten hyvin toiminut . Suosittelen.

    • Heimo

      koneella. Ei muita hihnoja kuin laturinhihna. Älyttömän kestävä kun muistaa pitää ÖLJYT koneessa.

      • diplinssi

        Kyllä siellä silti on ketju, vaikka on työntötankokone. Nokka-akseli on sylinteriryhmässä sivulla aika alhaalla. Mutta jollakinhan sitäkin nokka-akselia on pyöritettävä ja puolta hitaammin kuin kampiakseli. Siis nokka-akselin ketjupyörässä 2 kertaa niin paljon hampaita kuin kampiakselin ketjupyörässsä. Ketju on erittäin lyhyt ja keskeltä painaa jousella ketjun kiristäjä. Lyhyen ketjun ansiosta ketju kestää satoja tuhansia kilometrejä, mutta ketju ja pyörät vaihdetaan moottorin peruskorjauksen yhteydessä.


      • kaveri puhuu läpiä päähänsä
        diplinssi kirjoitti:

        Kyllä siellä silti on ketju, vaikka on työntötankokone. Nokka-akseli on sylinteriryhmässä sivulla aika alhaalla. Mutta jollakinhan sitäkin nokka-akselia on pyöritettävä ja puolta hitaammin kuin kampiakseli. Siis nokka-akselin ketjupyörässä 2 kertaa niin paljon hampaita kuin kampiakselin ketjupyörässsä. Ketju on erittäin lyhyt ja keskeltä painaa jousella ketjun kiristäjä. Lyhyen ketjun ansiosta ketju kestää satoja tuhansia kilometrejä, mutta ketju ja pyörät vaihdetaan moottorin peruskorjauksen yhteydessä.

        Vanhan kansan työntötanko moottori tai jakohihna
        rippuu moottorista.


      • Heimo
        diplinssi kirjoitti:

        Kyllä siellä silti on ketju, vaikka on työntötankokone. Nokka-akseli on sylinteriryhmässä sivulla aika alhaalla. Mutta jollakinhan sitäkin nokka-akselia on pyöritettävä ja puolta hitaammin kuin kampiakseli. Siis nokka-akselin ketjupyörässä 2 kertaa niin paljon hampaita kuin kampiakselin ketjupyörässsä. Ketju on erittäin lyhyt ja keskeltä painaa jousella ketjun kiristäjä. Lyhyen ketjun ansiosta ketju kestää satoja tuhansia kilometrejä, mutta ketju ja pyörät vaihdetaan moottorin peruskorjauksen yhteydessä.

        Voi myös olla hammaspyörä välitteinen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Huomenta ihana

      Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      46
      7475
    2. Hei rakas...

      Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      33
      4123
    3. Ei tämä etene ikinä

      Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3645
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

      Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3150
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

      Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2826
    6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

      Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      53
      2399
    7. Miksi et irrota otettasi

      Suhteeni?
      Ikävä
      53
      2327
    8. Toiveikas vai toivoton

      torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      38
      2281
    9. Koko ajan olet

      Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      43
      2278
    10. Mukavaa päivää

      Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2256
    Aihe