Olen 17-vuotias lukiolainen ja käynyt salilla nyt noin puoli vuotta. Olen käynyt 2-3 kertaa viikossa, mutta mulla ei ole ollut mitään varsinaista saliohjelmaa.
Tämä on tehnyt sen, etten ole oikeastaan...kehittynyt juuri ollenkaan. :(
Teen enemmän fiiliksen mukaan, mutta pyrin joka kerta tekemään sen verran monipuolisesti, että kaikki kehon osat saavat treeniä. Käytännössä salikäyntini kestää reilun tunnin, josta puoli tuntia olen juoksumatolla (rakastan juosta matolla!) ja lopun aikaa teen salitreeniä.
Pyrin tekemään jokaista liikettä 3 sarjaa. Toistoja teen tavallisesti n. 6-10, joskus max. 12.
Koska kehitystä ei juurikaan tapahdu, jotain on oltava pielessä. Mielestäni ravitsemuspuoli on ok, joten käännän syyttävän katseeni tähän epämääräiseen salitreeniini.
Olisi ihanaa saada joltakulta apua jonkinlaisen ohjelman tekemiseksi. On aika turhauttavaa tämä tilanne. Personal trainereihin tai muihin ammattilaisiin ei ole todellakaan varaa näin kotona asuvana opiskelijana. :/
Jos on kysyttävää, niin saa toki kysyä.
Saliohjelmaa pohtimassa
3
120
Vastaukset
Mikä sulla on treenin tavoitteena? Eli mitä se kaipaamasi kehitys on?
- Salikissa20
Pakkotoiston foorumilta voisit saada paljon hyödyllistä tietoa saliohjelman kokoamisesta. Ohjelman perustana kannattaa käyttää useisiin lihasryhmiin vaikuttavia moninivelliikkeitä, kuten kyykkyä, maastavetoa, pystypunnerrusta, penkkipunnerrusta ja kulmasoutua eri variaatioina. Näiden perusliikkeiden ympärille voi sitten kasailla erilaisia pienempiä lihasryhmiä aktivoivia liikkeitä vähön oman mielen mukaan.
- Senappi
Hmm, ainakin käsiin olisi kiva saada lihasta, ovat niin ohuet. Yleinen kiinteys, vähän persettä. Noi olis kovat jutut. :)
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne1117151- 954721
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista594697Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee493859- 513788
- 2153748
Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san263333- 512711
- 372594
- 382289