Oon jonkin aikaan tehnyt lavajakelua(korkeita lavoja ei hajoavaa tavaraa)
Ni aika usein muutaman kerran on lava kaatunut onko vinkkejä miten lavat saa autosta ehjänä pois,lavoja ei koskaan ole kelmutettu koska ei saa kelmuttaa työnlaadun takia.
Eli ku ajan 15 t. Jakelu-autolla ku pakitan laituriin ja nostan perän ylös ja lasken nostosillan lautaan kiinni ni aina nostosillan ja laudan väliin jää kolo/kohoutuma joho ku lava pamahtaa ni lava kaatuu taaksepäin koska alamäki on konttii päin ku 15t auto ei nosta perää nii ylös ku isot autot aina jää se alamäki ja nostosiltaa ei saa tasaisesti.
Auttasko jos pumpuilla ku työntää ni työntäs nii että lavan takaa työntäs mut sit pienet pyörät pumpuista menis ekana ulos ku nyt oon työntäny nii että iso pyörä pumpuista ekana ulos.
Voin kuvitella että tää kysymys ammattilaisia naurattaa on hyvin ihme kysymys mut ei oikee mistää neuvoja saa.Meil muut kuskit ei paljon neuvo ja otin työnjohdon kaa asian puheeksi mut eivät tuu terminaalii neuvonaan koska on kuulemma iha sama paljon käytän työaikaa tohon ku asiakas maksaa laskun.
Lavat kaatuu apuja
6
346
Vastaukset
- Mitteepätuotakomment
Kyllä nyt vaatisi tarkennusta tuo kirjoituksesi. Monen monta kysymystä jota kokenutkaan konkari ei ymmärrä??? Jos on nostosilta niin järkimies laskee auton oman perälaudan alas ja peruuttaa laudan nostosillan alle. Nostosillan lasku perälaudan kärkeen on riskaabelijuttu sillä perälaudan kuormitus ei ole suunniteltu laudan kärkeen vaan laudan keskiosaan.Jos on 1500 kg perälauta niin tuo 1500 kg pitää
olla kohdistunut laudan keskiosaan(on merkitty Max loud merkinnällä)
Lauseesi Ei saa kelmuttaa työnlaadun takia on ihan täyttä hepreaa. Jos et osaa kertoa tarkemmin mitä kuljetetaan ja miksi ei saa kelmuttaa niin ei kukaan osaa kommentoida eikä antaa vinkkejä. Kelmun hinnasta ei ainakaan pitäisi olla kiinni,on se niin halpa tapa toimittaa tavarat ehjänä perille. - nääs
Jospa koittaisit ottaa rauhallisesti. Siten saa usein enemmän aikaiseksi kuin hosumalla. Nostosillan kärki kuormatilan lattiaan, ei nostimen kärkeen. Jos oikein herkkiä ovat kaatumaan, niin vedä iso pyörä edellä ja pysähdy ennen kuin pyörät ovat kynnyksen kohdalla ja vedä sitten pelkkä pumppu kynnyksen yli ja pumppaa takaisin ylös. Sitten vedä varovasti pätkä ja pumppu paremmin lavan alle , pikkupyörien kanssa sama juttu.(toimii soveltaen myös jos haluat työntää lavaa takaa)Auton perä kannattaa pitää alempana kuin nostosillan taso niin sen kärkeen ei jää niin pahaa kynnystä.
- Mitteepätuotakomment
Näin on, tosi asialliset ja hyvät ohjeet.Se kiire ja hosuminen pois ja vanha sanonta hyvin suunniteltu on puoliksi tehty pätee juuri näissä asioissa.
Noita superkorkeita lastaussiltoja löytyy paljon. Superkorkeita autoja taasen ei. Itsekin olen ajellut 26 tonnista 3 akselista autoa, eikös nämä ole samoja jotka on rekkavetureina 60 tonnisissa 25 metrisissä... Ei sekään mikään "superkorkea" ollut....
Hauskin lastauspaikka löytyy Piikkiön S-marketista... Autona 18 tonninen Antos, 10 metrinen kaappi, 2 metrinen perälauta... Tuolla purkaessa vaikka laitan keulan alas ja perän ylös, niin silti jää pieni ylämäki... Olisi kiva tietää mitä suunnittelijan päässä liikkunut? kenties mielikuvat sora-autoista??? Sprinter kokoluokalla tuolla ei auta muutakuin nostella perälaudalta kamat....
Ja tosiaan korkeisiin lastausiltoihin helpottaa se että laskee sen sillan lipan alas perälaudan "päälle" niin saadana loivennettua sitä kulmaa- SusiSaivoSalmi
Totta ;) ;) ;)
- TuomaksenPsykoosiPahenee
SusiSaivoSalmi kirjoitti:
Totta ;) ;) ;)
Tuomas, alas vajoat, kommentoit jo omia juttujasi. Ei tosin eka kerta.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod224324- 193391
Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita
Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy4022331- 272011
- 341954
Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost2391949- 351704
- 151578
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191337- 121301