Rajalta rauhanturvaajaksi? Rauhanturvaajien palkat

hjkoå

Elikäs, johan tuo otsikosta selviää. Olen siis kiinnostunut töistä rajavartiostossa ja olenkin sinne hakemassa. Mikäli niin onnekkaasti käy, että joskus pääsen töihin rajavartiostoon, meneekö siinä samalla mahdollisuudet päästä joskus "keikalle" jonnekin päin maailmaa?

Toisekseen, millaisissakohan summissa nuo palkat nykyään pyörii, oikein muuta tietoa en löytänyt, kuin tuosta peruspalkasta mikä oli vain jotain reilut pari tonnia kuukaudessa. Lisät riippuu joo siitä, minne on lähetetty, mutta jotain haarukkaa olisi kiva tietää?

7

588

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hnhuj

uupp

• rgh

Nostellaas

• Kreku

Siviiliammatistasi en tiedä, mutta sinulla ei selvästikään ole SKVJ-koulutusta eli kovin onnekkaasti käy, jos koskaan mitään kautta pääset rauhanturvaajaksi.

Rajalta siihen lienee kuitenkin selvästi paremmat mahdollisuudet, koska po. palvelus on "puolustusvoimien palkatulle henkilöstölle osa sotilasuraa", eikä rajakaan sillloin niin kovin kaukaa liippaa.

Palkan saat vaivautua itse selvittelemään pv:n tämän aiheen teemasivulta...

• aaapeeepee

Ei sieltä löytynyt muuta kuin tuo peruspalkka joka oli reilut pari tonnia. Ei mitään tarkempaa tietoa lisistä.

• WOD1

Olen evp-rajavartiomies. Palvelusuran aikana kävin 90-luvulla kaksi eri kertaa heittämässä vuoden keikan "alas". Tuolloin oli aika hankalaa päästä kriisinhallintatehtäviin rajan kiintiöiden takia, ts. 1 henkilö / rajavartiosto kerrallaan eri sotilashenkilöstöryhmistä (rajavartijat, opistoupseerit, upseerit). Itselläni on erikoisosaamista joka helpotti joukkoihin pääsyä. Toisella kertaa jopa pyydettiin mukaan ohi irrotettavuuslistojen. Nykykäytännöstä en osaa sanoa.
      Palkat ja päivärahat tehtäväkohtaisesti kyllä selviää pv:n sivuilta. Mitään yö-, viikonloppu- ym. lisiä, jotka siviilistä on tuttuja, ei makseta, eli kuukausipalkka on se, jonka saat päivärahat.

• EasyCake

Olin "rauhanturvaajana" ja ikinä ei ole ollut loisimpaa hommaa.....kaljaa kitattiin niin paljon kuin jaksettiin...

• wertytyrtyew

"Olin "rauhanturvaajana""

Et ollut.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      46
      7625
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      33
      4203
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3705
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3190
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2866
    6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      65
      2551
    7. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      54
      2398
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      51