JOSKUS mietin mitä virkaa minulla on tässäelämässä joulunkin yksin,lapsia2kpl ja lapsenlapsia 4kpl. Elämä menee joskus tukkoon niinkuin minulla joulupäivänä en löytänyt mitään mistä oisin saanut valopilkun elämääni..Siispä tein sen mitä ei oisi saanut tehdä..Kaduttaa koska muksut uskovat että olen vahva ja kestän kaiken.Heräsin teholta sydän käynnistetty 2-3 kertaa Hävetti koska en osannut selittää miksi niin tein???POikani oli löytänyt minut kiitos hänelle Kaduttaa hävettää ja miten selittää 2;delle 5v tytölle mikä mummun on miksi noin paljon kaikkia letkuja?? OIKEASTI SAIN SAMAN TIEN SOKKIHOIDON Lastenlasteni kautta Hävettää ettei katettaan tahtoisi ylös nostaa..MUTTA nämä pienet elämän suolat antoivat minulle tosin myös ajattelemisen aihetta..Miksi rankaista itseään??Nyt elän päivän kerrallaan ja nautin lapsistani ja lapsenlapsistani..SORI tekstin apaattisuus...
elämänsuola :-)
18
2337
Vastaukset
- japanitar
niin, tekstisi havahdutti ajattelemaan, kuinka pienestä kaikki saattaa ola kiinni.. Ihminen ei aina jaksa nähdä asioita positiivisesti eikä tarvitsekaan. Osoittaa rohkeutta näyttää heikkoutensa. Me jokainen olemme vajavaisia, mutta on asioita, joitten takia kannattaa elää.. ja päivä päivän perään nousta ylös. Kun usein käyn lenkillä metsäteillä, näen luonnon kauneuden ja ne monet aamu- ja ilta-auringot...se antaa akkuun virtaa. Monet kerrat joudun kuitenkin huomaamaan oman avuttomuuteni asioitten kulkuun..
- Judge
Henkilö on yrittänyt poistua liikkuvasta bussista ilman kanssamatkustajien lupaa.
Tuomio: Lieventävänä asianhaarana on nähty henkilön nuori ikä sekä tekonsa seurauksien ymmärtäminen. Syyte raukeaa. - EIIen
Mitä nyt sinulle sanoisin... ystävä hyvä.
Netti ja virtuaali on vaikea paikka tällaisten asioiden selvittämiseen, kirjettäkään en sinulle voi kirjoittaa joten yritän prustata tähän mitä sinun kirjoituksesi sai minun pääkopassani aikaiseksi.
Chat huoneessa on paljon sellaisia ihmisiä, jotka eivät oikeasti välitä toisesta ihmisestä. Keskustelupalstalla vielä enemmän. Tämä on vain sanahelinää, kirjainten leikkiä, jos tunne puuttuu.
Vieraasta ihmisestä ei oikeesti voi välittää, ei voi luulla tuntevansa toista , jos ei edes kuule ääntä. Äänen kuultuaan voi jo kuvitella ihmisen "siellä toisessa päässä".
Toiset sanovat, etteivät tule miellyttämään tänne nettiin ketään. Toisaalta toisen ihmisen miellyttäminen/mielisteleminen/p:n nuoleminen on aiwan eri asia kuin toisen huomioon ottaminen.
Toisen IHMISEN kohtaaminen on ainutlaatuinen asia. Jokaiselle on suotava virheellisyys, erheellisyys, ja anteeksi saamisen mahdollisuus.
Tapahtui kohtaaminen sitten missä "tilassa" hyvänsä..
Mummu,
sanat tuntuvat olevan kateissa tällaisessa tilanteessa mutta ehkä se onkin juuri se juju.
Ajattelen sinua lämmöllä, ajatukseni ovat Mummulin luona, mutta tuskin se sinua paljon lohduttaa.... ehkä hiukan kuitenkin...
Ihmisen ikävä on niin henkilökohtainen asia, ettei siihen tule puuttua, ohjailla tai käskeä toista tekemään itse 'oikeaksi' havaituilla keinoilla.
Sinun on löydettävä oman elämäsi pelisäännöt ja välineet , niin typerältä kuin se kuulostaakin.
Olemme periaatteessa kaikki yksin, toisilla vain enemmän vastuita ja yhdessä oloa muiden ihmisten kanssa.
*pöh*nyt mä rupeen jo selittää ja ikkasee.
Mutta mummuli..
eteenpäin niinkuin mummo lumessa :D - Siru2
...kyseessä on "hätähuuto". Yksinäisyyskin voi tuntua niin ahdistavalta, luulee, ettei kukaan rakasta, miksi täällä sitten olisi..
Kuitenkaan asia ei ole niin. Kuten varmaan huomasit, lapsenlapsesi tarvitsevat sinua tosi paljon.
Elon toiveet ei aina täyty, mutta koitetaan räpistellä tosiaan aamusta iltaan, päivä kerrallaan. Kyllä niitä ilon hetkiäkin tulee, niin tyhjältä kuin se kuulostaakin. - tuffe
Nämä muut vastasivatkin niin kauniisti jokaikinen, ei kai siinä paljonkaan lisäämistä ole... oikeastaan kai vaan vastaan myötätunnosta.
Joulu on herkkää aikaa, jos ei viihdy yksin, on varmaan raskasta juuri silloin. Ei silti kannata liikaa rangaista itseään häpeämällä silmät päästään, tehty mikä tehty. Sinähän sen parhaiten tiedät mitä tunsit silloin... Kyllä se aika vielä koittaa kun jaksat taas nauttia "lisä-ajastasi", eihän sitä koskaan tiedä mitä elämä tuo tullessaan!- mummu1958
Tätä kaikkea olen miettinyt kuinka paljon surua olisin tuottanut jos poikani ei jostakin syystä olisi tullut katsomaan minua,onneksi ilman lapsenlapsia..Tyttäreni ei ole päässyt asian yli pelkää koko ajan,vaikka olemme keskustelleet asiasta perheenkesken ja vannotin etten enään tee niin.Siitä huolimatta tyttäreni soittaa useaan kertaan päivässä ja kysyy onko kaikki hyvin?Poikani taas uskoo minuun ja on sanonut siskolleen äiti ei enään tee sitä koska hän havahtui kuolon kalpeaksi kun laitoit 4kk tyttösi äidin vuoteenpäälle ja sanoit äiti tätä kaikkea sinä olisit jäänyt ilman..Sanat iski kuin tikaari rintaan ja pikkuinen vain nauroi kun näki minut,itkin itkemisestäni teki mieli ottaa koko katraslauma syliin mutta en voinut muuta kuin PYYTÄÄ ANTEEKSI TEKOANI.Sulattelen vielä itse tyhmyyttäni ja mietin miksi tein niin koska olen kaikki joulut ollut yksin kun lapset lähti pesästään???!!!KAIPPA joskus saan tähänkin selvyyden...kiitos mielipiteistänne..
- mummu1958
Tätä kaikkea olen miettinyt kuinka paljon surua olisin tuottanut jos poikani ei jostakin syystä olisi tullut katsomaan minua,onneksi ilman lapsenlapsia..Tyttäreni ei ole päässyt asian yli pelkää koko ajan,vaikka olemme keskustelleet asiasta perheenkesken ja vannotin etten enään tee niin.Siitä huolimatta tyttäreni soittaa useaan kertaan päivässä ja kysyy onko kaikki hyvin?Poikani taas uskoo minuun ja on sanonut siskolleen äiti ei enään tee sitä koska hän havahtui kuolon kalpeaksi kun laitoit 4kk tyttösi äidin vuoteenpäälle ja sanoit äiti tätä kaikkea sinä olisit jäänyt ilman..Sanat iski kuin tikaari rintaan ja pikkuinen vain nauroi kun näki minut,itkin itkemisestäni teki mieli ottaa koko katraslauma syliin mutta en voinut muuta kuin PYYTÄÄ ANTEEKSI TEKOANI.Sulattelen vielä itse tyhmyyttäni ja mietin miksi tein niin koska olen kaikki joulut ollut yksin kun lapset lähti pesästään???!!!KAIPPA joskus saan tähänkin selvyyden...kiitos mielipiteistänne..
- mummu1958
mummu1958 kirjoitti:
sori tuli kahteen kertaan ajatukset muualla...
- EIIen
mummu1958 kirjoitti:
Selviytymisesi oli tarkoitus saada sinut miettimään, pysähtyä ajattelemaan jotain joka ehkä on ollut sumuverhon takana.
Ehkä olet jo huomannut jotain olennaista,
ja kiittänyt että olet olemassa.
Minä olen iloinen Mummuli että olet "siellä-jossain" mummoilemassa.
TuRbo-Mummo Rulaa :D
*iso-hymy-Hyvä-Mummuli :D * - Mummulille!
EIIen kirjoitti:
Selviytymisesi oli tarkoitus saada sinut miettimään, pysähtyä ajattelemaan jotain joka ehkä on ollut sumuverhon takana.
Ehkä olet jo huomannut jotain olennaista,
ja kiittänyt että olet olemassa.
Minä olen iloinen Mummuli että olet "siellä-jossain" mummoilemassa.
TuRbo-Mummo Rulaa :D
*iso-hymy-Hyvä-Mummuli :D *Älä häpeä itseäsi, ei sinunkaan tarvitse olla superihminen ja kestää mitä vaan. Jostakin syystä sun voimasi olivat silloin lopussa, ethän syyttäis ketään toistakaan joka äärirajoillensa ajettuna murtuu. Me ollaan vaan ihmisiä ja joskus voi semmonenkin hetki tulla ettei jaksa. Nyt kun sää selvisit siitä niin sulla on mahdollisuus opetella olemaan itseäsi kohtaan armollisempi ja oppia ottamaan vastaan toisilta ihmisiltä apua ja tukea. Sillä yksin meistä ei pärjää kukaan. Tsemppiä toivotan sulle, ja vielä paljon paljon ihania hetkiä lastenlasten kasvua seuratessa ja heidän rakkaudestaan nauttimista:)
- mummu1958
Mummulille! kirjoitti:
Älä häpeä itseäsi, ei sinunkaan tarvitse olla superihminen ja kestää mitä vaan. Jostakin syystä sun voimasi olivat silloin lopussa, ethän syyttäis ketään toistakaan joka äärirajoillensa ajettuna murtuu. Me ollaan vaan ihmisiä ja joskus voi semmonenkin hetki tulla ettei jaksa. Nyt kun sää selvisit siitä niin sulla on mahdollisuus opetella olemaan itseäsi kohtaan armollisempi ja oppia ottamaan vastaan toisilta ihmisiltä apua ja tukea. Sillä yksin meistä ei pärjää kukaan. Tsemppiä toivotan sulle, ja vielä paljon paljon ihania hetkiä lastenlasten kasvua seuratessa ja heidän rakkaudestaan nauttimista:)
Nyt vasta tajuan mitä oisin menettänyt !! Kuulin pojaltani että hänen avovaimonsa odottaa 3:atta lasta..poikani sanoi varovasti..äiti rakas ajattele sinä et olisi nähnyt tätä uutta tulokasta jos olisit onnistunut..Kiitin luojaani ettei ottanut minua vielä ja rupesin itkemään onnesta..Näinkin voi käydä...Mutta minun kohdallani tuo leikki loppui kokonaan...Nyt olen onnellinen ja odotan 5:ttä lapsenlastani :-) Tähän maailmaan...
- japanitar
mummu1958 kirjoitti:
Nyt vasta tajuan mitä oisin menettänyt !! Kuulin pojaltani että hänen avovaimonsa odottaa 3:atta lasta..poikani sanoi varovasti..äiti rakas ajattele sinä et olisi nähnyt tätä uutta tulokasta jos olisit onnistunut..Kiitin luojaani ettei ottanut minua vielä ja rupesin itkemään onnesta..Näinkin voi käydä...Mutta minun kohdallani tuo leikki loppui kokonaan...Nyt olen onnellinen ja odotan 5:ttä lapsenlastani :-) Tähän maailmaan...
ja voimia kohdata huominen!
- TipuJuu
Se, että rohkenit kirjoittaa kipeestä kokemuksestasi tänne, silläkin voi olla joku tarkoitus Luojan suunnitelmissa. Ekhä kirjoituksesi lukee joku, joka on ajatellut saamaa asiaa mielessään, ehkä kirjoituksesi pysäyttää hänetkin...ja meidät muut...meidät se herättänee näkemään vierelläkulkemisen -taidon -hallinnan omassa elämässään.
Toivon sinulle voimia *halaa virtuaalisesti*, oma rohkeutesi auttaa sinua jatkamaan matkaasi. Se on epätoivoinen mutta samalla itsekäs teko. Vaikka tuntee itsensä täysin ulkopuoliseksi ja ypöyksinäiseksi tuollainen peruuttamaton teko ei ole vaikuttamatta ympäristösi ihmisiin niin läheisiin kuin täysin vieraisiinkin. Jos tekosi olisi onnistunut, mitä he olisivat miettineet miksi, miksi ja syytelleet itseään saamatta koskaan vastausta peruuttamattomaan tekoosi. Onneksi et onnistunut sillä sitä ei koskaan tiedä mitä tai mikä siellä nurkan takana odottaa. Ehkä tällä kaikella oli tarkoitus havahduttaa niin sinut kuin läheisesi kuinka tärkeitä te kaikki olette toisillenne. Jaksamista sinulle tänne elämän ulapalle.
- mummu1958
Mielestäni olen ilmaissut tunteeni rehellisesti..Ja todellakin kadun tekoani...Kiitos yläkerran ettei huolinut minua vielä,elikä elämälläni on tarkoitus..Myönnän sen rehellisesti..
- mummeli vuosimallia 34.
mummu1958 kirjoitti:
Mielestäni olen ilmaissut tunteeni rehellisesti..Ja todellakin kadun tekoani...Kiitos yläkerran ettei huolinut minua vielä,elikä elämälläni on tarkoitus..Myönnän sen rehellisesti..
kuuleppa mummu 58.olen itse 6 lapsen äiti yksinhuoltaja.elämä potkinut päähän ettävalköinen luu näkyy.mutta elämän reunasta pidän kiinni.niin olenpäättänyt elämän liepeestä pidän kiinni kaksin käsin.tätä suosittelen sinullekkin mummu 1958.potkikoon elämä päähän laskeutukoonunöhduksenhuntu yllemme me me elämme suurella eellä. ole reipas nosta häntä pystyynn ja tuulta päin.
- mummu1958
mummeli vuosimallia 34. kirjoitti:
kuuleppa mummu 58.olen itse 6 lapsen äiti yksinhuoltaja.elämä potkinut päähän ettävalköinen luu näkyy.mutta elämän reunasta pidän kiinni.niin olenpäättänyt elämän liepeestä pidän kiinni kaksin käsin.tätä suosittelen sinullekkin mummu 1958.potkikoon elämä päähän laskeutukoonunöhduksenhuntu yllemme me me elämme suurella eellä. ole reipas nosta häntä pystyynn ja tuulta päin.
Kiitos ÄITI luulit etten tuntenut siksi vastaan ja kiitän yläkertaa ettei minua matkaansa ottanutkaan..Olen iki onnellinen että saan olla teidän sinun ja isän luona........MUTTA JOSKUS TULEE MUSTAPILVI JOKA TAHTOO VIEDÄ MUKANAAN....kiitos rakasyan sinua...Olen myös kiitollinen lapsistani ja lapsenlapsistani :-))
- mummu34
mummu1958 kirjoitti:
Kiitos ÄITI luulit etten tuntenut siksi vastaan ja kiitän yläkertaa ettei minua matkaansa ottanutkaan..Olen iki onnellinen että saan olla teidän sinun ja isän luona........MUTTA JOSKUS TULEE MUSTAPILVI JOKA TAHTOO VIEDÄ MUKANAAN....kiitos rakasyan sinua...Olen myös kiitollinen lapsistani ja lapsenlapsistani :-))
kiva ettätunnistit,muista että kukaan teistä ei ole yksin ,olette kaikki 6kpl.alati mielessäni.tupani ovet ovat teille ainaauki yöllä ja päivällä.otan osaa niin iloon kuin suruunkin.neuvon ja opastan niinkuin taidan.jotainhan elämä näiden 70v.aikana on minullekkin opettanut.jos ei muuta niin hiljaa kulkemaan.heippa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e3238479Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne1056702Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä1783850- 863679
- 1703077
Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee432979- 482972
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista412889Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san222496Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1962094