Apumies piha-, maalaustöihin ym Helsingissä?

90-luvulla oli helppo löytää apu- ja ammattimiehiä Käylässä siajitsevan omakotitaloni pieniin rakennustöihin: Vain pikkuilmoitus Hesariin ja aina löytyi tekijä. Olen joskus ilmoittanut Dooxessa tai vastavassa portaalissa, mutta sielläkin tahtoo olla ne vakivastaajat. Toki olen heilläkin pikkutöitä teetättänyt eikä töissä valittamista ole ollut. Mutta palkkaisin mieluummin suoraan jonkun reippaan nuoren ja hoitaisin asianmukaisesti vakuutukset ym. henkilösivukulut itse. Työnä olisi mm. talon sokkelin maalaus, sepelin kärrääämistä ja levittämistä sokkelin viereen, nousutikkaiden ruosteenpoisto ja pintakäsittely, portin maalaus ym. pikkutyötä.

1

188

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • BobBuilder

Tuossa kirjoituksessa on kaikki pielessä. Vain pieni osa nuorista haluaa/viitsii tehdä ruumillista työtä. Ensimmäinen oppitunti alkaa kellosta. Työt alkavat aamulla, ei iltapäivällä silloin, kun nuori normaalisti herää. Kello on suuri kompastuskivi, koska huomattava osa erityisesti nuorista miehistä nukkuu päivisin ja leikkii tietokoneella öisin. Yöllä taas ei melumääräysten mukaan saa rakentaa, ainakaan taajamissa.

Jos sitten saat jonkun työmaalle, niin huomattavalla osalla on puutteita koordinaatiossa. Anna työkaluja ja katso miten yksinkertainen tehtävä onnistuu. Kulttuuria virkistävillä taas ei ole edes omassa äidinkielessä nimiä työkaluille. Tosin syynä voi olla se, että äidinkieli on useissa tapauksissa virkamiesten virkatyönä tekemää eikä kansan suussa syntynyttä. Milloinkas virkamiehet olisivat työkaluja käyttäneet?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      40
      6983
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3938
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      3330
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      40
      2939
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2716
    6. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2238
    7. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2196
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      41
      2143
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      48
      2077
    10. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      40
      2048
    Aihe