Mitä tein väärin? Minulla siis 6D , ajattelin itse tehtyä HDR:kuvaa kokeilla(ei siis kameran omaan hdr-toimintoa) vaan kuvaamall tuolla haarukointiaetuksella ja käsitellä jälkikäteen itse. MUTTA! Kun painoin laukaisinta niin otti vain yhden kuvan kerrallaan, olisin toivonut että kaikki 3 yhdellä painautuksella. Mikä asetus siis oli väärin? Voikon kuvanlaatuna käyttää raw? Olen kuitenkin katsonut opetusvideoita jossa tämä toivomallani tavalla tapahtuu..
Valotuksen haarukointi???
9
321
Vastaukset
- loogista
HDR-kuvissa kannattanee käyttää jalustan kanssa lankalaukaisinta ja/tai 2s viivettä. Mutta eikös haarukointisarjan saa yhdellä (pitkällä) painalluksella, kun valitset sarrrrjakuvauksen? Siis jos pakko valita kuvaushetki täsmällisesti mutta HDR-tulos on arpapeliä... En nyt ala itse testaamaan, mutta muistaakseni omassa Canonissa näin on.
- pliis_help
Minulla oli jalusta ja laukaisijana käytin kännykän camera Connectin remote controllia. Tänään kokeilin myös tuota sarjakuvasta, mutta ei silläkään ottanut yhdellä painatuksella..piti painaa pitkään käsin niin sitten otti nuo 3 peräkkäin...mikä mättää?
- niinikkäänsä
Jospa mikään ei mätä, vaan kuvat pitää haarukoinnilla ottaa yksi kerrallaan. Ainakin minun Nikoneilla (ilman sarjakuvausta ainakin) kuvat syntyvät erillisillä laukaisuilla.
- pliis_help
Näin se taitaa olla, etsin ja katsoin uudelleen ihan 6d oman videon ja siinäkään ei yhdellä laukauksella tapahtunut. Se video minkä aiemmin olen nähnyt Canon Rebel- kameralla tehty.
- Kuuuukkeli
Ainakin 70D:ssä haarukointi toimii kaikilla kuvaustavoilla. Yksittäikuvauksella täytyy painaa laukaisinta kolme kertaa ja sarjakuvauksessa riittävän pitkään. Kätevin on tietysti vitkalaukaisin, jolla myös Canonin oma kaukolaukaisin toimii.
- 6DX100
Näin se menee 6Dssä. Olen kyllä ottanut ihan onnistuneita otoksia käsivaralla, mutta jalustalla varmempaa. Photomatix esim. korjaa muistaakseni, jos liikettä. Fujin X100 ottaa näköjään kerralla :)
- lkflejwkfjwebgb
Minun mielestäni laukaisinta pitää painaa joka kuvalle erikseen. Vain kerran kokeillut.
HDR:n voi tehdä manuaalisesti siten, että otetaan kuva normaalivalotuksella ja sitten lisätään ja vähennetään suljinaikaa sopivalla määrällä seuraavissa kuvissa. Kuvia voi silloin ottaa enemmän kuin kameran ohjelma sallii.
Jokaiselle HDR-kuvasarjalle kannattaa tehdä oma kansio. Sarjaan kuuluvat kuvat löytyy helpommin. - tklösjgfkjghkjfg
Ajastin päälle niin ottaa 3 kuvaa peräjälkeen itsekseen. Näin ainakin vanhemmissa canoneissa.
- 102030405060
Laita se 2 sekunnin ajastin päälle, niin se ottaa kaikki kolme kuvaa kerralla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 396905
- 323898
- 453280
- 342844
- 162662
- 372228
- 162176
- 372082
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons482047- 371952