Hei! Olen ADHD ja minulla on ADHD:n lisäksi myös pakko-oireinen häiriö (F42). Voiko F42-diagnoosista päästä koskaan eroon? Jos ei, niin olen vihainen itselleni, koska stressi laukaisee minulle pakko-oireita, ja en itse pysty sille vain mitään. Lisäksi saan silloin tällöin raivokohtauksia ja lisäksi minulla on silloin tällöin aggressiivista ja haastavaa käytöstä. Pitäisikö minun aloittaa Concertan, Risperidonin tai Ritalinin ja pakko-oirelääkityksen käyttäminen? Vai tuleeko minusta huumeriippuvainen?
ADHD ja pakko-oireinen häiriö
Ylivilkas_Pekka
2
1969
Vastaukset
- pekanystävä
Lääkekysymykseen en osaa vastata, mutta käsittääkseni OCD:stä on mahdollista parantua - aikaa tietysti vaatii (varsinkin jos pakko-oireesi ovat pahoja), ja juuri stressitilanteet laukaisee helposti uudelleen.
Mutu-tuntumalla luulisin että molempia lääkkeitä voi käyttää (ei mitään tietoa tosin mitä pakko-oireiden hoidossa käytetään?), pidät välipäiviä, ja ensisijaisesti käyt tietenkin terapiassa hoitamassa itseäsi.. - onmullamyös
Asperger.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 477715
- 334273
- 573745
- 503210
- 172906
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons682632- 642508
- 572444
- 402349
- 162296