Matkalaukku kateissa jo viikon

Disillusionedikaros

Paluulento Madridista sai ikävän päätöksen, kun matkalaukku katosi. Meitä oli kolme kohtalontoveria tulossa samalta Norwegianin lennolta Madridista. Kolme laukkua katosivat, eikä niistä ole löytynyt jälkeäkään viikkoon. Henkilötietoni ovat laukussani kahdessa paikassa, joten kaiken järjen mukaan laukku pitäisi palautua. Ketuttaa kyllä rankasti. Onko muilla samanlaisia kokemuksia. Saitteko matkatavaranne takaisin?

8

527

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • laukkumyöhässä

Matkalaukkuni on kadonnut tai viivästynyt useamman kerran, aina on silti kotiin toimitettu ennemmin tai myöhemmin. Pisimmillään laukku on ollut kateissa tasan kuukauden, tällöin se katosi Pariisin välilaskulla. Laukussa oli tallessa kaikki nimilaput tämän kuukaudenkin reissun jälkeen. Ärsyttävää kun tulopalvelut ei toimita löytyneitä laukkuja viikonloppuisin kotiin, vaan pitää odottaa arkipäivää vaikka laukku saapuisi viikonloppuna lentoasemalle tai ainakin näin meidän kohdalla toimittiin viimeksi.

• matkavakuutus

Jos matkalaukku katoaa, tehdään ilmoitus lentokentällä. Kun saa asiasta dokumentin, otetaan yhteyttä matkavakuutusyhtiöön. Minä sain ostaa Thaimaassa tavaroita max 100 eurolla, kun matkalaukku oli ollut määrätyn ajan kateissa. Matkalaukku tuotiin vuorokautta myöhemmin huoneeseen.

• Maksaja

Ei siinä tilanteessa mihinkään matkavakuutusyhtiöön oteta yhteyttä. Lentoyhtiö on vastuussa matkatavaran katoamisesta ja korvaa ne tarpeelliset ostokset ja jos laukku katoaa lopullisesti, korvaa kaikki laukussa olleet tavarat. Jos on sitten ongelmia lentoyhtiön kanssa, voi ottaa yhteyttä vakuutusyhtiöön, joka päättää, alkaako kinaamaan lentoyhtiön kanssa vai korvaako tavarat itse.

• matkavakuutus

Kyllä minä ainakin otan yhteyttä matkavakuutusyhtiöön myös jatkossakin. Vaikka lensin viimeisen välin lensin Cathayllä Bangkokiin/lippu oli Cathayn, niin Bangkokissa katoamisilmoitus tehtiin Thain toimistoon S.buhmilla. Vakuutusyhtiö maksoi nopeasti kulut ostoksista.

• turhaanipotusta

Oliko sulla laukussa jotain ihmeellistä,kun noin ahdistaa.Laukkuja aina välillä katoaa siksi sinne ei laiteta mitään korvaamatonta.Tavalliset tavarat ostat uudet ja yhtiö korvaa.Minulla olisi ainakin hävineessä laukussa merkkivaatteita reilusti.

• kddnndnd

Fiksuimmat sankarit pakkaavat ruumaan menevään laukkuun lääkkeet, autonavaimet ja kotiavaimet. Kentällä hilpeä tunnelma kun laukku ei tulekkaan.

• Ruumalaukku

Ei korvaa matkavakuutus ostoksia kun laukku myöhästyy kotimatkalla. Jos laukku myöhästyy menomatkalla, olen samaa mieltä että korvaukset matkavakuutuksesta. Tosin ei siinä tarvitse mihinkään vakuutusyhtiöön soitella kun vakuutusehdoissa mainittu tuntimäärä tulee täyteen niin ostoksille. Mulla eka raja on 4 tuntia, jonka jälkeen voi tehdä ostoksia 400 eurolla. Jos laukku myöhässä yli 48 tuntia, toiset 400 euroa.

• ottaapäähän

On tullut myöhässä, mutta aina silti kotiin asti roudattu. Ilmoituksen voi tosin tehdä myös netin kautta kun ei pienillä kentillä välttämättä ole esim. iltamyöhäisellä enää henkilökuntaa.

Mutta eiköhän tuo tule ajallaan. Ottaahan se päähän tietenkin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla

Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e
      Pirkanmaa
      314
      7894
    2. Jos yhdistät nimikirjaimet

Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne
      Ikävä
      92
      6164
    3. Jos olisit täällä

Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä
      Ihastuminen
      173
      3611
    4. Kyllä se taitaa olla nyt näin

Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee
      Ikävä
      32
      2147
    5. Odotan että sanot

Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san
      Ikävä
      22
      2056
    6. Paljon niitä puheita

susta liikkuu. 🤮
      Tunteet
      39
      1963
    7. Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea

Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.
      Maailman menoa
      196
      1954
    8. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      75
      1706
    9. Olet kiva

Olet kiva :)
      Ikävä
      44
      1514
    10. En mä itke

sun perään mies. Tykkäsin kyllä. Tykkään vieläkin, mutta kyllä tä tästä. Mun sisällä kuplii kuitenkin jo ilo kesästä ja
      Ikävä
      31
      1470
    Aihe