Paluulento Madridista sai ikävän päätöksen, kun matkalaukku katosi. Meitä oli kolme kohtalontoveria tulossa samalta Norwegianin lennolta Madridista. Kolme laukkua katosivat, eikä niistä ole löytynyt jälkeäkään viikkoon. Henkilötietoni ovat laukussani kahdessa paikassa, joten kaiken järjen mukaan laukku pitäisi palautua. Ketuttaa kyllä rankasti. Onko muilla samanlaisia kokemuksia. Saitteko matkatavaranne takaisin?
Matkalaukku kateissa jo viikon
8
502
Vastaukset
- laukkumyöhässä
Matkalaukkuni on kadonnut tai viivästynyt useamman kerran, aina on silti kotiin toimitettu ennemmin tai myöhemmin. Pisimmillään laukku on ollut kateissa tasan kuukauden, tällöin se katosi Pariisin välilaskulla. Laukussa oli tallessa kaikki nimilaput tämän kuukaudenkin reissun jälkeen. Ärsyttävää kun tulopalvelut ei toimita löytyneitä laukkuja viikonloppuisin kotiin, vaan pitää odottaa arkipäivää vaikka laukku saapuisi viikonloppuna lentoasemalle tai ainakin näin meidän kohdalla toimittiin viimeksi.
- matkavakuutus
Jos matkalaukku katoaa, tehdään ilmoitus lentokentällä. Kun saa asiasta dokumentin, otetaan yhteyttä matkavakuutusyhtiöön. Minä sain ostaa Thaimaassa tavaroita max 100 eurolla, kun matkalaukku oli ollut määrätyn ajan kateissa. Matkalaukku tuotiin vuorokautta myöhemmin huoneeseen.
- Maksaja
Ei siinä tilanteessa mihinkään matkavakuutusyhtiöön oteta yhteyttä. Lentoyhtiö on vastuussa matkatavaran katoamisesta ja korvaa ne tarpeelliset ostokset ja jos laukku katoaa lopullisesti, korvaa kaikki laukussa olleet tavarat. Jos on sitten ongelmia lentoyhtiön kanssa, voi ottaa yhteyttä vakuutusyhtiöön, joka päättää, alkaako kinaamaan lentoyhtiön kanssa vai korvaako tavarat itse.
- matkavakuutus
Kyllä minä ainakin otan yhteyttä matkavakuutusyhtiöön myös jatkossakin. Vaikka lensin viimeisen välin lensin Cathayllä Bangkokiin/lippu oli Cathayn, niin Bangkokissa katoamisilmoitus tehtiin Thain toimistoon S.buhmilla. Vakuutusyhtiö maksoi nopeasti kulut ostoksista.
- turhaanipotusta
Oliko sulla laukussa jotain ihmeellistä,kun noin ahdistaa.Laukkuja aina välillä katoaa siksi sinne ei laiteta mitään korvaamatonta.Tavalliset tavarat ostat uudet ja yhtiö korvaa.Minulla olisi ainakin hävineessä laukussa merkkivaatteita reilusti.
- kddnndnd
Fiksuimmat sankarit pakkaavat ruumaan menevään laukkuun lääkkeet, autonavaimet ja kotiavaimet. Kentällä hilpeä tunnelma kun laukku ei tulekkaan.
- Ruumalaukku
Ei korvaa matkavakuutus ostoksia kun laukku myöhästyy kotimatkalla. Jos laukku myöhästyy menomatkalla, olen samaa mieltä että korvaukset matkavakuutuksesta. Tosin ei siinä tarvitse mihinkään vakuutusyhtiöön soitella kun vakuutusehdoissa mainittu tuntimäärä tulee täyteen niin ostoksille. Mulla eka raja on 4 tuntia, jonka jälkeen voi tehdä ostoksia 400 eurolla. Jos laukku myöhässä yli 48 tuntia, toiset 400 euroa.
- ottaapäähän
On tullut myöhässä, mutta aina silti kotiin asti roudattu. Ilmoituksen voi tosin tehdä myös netin kautta kun ei pienillä kentillä välttämättä ole esim. iltamyöhäisellä enää henkilökuntaa.
Mutta eiköhän tuo tule ajallaan. Ottaahan se päähän tietenkin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih465287Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5311812Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771100Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591018- 77953
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53931- 59870
- 228824
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.50813Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58748