kesäloma ja äitiysraha

helpkiitos

Jos kesälomani alkaa 25.7. ja samoin myös äitiysrahakauteni alkaa tuolloin, niin menetänkö rahaa kun nuo "alkavat päällekkäin"? Kesälomaa on kertynyt 10päivää sillä, aloitin syksyllä uudessa osa-aikaisessa 12h/vko työpaikassa...
kiitos jos etukäteen vastauksista, olen ihan pihalla Kela-asioiden kanssa ja tuntuu ettei heiltä saa SELVÄLLÄ SUOMEN KIELELLÄ neuvontaa vaan heillä on ihan oma kelan byrokratia-kieli käytössä;(

3

174

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • helpolehyvä

Siirrä kesälomasi pidettäväksi myöhemmin sovittavana ajankohtana. Työnantajasi yrittää ilmeisesti saada sinut pitämään vuosilomasi päällekkäin äitiyslomasi kanssa, jolloin se säästäisi vuosiloma-ajan palkan, jos se maksaa sinulle jo palkkaa äitiysloman ajalta. Ethän ole samaan aikaan vuosilomalla ja äitiysvapaalla vaan vain jommallakummalla.
      P.S. Työpaikan luottamusmieheltä tai liitosta saat apua.

• helpkiitos

Kiitos vastauksesta. Työnantaja ei maksa palkkaa äitiysloman ajalta minulle, ainakin niin minulle pomo sanoi aikaisemmin....=( olen itse sopinut tuon ajankohdan kun luulin et äitiysloman ajankohdan voi itse päättää, mut ilmeisesti sitä ei voi aloittaa myöhemmin kuin mitä kela määrää, vain aikaistuksessa on joustovaraa....helvetti että ärsyttää=(

• Petu_

Taitaa kysyjän tapauksessa olla parasta pyrkiä saamaan lomakorvaus.

"Keskipäiväpalkkaan perustuva vuosilomapalkka

Muun kuin viikko- tai kuukausipalkalla työskentelevän sellaisen työntekijän vuosilomapalkka, joka sopimuksen mukaan työskentelee vähintään 14 päivänä kalenterikuukaudessa, lasketaan kertomalla hänen keskipäiväpalkkansa lomapäivien määrän perusteella määräytyvällä kertoimella:"

"Lomakorvaus työsuhteen aikana

Edellä 8 §:n 1 momentissa tarkoitetulla työntekijällä on oikeus saada lomakorvauksena 9 prosenttia tai, jos työsuhde on jatkunut lomakautta edeltävän lomanmääräytymisvuoden loppuun mennessä vähintään vuoden, 11,5 prosenttia hänelle lomanmääräytymisvuoden aikana työssäolon ajalta maksetusta tai maksettavaksi erääntyneestä palkasta lukuun ottamatta hätätyöstä tai lain tai sopimuksen mukaisesta ylityöstä maksettavaa korotusta. Jos työntekijä on ollut estynyt tekemästä työtä äitiys-, erityisäitiys-, isyys- tai vanhempainvapaan vuoksi, lomakorvauksen perusteena olevaan palkkaan lisätään poissaolon ajalta saamatta jäänyt palkka siten kuin 12 §:n 2 momentissa säädetään."

http://www.satakunta.net

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      27
      4487
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      459
      1327
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      77
      1070
    4. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      358
      981
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      77
      893
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      53
      891
    7. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      59
      820
    8. Kaikkia ei voi miellyttää

Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
      Ikävä
      228
      794
    9. Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa

Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses
      Haapavesi
      57
      697
    10. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      42
      689
    Aihe