Korjaus vai hylkäys?

Sormi_suussa

Minulla on 3–4 vuotta vanha monitoimilaite Canon Pixma MG5350, jonka ominaisuuksiin, toimintaan ja kuvanlaatuun olen ollut tyytyväinen. Nyt laite on alkanyt yskiä väritulostuksessa: osa väreistä jää tulostumatta ja tulosteet ovat sen myötä käyttökelvottomia. Kaikissa värikaseteissa on mustetta riittävästi. M/V-tulostuksessa ja skannauksessa laite toimii moitteettomasti. Jokin suihkusuutin lienee siis kuivunut tukkoon tjsp.

Osaisiko joku ystävällinen asiaa tunteva kertoa kuvauksen perusteella, voiko laitteelle tehdä mitään (itse). Huoltoliikkeessä korjauttaminen tuntuu vieraalta ajatukselta mustesuihkareiden halpuuden vuoksi – työn ja varaosien hinnalla ostaisi varmaankin helposti uuden laitteen. Toisaalta musteet ovat kalliita ja mustekasetteja minulla on varastossa pari sarjaa. Kasetit eivät nähdäkseni ole yhteensopivia tällä hetkellä myynnissä olevien Canon-tulostinten kanssa, joten ne olisivat laitteen vaihdon myötä roskiskamaa.

6

1022

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • apinajagorilla
    • Printtaaja

Minulla on sama printteri ja sama ongelma. Uusia mustekasetteja käyttämättä kenkälaatikollinen.
      Vanhat kuivuneet kasetit olen onnistunut herättämään pudottamalla muutaman tipan vettä
      kasetin huopaan. Liekö valmistajan suosittelema keino, mutta hyvin on toiminut vuosia.
      Nyt vain printteri pimeni kokonaan. Ostin uuden virtalähteen, ei auttanut mitään.
      Olisiko nyt kyseessä se tv:ssä mainittu ikävä ominaisuus, että valmistaja on ohjelmoinut
      laitteeseen tietyn määrän käyttökertoja. Sen jälkeen laite pimenee vaikka muuten voisi toimia
      vielä vuosia.
      Minulla on sentään kolme printteriä, eri merkkejä, joten tulostus jätkuu. Canon on kuitenkin
      viimeinen sitä merkkiä minulla jatkossa.

• ei-ikinä-sellaista

Mustesuihkutulostinta ei tietenkään kannata hankkia.

• tammers

Miksi? Mikä tulostin kannattaa hankkia? Laser?

• ulkoistaminen
        tammers kirjoitti:

Miksi? Mikä tulostin kannattaa hankkia? Laser?

Mustavalkolaser on järkevä ja yleensä kestävä ostos, jos sellaista tarvitsee.
        Käytettyinä niitä voi saada vallan naurettavaan hintaan.

Tavallisen pallinaaman kannattaa ulkoistaa väritulostuspalvelut alan ammattilaisille niin säästyy rahaa ja paljon vaivaa.

• Turbo-Urpo1

"Mustesuihkutulostinta ei tietenkään kannata hankkia."

Erittäin paljon samaa mieltä, itse asiassa niiden käyttö pitäisi laissa kieltää — lyhyen käyttöikänsä ja aiheuttamiensa ympäristöhaittojen vuoksi. Tässä kohtaa kuuluuisi ympäristönsuojelussa noudattaa aiheuttamisperiaatetta eli aiheuttaja (kuluttaja) maksaa -periaatetta.

60€ LASERTULOSTIN kestää neljä kertaa pitempään, kuin 60€ mustesuihkutulostin
        60€ LASERTULOSTIMEN tulostus neljä kertaa parempaa, kuin 60€ mustesuihkutulostimen
        60€ LASERTULOSTIMEN käyttö on neljä kertaa halvempaa, kuin 60€ mustesuihkutulostimen

HUOM: "neljä" on mutu arvio.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      44
      5249
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      527
      1786
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      77
      1100
    4. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      359
      1018
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      77
      953
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      53
      931
    7. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      59
      870
    8. Kaikkia ei voi miellyttää

Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
      Ikävä
      228
      824
    9. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      50
      813
    10. Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa

Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses
      Haapavesi
      58
      748
    Aihe