Ruostesuojaus ja maalipinnankäsittely

EiNaarmuja

Heti rekan lavalta suoraan ruosteenestoliikkeeseen.

19

240

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • finniperseelle

      No mitä sä nyt toisten autoja veisit ruosteenesto liikkeeseen...pelle!

    • RMB

      Juurikin näin vaatisin omalle autolle tehtäväksi. Moni ajattelee kuitenkin: "Mitä tuosta massaa kun en pidä autoa 3 vuotta pidempään".
      Useampi pitää autoaan pidempään ja jos auto on herkkä ruostumaan, saa vaihtaessa huolenpidon monikertaisena takaisin.

      • eiosaaennustaa

        No varmaan kannattaa jos autoa pitää 10v, jos 3v niin tuskin kannattaa.
        herkkä ruostumaan...niin tuskin niin herkkä kuin tietyn vm. mazdat tai itseasiassa sitä ei taida tietää viä kukaan kuinka herkkä tää uusi mazda lienee ruostumaan, vanhoihin malleihin kun ei voi vertailua tehdä.
        Eipä siellä pahemmin alustassa massaa ole, tosin muovinkäyttö on tuntuvaa eli ainakin kiveniskuilta välttyy aikas hyvin...


      • säälittäviäAasialaisia

        Kyllä Toyota on jo kovin pahasti ruosteessa kolmevuotiaana, ainakin kestotestien mukaan. Onhan se noloa jos tuollaisia autoja saa tuoda maahan jotka eivät kestä olosuhteita.


      • Totuus7654
        eiosaaennustaa kirjoitti:

        No varmaan kannattaa jos autoa pitää 10v, jos 3v niin tuskin kannattaa.
        herkkä ruostumaan...niin tuskin niin herkkä kuin tietyn vm. mazdat tai itseasiassa sitä ei taida tietää viä kukaan kuinka herkkä tää uusi mazda lienee ruostumaan, vanhoihin malleihin kun ei voi vertailua tehdä.
        Eipä siellä pahemmin alustassa massaa ole, tosin muovinkäyttö on tuntuvaa eli ainakin kiveniskuilta välttyy aikas hyvin...

        Jälleenmyyntiaika nopeutuu huomattamasti, sen voin myyjänä sanoa, että jälleenmyynti on 100x helpompaa. Ruostesuojattu 2-3 vuotias kuutonen menee viikossa, jos hinta on kohdallaan. Ostajat kysyvät "ONKO RUOSTESUOJATTU UUTENA".


      • aefaefea
        Totuus7654 kirjoitti:

        Jälleenmyyntiaika nopeutuu huomattamasti, sen voin myyjänä sanoa, että jälleenmyynti on 100x helpompaa. Ruostesuojattu 2-3 vuotias kuutonen menee viikossa, jos hinta on kohdallaan. Ostajat kysyvät "ONKO RUOSTESUOJATTU UUTENA".

        Juuri näin. Ei se 3 vuodessa vielä ruostu mutta jälleenmyyntiarvoon vaikuttaa huomattavasti koska seuraava omistaja saa sitten ne ruosteongelmat jos autoa ei ole suojattu. Jos käytetyn ostajalla on vähääkään järkeä päässä niin vaatii ehdottomasti suojattua yksilöä. Itse ostin viime vuonna käytetyn GG kutosen, etsin niin kauan kunnes löysin uudehkona suojatun, muita en harkinnutkaan.

        Mazda on muuten haluttava auto (vähävikainen, hyvä ajettavuus, tyylikäs) joten ruostesuojaus on ratkaisevaa. Sen takia suojatun saa paitsi nopeammin myytyä, myös korkeampan hintaan.


      • etteiotuusunohtuisi
        säälittäviäAasialaisia kirjoitti:

        Kyllä Toyota on jo kovin pahasti ruosteessa kolmevuotiaana, ainakin kestotestien mukaan. Onhan se noloa jos tuollaisia autoja saa tuoda maahan jotka eivät kestä olosuhteita.

        Olen omistanut 4 toyotaa uudesta ja on täyttä puppua väittää että toyota olisi jotenkin poikeuksellisen ärhäkkä ruostumaan,ehkä helpommin kuin vaikka volkkari, tosin muuten ihan eri planeetalta kuin volsun jatkuvat viat....


      • uskossasiLujaHihii

        Puhuinkin uusista ja kestotestatuista, valahteleeko lehdet ja ruostuttavat ne jotenkin?


      • etteitotuusunohtuisi

        No lueppa tl:n kestotestin loppuraportista niin eipä ollut ruosteessa...
        Samoin TM:n kestotesti aesta, eipä ollut sekään ruosteessa...tarkoitit varmaan ku tl lehdessä oli taannoin se kuinka hyvin autot on suojattu,siinä ave sai kovaa kritiikkiä....metkaa ku sama yksilö oli kestotestissä ja yks kaks loppuraportissa olikin auto ruosteeton....
        Niin kuten sanoin omat avet ei olleet ruosteessa sen kummemmin kuin muutkaan
        Kun vielä katselet vaikkapa ekan kopan avensiksia (98)...niillä jo ikää mukavasti ja km...eikä ne nyt mitenkään pommeilta vaikuta pellien suhteen...monia monia merkkejä näkee jo sen ikäisenä että on palasia lohjennut maalista jopa juuri niitä vika vageneita...
        Kun nyt en enää omista avea ,en halua sitä puolustella...mutta totuus on että esim. ekan kopan ave oli yks parhaimpia kokoluokkansa autoja....ja edelleen ihan hyvä vaihtoehto omassa hintaluokassaan...


      • TOTUUSMIES
        säälittäviäAasialaisia kirjoitti:

        Kyllä Toyota on jo kovin pahasti ruosteessa kolmevuotiaana, ainakin kestotestien mukaan. Onhan se noloa jos tuollaisia autoja saa tuoda maahan jotka eivät kestä olosuhteita.

        Ne testit on tehty väärin


    • sdfkjsklfjdkljsl

      Kyllä se olisi vaan kaikkein paras tilanne jos auto suojattaisiin jo tehtaalla valmistusvaiheessa niin ettei sille ostajan tarvitsisi tehdä enää muuta kuin ajoon vaan.
      Yleisesti ottaen autojen ruosteherkkyys on kylläkin vähentynyt selvästi, ensimmäiset 10-12 vuotta autot säilyvät aika hyvin ruosteettomina jos autosta huolehditaan normaalisti. Sen jälkeen voi olla ruosteongelmia mutta auton normaali, tarkoitettu käyttöikä on jo silloin ohitettu, ei niitä ikuisiksi ole tarkoitettukaan.

      • 34634

        Millä romuilla sinä ajat jos on tarkoitettu kestäväksi vain 10-12v? Kunnon auto kestää helposti 20-25v ja 350-400tkm.

        Ruostesuojaus laahaa pahasti tekniikan kestävyyden perässä, monessa joutuu hitsailemaan ennen kuin tekniikka alkaa pettämään. Tämä johtuu erityisesti siitä ettei valmistajat huomioi tiesuolaa. Kyllähän ne korit ilman suolaa kestää 30-40v mutta kun täälläkin pitää levittää niin helvetisti suolaa niin korit ovat jo 10-15v autoissa mätiä vaikka tekniikka kestäisi vielä toistakymmnetä vuotta.


      • sdjfskjfdkflskfjkd

        Korien puhkiruostumattomuustakuut päättyvät viimeistään 12 vuoden iässä yleensä ja mulla oli vm. -90 Mazda 323 jota piti ensimmäisen kerran hitsata 13v ikäisenä. Päällepäin oli ruosteeton mutta alustan kotelopalkit takapenkin alla mureni käsiin. Siitä vähitellen alkoikin sitten se ruosteiden kanssa taistelu, kynnyskoteloiden takapäät piti hitsata, ruoste alkoi tunkea jo näkyviin pintapelleissäkin, takalokasuojan kaari, takaovien alareunat, takakontin alareuna ulkoapäin (sedan), lopussa 17v iässä pohjapellistäkin löytyi jo reikä ja jarruputket ruostui puhki suojamuovinsa alla. Se oli viimeinen ruostekorjaus, auto ei enää nähnyt 18v päiväänsä vaan laitoin paaliin sen muidenkin vikojen takia kun takaiskarin ylälevy ruostui rikki ja iskarin yläpää liikkui irrallisena hirvittävän metallisen natinan ja kitinän saattelemana.


      • realistina
        34634 kirjoitti:

        Millä romuilla sinä ajat jos on tarkoitettu kestäväksi vain 10-12v? Kunnon auto kestää helposti 20-25v ja 350-400tkm.

        Ruostesuojaus laahaa pahasti tekniikan kestävyyden perässä, monessa joutuu hitsailemaan ennen kuin tekniikka alkaa pettämään. Tämä johtuu erityisesti siitä ettei valmistajat huomioi tiesuolaa. Kyllähän ne korit ilman suolaa kestää 30-40v mutta kun täälläkin pitää levittää niin helvetisti suolaa niin korit ovat jo 10-15v autoissa mätiä vaikka tekniikka kestäisi vielä toistakymmnetä vuotta.

        10-12v jälkeen auton käypä arvo on joka tapauksessa muutaman tonnin ellei vain satasia, joten yleensä se siitä eteen päin vain ns. ajetaan loppuun, eli menee joka tapauksessa paaliin siinä vaiheessa, kun kytkin, kaikki jarruosat, jäähdytysjärjestelmä tms. isompaa pitäisi kokonaisuudessaan vaihtaa. On tietty yksittäistapauksia, joilla ajellaan se lähemmäs 20v, mutta samalla ottaa sen riskin, mikä liittyy ajamiseen autolla, jonka kolariturvallisuus on valovuosien päässä uudemmasta kalustosta.


      • 43634634
        realistina kirjoitti:

        10-12v jälkeen auton käypä arvo on joka tapauksessa muutaman tonnin ellei vain satasia, joten yleensä se siitä eteen päin vain ns. ajetaan loppuun, eli menee joka tapauksessa paaliin siinä vaiheessa, kun kytkin, kaikki jarruosat, jäähdytysjärjestelmä tms. isompaa pitäisi kokonaisuudessaan vaihtaa. On tietty yksittäistapauksia, joilla ajellaan se lähemmäs 20v, mutta samalla ottaa sen riskin, mikä liittyy ajamiseen autolla, jonka kolariturvallisuus on valovuosien päässä uudemmasta kalustosta.

        "10-12v jälkeen auton käypä arvo on joka tapauksessa muutaman tonnin ellei vain satasia"

        Nimenomaan jos ei ruostesuojaa. Ruosteeton suojattu 10 vuotias maksaa helposti 8000-10000 jos auto on kunnossa eikä kilometrejä hirveästi. Tästä nähdään kuinka kannattavaa suojaus on.


    • 55-9436

      Ruostesuojaus, maalipinnan käsittely ja istuinten lianestokäsittely.

      = 10 vuotta huoletonta autonkäyttöä, jos maltat vielä huollattaa merkkiliikkeessä.

      • kestokassi

        Mikä juttu tuo istuinten lianestokäsittely on?

        Google ei noilla hakusanoilla auttanut.


      • Aina-Uuteen

        Tässä muutama

        * Lacroe tekstiilien suojakäsittely
        *Perma-Guard verhoilun suojakäsittely
        *Zirconi kangasverhoilun suojakäsittely


    • 8366363636

      Kun VW antaa kaupanpäälle 3 vuoden huollot, niin Mazda-myyjältä on helppo tinkiä äänieristyskäsittely ja maalipinnankäsittely.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

      En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      22
      5514
    2. Huomenta ihana

      Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      32
      4830
    3. Hei rakas...

      Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      28
      2761
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

      Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2354
    5. Toiveikas vai toivoton

      torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2058
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

      Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      2018
    7. En ole koskaan kokenut

      Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1657
    8. Mukavaa päivää

      Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1601
    9. Ei tämä etene ikinä

      Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      23
      1482
    10. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

      Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      26
      1456
    Aihe