heips!!
ollaan lähdössä Kap Verdelle marraskuussa. Epäselvää pitääkö olla keltakuumerokote matkaa varten??
Rokotteet matkaa varten
6
466
Vastaukset
- eitarvitse
Ei tarvitse
- piumiu
niin vähän arvelinkin ,kiitti vastauksestasi.
- Myös_rokotuksia_miettivä
Me olemme myös lähdössä Cap Verdelle marraskuussa. Löysin terveyskirjaston sivuilta tiedon, että Suomesta tulevat eivät tarvitse todistusta keltakuumerokotuksesta, koska kyseistä tautia ei esiinny Suomessa. Jos matkustaa Cap Verdelle sellaisesta maasta, missä keltakuumetta on, niin silloin tarvitaan todistus rokotuksesta.
Itse mietin parhaillaan, että mitä rokotuksia pitäisi ottaa ennen matkaa vai onko se tarpeetonta.
Oletteko te muut, jotka olette siellä olleet tai olette sinne lähdössä, ottaneet matkaa varten jotain rokotuksia? Ja jos, niin mitä? - rokot
Hebatiitit meillä koko perheellä kunnossa, muita rokotteita ei Kap Verdeen otettu.
- Rokottajanurse
Perustokotukset kannattaa olla voimassa eli ne mitä lapsena kaikille Suomessa tarjotaan. Sekä a-hepatiitti. Toki kannatan ottamaan samantien sekä a-että b-hepatiittirokotteen (twinrix), koska hinnassa ei suurta eroa ole. Aikuisten kannattaa tarkistaa, että jäykkäkouristustokotus (tetanus) on voimassa. Se täytyy uusia 10 vuoden välein.
- Rokottajanurse
Muita rokotuksia ei siis tarvitse ottaa kap verdelle. Ja noikin on vapaaehtosia tietenkin. T. Sama
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih465627Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5742092Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens821154Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591038- 771003
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53981Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.56895- 59880
- 228834
Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58768