Nettikauppojen toimitusmaksut

Toimitusmaksuton

Mitä mieltä ootte nettikauppojen toimitusmaksuista? Mä olen kyllästynyt nettikauppoihin, jotka vielä rahastavat toimituksesta. Pitäisi kyllä tarjota ilmainen toimitus vähintään jos tilaa tietyllä summalla. Kyllä nuo nettipuljujen hinnat varmasti kattaa toimituksenkin. ITse tilaan nykyään vain sellaisista nettikaupoista, joissa ilmainen toimitus... :)

4

135

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nettipöllö

Ulkomaisista nettikaupoista saa yleensä ilmaisella toimituksella ja itse tuotekin monesti edullisempi kuin kotosuomesta ostettaessa sekä toimitusajat huomattavasti nopeampia. Äläostasuomesta.fi :)))

• lhku

Ilmainen ja maksuton on eri asioita.

Mikään putiikki ei anna ilmaista toimitusta. Maksuttomien toimitusten kulut on leivottu sisään tuotteiden hintoihin.

Noissa on se ero, että erillisen toimituskulun suuruus voidaan säätää todellisten kulujen mukaan (lähetys Suomi-nimiseen periferiaan on kalliimpaa kuin lähelle), kun taas hintoihin sisäänleivotut toimituskulut ovat kaikille samat (ellei Suomi-asiakkaille näytetä korkeampia hintoja).

• gdgjk

Hyvä tietää, jos tilaa EUn ulkopuolelta, niin tavara pitää tulliselvittää eli maksaa alv ja mahdollinen tullimaksu.

• vinkkinä

Tavaraa EU:n ulkopuolelta:
        Tavaran hinta 20 euroa ja postimaksu 100 euroa, ei maahantuontiveroja.
        Tavaran hinta 100 euroa ja postimaksu 20 euroa, maahantuontiverot 120 eurosta. Maahantuontivero on 24 % alv.

Johtuu siitä, että jos tavaran arvo on alle 22 euroa, ei veroja mene vaikka postimaksu olisi miten iso tahansa. Jos tavaran arvo on yli 22 euroa, menee verot sekä tavaran arvosta että postimaksusta.

Myyjän kanssa on välillä neuvoteltavissa, miten hän jakaa kauppahinnan tavaran ja postimaksun kesken.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      40
      7003
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3948
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      46
      3347
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      40
      2949
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2726
    6. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2238
    7. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2196
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      41
      2153
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      48
      2087
    10. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      40
      2058
    Aihe