Tampere vs muut kauppakorkeat

Helpppp

Siis, onko se Tampereen kauppakorkea ihan erilainen ku nuo muut? Koska mitä nyt monesta paikkaa kuullut niin "ei se edes Oo oikee kauppis". Itse haluaisin juurikin Tampereelle hakea koska rakastan sitä kaupunkia mutta onko siellä sitten huonommat etenemis mahdollisuudet kuin esim Turussa?:DD
Elikkä oisko joku joka vois Vähä valaista tästä Tampereen erilaisuudesta. Että jos ei Oo aivan sitä tarkkaa linjaa ja tietoa pääaineesta yms niin kannattaako hakea sitten johonkin muualle kuin Tampereelle? (Ku siis eikö pääainekin pitäs tietää jo heti tampereel?)

10

8717

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jojocsdkcops

Minäkin oon miettinyt juurikin samaa asiaa...

• aallonkylteri

Tampereen kauppis on samassa tiedekunnassa kuin hallintotieteet...

• TurunOpiskelija

Määki aikanani mietin että uskaltaako sinne Tampereelle hakea ku niin monen suusta kuullut että on erilainen kuin muut, nimikekin on eri kuin muilla (JKK) niimpä jätin sitte menemättä Tampereelle ja suuntasin kohti Turkua. Suosittelen.

• Aka12

Millä tavalla Tampere on erilainen kuin muut. Yhtälailla siellä voi opiskella laskista, kansista, markkinointia... Samat KTM:n paperit sieltä saa kuin muistakin kauppiksista Suomessa. Avaatko tätä erilaisuutta?

• 6249

Tampereella, kuten ymmärtääkseni muissakin kauppiksissa pääaine valitaan nykyään vasta opiskelujen alettua (kun peruskurssit käyty kaikista aineista). Vielä vuosia sitten Tampereelle piti tietää pääaine jo haettaessa. Näin ei kuitenkaan enää ole. Kannattaa ihan lukea niitä koulun omia sivuja. Siellä tämäkin lukee melkoisen selvästi. Onko siitä jotakin haittaa, että kauppis ja hallintotiede ovat saman organisaation alaisia (JKK)?. Johtamiskorkeakoulu = School of Management, joka on siis kansainvälisestä termistä käännetty suomennos. Nimi on erilainen, mutta onko sillä jotakin käytännön merkitystä?

• SaravoPekkaPekka

Tää on ihan omituisten otusten kerho älkäö tulko tänne

• Tampereeee

Itse ainakin olen tykännyt opiskella täällä. Koulu ja luentosalit ovat hyviä. Miinusta täytyy antaa eräistä luennoitsijoista joilta tuntuu puuttuvan esiintymys- ja puhetaidot. Rahoitustahan tampereella ei voi opiskella, mutta sen tilalla on kansainvälinen vakuutustoiminta ja riskienhallinta. Rahoituksesta kiinnostuneelle on opintoja tarjolla n. 60-80op edestä pankkioikeus kurssit yms.
      En näe, että JKK eroaa muista kauppiksista mitenkään. Poislukien rahoitus, kurssitarjonta on aikalailla samanlainen kuin muissakin kauppakorkeakouluissa.

Kysy lisää jos kiinnostaa :)

• Tampereenkauppisehkä

Kiinnoistaisi enemmän tuo Tampereen kauppiksessa opiskelu, olen miettinyt hakevani sinne. Voisitko kertoa millainen ilmapiiri, opetuksen taso yhteishenki, mahd. työllistymismahdollisuudet siellä on? Pääsitko itse "helposti" sisään? Valmennuskurssi vai ei?

• kuultuajakoettua

Tampere kaupunkina on ihan jees ja yliopistokaupunkina mukava. Tampereen yliopistolla on omat ominaispiirteensä, niin on joka yliopistolla. Opintotarjonta on varmasti riittävä. Vain yhden pääaineen kai kuitenkin otat.

Työllistymismahdollisuudet? Tarkoititko opiskeluaikaisia töitä vai työllistymistä tutkinnon jälkeen? Tampereen yliopistosta työllistytään yhtä hyvin tai huonosti kuin muualtakin. Se on itsestä kiinni. Ja siitä että on oikeassa paikassa oikeaan aikaan.

• Tampereeee

Moro! En tiedä kommentoitko tohon mun ylenpään viestin, mutta vastaan kummiskin. Opetuksen taso vaihtelee vähä laidasta laitaan, mutta niin se taitaa olla muuallaki Suomessa. Työllistymys mahdollisuudet on varmaankin sielä kärkipäässä - onhan Tampere iso kaupunki. Ilmapiirissä ei ole mitään moitittavaa. Joo tokalla pääsin sisään, tais olla pari pts vaille täydet. Kävin hentusen molemmat kurssit, supermaster ja winner. Suosittelen enemmän tota winneriä, joka on siis se verkkokurssi jossa saa ihan samat materiaalit, mini- ja maxikokeet ku supermasterin kurssilla. Paikan päällä hentunen lukee oikeastaa suoraa kalvoja joten siitä en lähtis maksamaan noin tonnia lisää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      42
      7145
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3988
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      52
      3463
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      41
      2988
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2756
    6. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2248
    7. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2216
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      41
      2183
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      47
      2177
    10. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      44
      2133
    Aihe