BMW moottori

Kusetettuko

Oli melkoinen virhe Citroenilta sekaantua bemarin bensamoottoreihin. PSA:n oma bensamylly oli äärimmäisen luotettava voimanlähde. Nyt nämä bemarin THP moottorit aiheuttavat harmaita hiuksia huolettomilla kulkineilla liikkumaan tottuneille sitikan omistajille. Onko miten hyvin myyjät/maahantuoja osallistuneet näiden bimmerin myllyjen korjauksiin?

Surku kun todella luotettavaksi osottautunut merkki meni tekemään tuon yhteistyösopimuksen ja nyt on korjaamo tullut tutuksi monelle sitikan omistajallekin.

27

4092

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • simcaolikestävinfratuote

      Eikös bemari suunnitellut tuon koneen..tahallaan päin persuuksia testasivat PSA:n "laadunvalvonnan" siitähän ranskalaisilla ei ole mitään kokemusta mutta PSA teki em moottorin ihan sama kuka sen suunnitelee niin viduiksi menee kun ranskalaiset on messissä sössimässä..enpä kehuisi esim:xu ja ew öljylinkoja 1.6HDI on myös vitsi diesel koneeksi, jospa puretech kestää ihan muutaman kymppitonnin ?

      • Kusetettuko

        Millä planeetalla elät? Bemarin suunnittelema ja tekemä kötöstys. Käytetään myös pikkubemarissa, minissä ja pösössä. Kaikissa samat jakopään ja imusarjan ogelmat. PSA:n koneet äärimmäisen luotettavia.


      • millähänplaneetalla
        Kusetettuko kirjoitti:

        Millä planeetalla elät? Bemarin suunnittelema ja tekemä kötöstys. Käytetään myös pikkubemarissa, minissä ja pösössä. Kaikissa samat jakopään ja imusarjan ogelmat. PSA:n koneet äärimmäisen luotettavia.

        Bensiinimoottorit

        "EP3- ja EP6-moottorit olivat PSA:n ja BMW:n yhdessä suunnittelemia. Ne hyödynsivät BMW:n kehittämää Valvetronic-tekniikkaa, joka mahdollisti muuttuvan venttiilien ajoituksen. EP-moottoreita käytettiin myös BMW:n Mini-autoissa. EP-moottorit valmistettiin PSA:n Douvrinin tehtaalla, Ranskan Nord-Pas de Calais’ssa"
        Ja PSA tehtaalla laadunvalvojana oli Ray Charles, joka lakon takia istuttiin ulos, työtekijät sanoivat että eivät pysty siihen laatuun, mitä noin tarkkanäköinen mies vaatii, kun ovat tottuneet tekemään vähän sinnepäin, no nyt ei ole laadunvalvontaa vaan tulee niitä ranskan omia pommeja, ei sitikan omistajat edes faktoja tajua..no emme me kaikki ole täydellisiä eihän ranskalaisia autoja muuten kukaan ostaisikaan..


    • Omassavaraparemmasta

      Onneksi sentään PSA käyttää omia diesel moottoreita, eikä ole haksahtanut BMW:n N47 koneisiin. Nekin ovat kuuluisia jakopään onhelmista. Sen löydät nykyisin myös Toyotasta.

    • MikaOjantausHML

      Ois kanattanu tilata Daimlerilta, tosin ei sekaannu tollasiin kura merkkeihin.

    • Briggs--Strattonparempi

      Puretech moottori : suunniteltu Mongoliassa ja valmistettu Nepalissa turkkilaisista osista, vai miten muuten 1.2 ruohonleikkurin moottori voi viedä 7.1 l satasella, kuten psa julkisti niitä todellisia kulutus lukemia, "Ranskalaisvalmistaja: Automme kuluttavat jopa 40 prosenttia ilmoitettua enemmän" ranskalaisvalmistaja buahaa, ranskalaistunarit arevan malliin joo

    • Oikeestihan

      Omalla Hdi 110 1.6 koneella ajettu 184.000 km on pelannut ok. Öljyt olen vaihtanut 10.000 km välein. Vääntävä kone ja aina on startannut. Hukkalämpöä ei juuri tule, eli ilman webastoa auto lämpiää tosi hitaasti. Voi olla että on sattunut hyvä yksilö, tai sitten ko. koneen mollaajat puhuu omiaan... PSA:n 2-litraiset bensakoneet on hyviä vaikka janoisia. THP ja VTI -koneissa on kai ollut jakopään kanssa murheita, vähän folkkarin Tsi - tyyliin.

      • hienoasitikalta

        Hyvä että sitikka tehnyt oman 1.6 hdi moottorin, ettei ole niitä pösön 1.6 hdi moottorin vikoja: turbot hajoaa, imusarjat tukossa nokkakeppien välinen ketju venyy, ruiskusuuttimet vuotaa: yritäppä irroittaa, hihnapyörän takia saattaa hajota koko kone muutenkin pösön apulaitehihnasto pers...., sitikka järkevämpi kun näköjään tehnyt ihan oman hdi moottorin joka kestää, ottanut opikseen noista leijonakoneen mokista


      • Kovanonnenmies

        Ihan samat viat munkin pösö hdi-1.6 autossa! Lisäksi sylinterien Nikasil pinnoite syöpynyt, lämmitysilmakanavat puhkiruosteessa, muuttuvakurkkuinen kaasari jumissa, venttilinvarren kumit nousseet paikoiltaan, vvt nokkapyörän sihdit tukossa, vetonivelten suojakumit falskaa vaseliinia, perä huutaa, kardaanin tukilaakeri lopussa ja ylivaihteen kartiokytkin luistaa!


      • hermojaheppikärsii

        Peugeot palstalla aikoinaan osuvasti sanottiin: ranskalaisen auton omistaminen on kuin raastinraudalla runkkaaminen: hetkisen tuntuu mielenkiintoiselta ja loppu onkin täyttä tuskaa...


    • paskaon

      Totta on että BMW bensakone ei toimi. Ei muuten minikään ole hääppöinen (BMW omistuksessa) vaan on yksi laadultaan heikoimipia merkkejä tällä hetkellä markkinoilla.

      • mollemollekorjaamolle

        Eikös tämä ole Citroen palsta miksi bemarin moottoreista jauhetaan ? ei ne huonompia voi olla ver psa xu, ew puretech ym pommit ja tuo THP näköjään ihan gallian romua sekin vaikka joku tietämätön tupisi että muka puhdas bemarin moottori,jos autosta löytyy yksikään valeon valmistama komponentti niin se on heikoin lenkki olkoon automerkki mikä tahansa jos useampi valeon komponentti niin se on yhtä tuskaa auton omistajalle ja merkkiliikkeen huoltokorjaamolle


      • onkohyvävaiVALEo

        Mersun automaatissa: öljyt ja nesteet sekaisin: valmistaja Valeo..takaisinkutsu ja kiireellä, Volvo: apulaitehihna saattaa aiheuttaa moottoririkon; syy ilmastoinnin kompuran jumiutuminen: valmistaja Valeo...VW golf takuuajan eka vika: starttimoottori vaihtoon: valmistaja Valeo..osaakohan Valeo tehdä mitään toimivaa osaa ? ranskalaisten mielestä varmaan huippu kun 10tkm ajosuorituksen kestää, VOLAA me teimme sen eikä auto palanut eka käynnistyksessä


    • Trollivaan

      Jokainen ihminen on trollin arvoinen.....
      Jokainen tarina on satua...
      Jokainen trollinen vain elää hetken sen...
      Sen minkä suomi24 on hälle määräävä ;)

      • korjaamollamolla

        Ei se ole ranskalaisen auton ostajan vika että auto ei toimi pätkääkään, vaan onhan se hänen häpeä että ostaa moisen vikapesäkkeen, mutta emmehän me kaikki ole täydellisiä, eihän muuten psa tuotteita kukaan ostaisikaan, vaan aina löytyy noita "trolleja" jotka vielä kehuvat ostostaan: kohottavat itsetuntoaan kun sitikka taaaas molla molla molla...eivätkä nuudelia mössöttäessään vieläkään tajua..


      • Anonyymi
        korjaamollamolla kirjoitti:

        Ei se ole ranskalaisen auton ostajan vika että auto ei toimi pätkääkään, vaan onhan se hänen häpeä että ostaa moisen vikapesäkkeen, mutta emmehän me kaikki ole täydellisiä, eihän muuten psa tuotteita kukaan ostaisikaan, vaan aina löytyy noita "trolleja" jotka vielä kehuvat ostostaan: kohottavat itsetuntoaan kun sitikka taaaas molla molla molla...eivätkä nuudelia mössöttäessään vieläkään tajua..

        net natsien viat.


    • Metsäkukkiaa

      Syksy toi, syksy toi trollaajan,
      Ranskalaisautojen mollaajan,
      Fiksut vaan hoksaavat kerralla,
      Ei lie korttia herralla...

      • arevanmalliin

        Ranskalaisen auton ostajalla ei ainakaan järkeä ole, liekö ajokorttiakaan kun ei ymmärrä että sellainenkin tarvitaan, ei ole olemassakaan ranskalaisia autoja ne on kertakäyttö leluja vain sisäkäyttöön


      • Assosiaatioko

        Siis tarkoitatko sillä ranskalaisella kertakäyttölelulla Toyota Yarista?


      • maginotlinjajaerevaBUAHA

        Jos se on ranskassa valmistettu niin kyllä, kaikki autot joiden valmistuksessa ranskan pellet ovat olleet mukana niin viduik..menee saavat jopa luotettavan tojonkin tehtyä päin pers...no ns paras ranskalaisella logolla varustettu auto on Peugeot 4007: Peugeot 4007 on SUV-automalli, jota myy ranskalainen Peugeot ja valmistaa Mitsubishi perustuen uuteen Outlanderiin. Vastaava Citroën-malli on nimeltään C-Crosser, mutta dieselinä ei noita kannata hankkia kun niissä se hdi joka myös lelu osastoa, mutta bensakoneella luja kun japsi se ja outlanderissa nykyään luja japsi diesel, myös vanhemmat c1 ja pösö 107 myös luotettavia tojon tekniikalla


      • Anonyymi
        maginotlinjajaerevaBUAHA kirjoitti:

        Jos se on ranskassa valmistettu niin kyllä, kaikki autot joiden valmistuksessa ranskan pellet ovat olleet mukana niin viduik..menee saavat jopa luotettavan tojonkin tehtyä päin pers...no ns paras ranskalaisella logolla varustettu auto on Peugeot 4007: Peugeot 4007 on SUV-automalli, jota myy ranskalainen Peugeot ja valmistaa Mitsubishi perustuen uuteen Outlanderiin. Vastaava Citroën-malli on nimeltään C-Crosser, mutta dieselinä ei noita kannata hankkia kun niissä se hdi joka myös lelu osastoa, mutta bensakoneella luja kun japsi se ja outlanderissa nykyään luja japsi diesel, myös vanhemmat c1 ja pösö 107 myös luotettavia tojon tekniikalla

        Bemareita ja muita Saksan ihmeitä ei ilmeisesti tarvitse edes huoltaa kun niissä ei ole kuulema ikinä vikoja🤯eipä ole vielä tullut sellaista autoa vastaan jota ei tarvitse huoltaa tai korjata..Nämä vannoutuneet kaaharit ovat useinkin konepelti pystyssä autotallissa ja logona ei ole ranskalaismerkki! Suomessa ei edes ole yhtään omaa automerkkiä vaan valmistetaan muiden maiden autoja..pikku mersussa on muuten reilun kone mitä tekevät rannikolla, joten repimään siitä .. Sitten kun alatte valmistamaan itse niin on vara arvostella muiden tekeleitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Bemareita ja muita Saksan ihmeitä ei ilmeisesti tarvitse edes huoltaa kun niissä ei ole kuulema ikinä vikoja🤯eipä ole vielä tullut sellaista autoa vastaan jota ei tarvitse huoltaa tai korjata..Nämä vannoutuneet kaaharit ovat useinkin konepelti pystyssä autotallissa ja logona ei ole ranskalaismerkki! Suomessa ei edes ole yhtään omaa automerkkiä vaan valmistetaan muiden maiden autoja..pikku mersussa on muuten reilun kone mitä tekevät rannikolla, joten repimään siitä .. Sitten kun alatte valmistamaan itse niin on vara arvostella muiden tekeleitä.

        Samaa mieltä! Nykyaitoissa kaikissa esim. jakopää huollettava sika tiuhaan ja ketjulla kun olevat, on vanha käsitys että jakopää ketjulla kestää auton iän, ne ajat on ohi jo ajat sitten. Huoltamatta ei mikään auto kauan moitteetta toimi olipa vaikka Audi tai Mersu!


    • Anonyymi

      Kyllä se on kaikein suurin ja peruuttamaton virhe sotkeutua yleensäkin Citroeniin kannattaisi vaan pysyä oikeissa autoissa.

      • Anonyymi

        Sulta jäi nyt kertomatta että mitä ne "oikeat autot" on.


    • Anonyymi

      skoda kärsii VW moottoreista-tuhansien e remontteja

      öljynsyönti

      sama audissa ja seatissa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Huomenta ihana

      Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      39
      6915
    2. Hei rakas...

      Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3898
    3. Ei tämä etene ikinä

      Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      3280
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

      Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2844
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

      Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      16
      2662
    6. Toiveikas vai toivoton

      torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2228
    7. Mukavaa päivää

      Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2176
    8. Koko ajan olet

      Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      37
      2092
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

      Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      48
      2047
    10. Miksi et irrota otettasi

      Suhteeni?
      Ikävä
      38
      1963
    Aihe