Kaupallinen poiminta

1-sieni

Olen poiminut marjoja ja sieniä myyntiin jo 35 vuotta. Ennen siitä jäi jopa palkkaa,mutta tänä päivänä vain vaivat palkaks. Ei ole 10 vuotta kun 1.luokan tatista sai 8 €/kg. Varsinkin sienten ja tattien myynti on kannatamatonta. Tänä syksynä ostopisteillä kilohinnat: 1.luokan herkkutatti 4€,2.luokan 2€,3.luokan 1€. kanttarelli 4.e,torvisienet 4€,suppilovahvero 4€.
Tuntuu että joka vuosi hinnat laskevat.Silti Tattikeisarin firma tekee tappiollista tulosta.Minä en tätä oikein YMMÄRRÄ!!!!

4

206

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • PitkäLinjaParas

Ahneita tuntuvat olevan... Oletko koittanut myydä suoraan esim. ravintoloihin, tai kuluttajille?

On sääli, että pitkä kokemuksesi noin vain menisi hukkaan sisäänostajien ahneuden vuoksi (:

• 1-sieni

Kyllä olen soittanut paikkakunnan kaikkiin ravintoloihin,mutta ei käy kauppa.Yhdessä tosin tarjosivat,HYVIN PUHDISTETUSTA,torvisienstä 5€/kg.Yhden kilon takia en lähtenyt ajamaan yhteensä kahtakyt km. Lakat ja mustikat menevätkin suoraan yksityisille.Puhdistettu puolukka maksaa nyt 80cnt.Tähän hintaan kyllä vaikuttaa Thaimaalaiset marjanpoimijat(heille varmaan maksavat 10cnt/kg)joita riistetään törkeesti.On liian monta "välistä vetäjää".Ei kuluttaja tästä mitään hyödy,vaan jopparit.

• Tatti63

Jep,
      Ajelin 80 km ja myin koemielessä 30 kg puolukkaa - tosin roskineen - 4h:lle. Laskin että käteen jäi kymppi. Neljän tunnin homma 😀

• romualdo2

juu, hieno homma! Radio Suomessa juuri meneillään KYsykää luonto-ohjelmista, ehdottakaa ideoita, teemailloiksi... sienet mainittiin ekaa kertaa vasta klo 19.45 ja silloinkin aika marginaaliin jäävistä limasienistä. Siis tämä kasvien ja sienten välttely näissä luonto-ohjelmissa on aika pöyristyttävää! Radion Sieni-iltakin jäi lähettämättä tänä syksynä... aika kapea-alaisesti nämä mukatoimittajat siellä häärivät... ei voi kuin ihmetellä! PUhumattakaan tämän keskustelusivuston hyvin omituisesta menettelyistä, tätä sivustoa ja ketjua tuskin löytää enää juuri kukaan!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      47
      7745
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      33
      4293
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3775
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3220
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2916
    6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      69
      2656
    7. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      68
      2550
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      58