Olen poiminut marjoja ja sieniä myyntiin jo 35 vuotta. Ennen siitä jäi jopa palkkaa,mutta tänä päivänä vain vaivat palkaks. Ei ole 10 vuotta kun 1.luokan tatista sai 8 €/kg. Varsinkin sienten ja tattien myynti on kannatamatonta. Tänä syksynä ostopisteillä kilohinnat: 1.luokan herkkutatti 4€,2.luokan 2€,3.luokan 1€. kanttarelli 4.e,torvisienet 4€,suppilovahvero 4€.
Tuntuu että joka vuosi hinnat laskevat.Silti Tattikeisarin firma tekee tappiollista tulosta.Minä en tätä oikein YMMÄRRÄ!!!!
Kaupallinen poiminta
4
206
Vastaukset
- PitkäLinjaParas
Ahneita tuntuvat olevan... Oletko koittanut myydä suoraan esim. ravintoloihin, tai kuluttajille?
On sääli, että pitkä kokemuksesi noin vain menisi hukkaan sisäänostajien ahneuden vuoksi (:- 1-sieni
Kyllä olen soittanut paikkakunnan kaikkiin ravintoloihin,mutta ei käy kauppa.Yhdessä tosin tarjosivat,HYVIN PUHDISTETUSTA,torvisienstä 5€/kg.Yhden kilon takia en lähtenyt ajamaan yhteensä kahtakyt km. Lakat ja mustikat menevätkin suoraan yksityisille.Puhdistettu puolukka maksaa nyt 80cnt.Tähän hintaan kyllä vaikuttaa Thaimaalaiset marjanpoimijat(heille varmaan maksavat 10cnt/kg)joita riistetään törkeesti.On liian monta "välistä vetäjää".Ei kuluttaja tästä mitään hyödy,vaan jopparit.
- Tatti63
Jep,
Ajelin 80 km ja myin koemielessä 30 kg puolukkaa - tosin roskineen - 4h:lle. Laskin että käteen jäi kymppi. Neljän tunnin homma 😀 - romualdo2
juu, hieno homma! Radio Suomessa juuri meneillään KYsykää luonto-ohjelmista, ehdottakaa ideoita, teemailloiksi... sienet mainittiin ekaa kertaa vasta klo 19.45 ja silloinkin aika marginaaliin jäävistä limasienistä. Siis tämä kasvien ja sienten välttely näissä luonto-ohjelmissa on aika pöyristyttävää! Radion Sieni-iltakin jäi lähettämättä tänä syksynä... aika kapea-alaisesti nämä mukatoimittajat siellä häärivät... ei voi kuin ihmetellä! PUhumattakaan tämän keskustelusivuston hyvin omituisesta menettelyistä, tätä sivustoa ja ketjua tuskin löytää enää juuri kukaan!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 477745
- 334293
- 573775
- 503220
- 172916
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons692656- 682550
- 582479
- 402349
- 162306