Honda 5 hp BF5A starttaus

Kesäveneily

Kesällä hommasin uuden 5hp Hondan. Muuten se on OK, mutta kesti hetken oppia oikea starttaus: ei missään nimessä ryyppyä ja kaasukahva aivan täysillä narusta vedettäessä.Ilmeisesti siis vaati mahdollisimman laihan seoksen.

Onkos tuo kaasujuttu tyypillistä, vähän hankala on startata tuolleen. Haluaisin ettei tuota kaasukahvaa tarvitsisi puljata. Voiko tuota starttia jotenkin säätää, esim tulpan kärkiväliä virittämällä?

9

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 8412

Jos ostit uuden koneen, niin miten käyttöohjekirja neuvoo starttaamaan? Jos kone ei toimi kuten ohjeistetaan, niin se ei toimi oikein ja säädetääb/korjataan takuuseen.
      Oletko jo teettänyt koneeseen ensihuollon, joka tehdään sisäänajon jälkeen?

• 213

Kaasukahvaa ei avata täysin vaan "start asentoon". Kaasua ei pitäisi saada edes täysin auki vaihteen ollessa vapaalla. Hondan ensihuolto tehdään 20 tunnin jälkeen.

• Tetra50

Kertokaas hondamiehet, pääseekö 5 hv hondalla tasaperäinen soutuvene plaaniin ? mikä potkurinousu siinä on ja antaako kierrokset myöten ?

• Kaverillaon

4 hp evinrude kakstahti, ja se työntää lähelle 4m tasaperäveneen pintaliukuun ja kaksinkin ajaessa kevyeen plaaniin, muttei ihan pintaan, mutta hyvin menee. Ihmekone, vaikka on 80-luvun alusta.

Veneen paino on 80-100 kg, ja kaveri 80 kg, ja minä 85 kg.
        Joten luulisin 5 hp nelitahtisenkin siihen samaan pystyvän.

• Kaverillaon kirjoitti:

4 hp evinrude kakstahti, ja se työntää lähelle 4m tasaperäveneen pintaliukuun ja kaksinkin ajaessa kevyeen plaaniin, muttei ihan pintaan, mutta hyvin menee. Ihmekone, vaikka on 80-luvun alusta.

Veneen paino on 80-100 kg, ja kaveri 80 kg, ja minä 85 kg.
        Joten luulisin 5 hp nelitahtisenkin siihen samaan pystyvän.

Hei tota, mulla on -88 vuoden 4hv evari ja tähän asti toiminu ku junan vessa mut nyt on jotain vikaa, ei kestä kierroksia ja hyytyy ja sammuu välillä ja jos vetää ryypyn hetkeks päälle toimii taas 10 sekunttia??

• TWillu

Minulla kans tuommonen 5 heppanen ja ikinä ei oo nuin huonoa perämööttöria ollut. Ei nouse plaaniin minkäänlaisella veneellä. Soutamalla kotiin monesti pitänyt tulla. Nyt kun syksyllä otan sen pois veneen perästä niin takasi sitä eo enää laiteta, merkki vaihtuu.

• hummat

Olen aina luullut että alle 10 hp koneet ovat vain räiskäletaikinan tekoon tarkoitettu.

• Hondallajatketaan

Minulla kumiveneessä 2 hp honda ja sehän on pomminvarma peli. Tankki on moottorissa. Sulje hana etenkin jos suljet tankin ilmaruuvin koska muuten kastelee ja saa muuten tovosen nykiä. Jos ei sulje ilmaruuvia voi hanakin olla auki ja aina eka nykäisyllä käymään. Syksyllä suljen hanan ja käytän kaasuttimen kuivaksi. Kaadan tankista kaiken bensan pois. Keväällä uutta bensaa tankkiin ja parilla nykäisyllä käynnissä. Järjestelmään ei kannata jättää yhtään nykybensaa koska se kuivaa ja tukkii joka paikan. Ei kai tuon varmempaa moottoria olekaan.

• Pienkonebensa

Minä taas laitan viimeiseksi pienkonebensaa. Toki myös hanat kiinni ja ilmaruuvi kiinni ja kaasari tyhjäksi. Lähtee parilla nykäsyllä. Mulla on sitten erikseen iso tankki täynnä tavisbensaa. Se lähtee vähän paremmin käymään lämpöisenä ja on halvempiakin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      54
      7168
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      711
      3314
    3. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      142
      1605
    4. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      245
      1424
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      84
      1355
    6. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      84
      1341
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      89
      1220
    8. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      63
      1217
    9. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      232
      1165
    10. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      81
      1124
    Aihe