Profeetta 2

Profeetta 2

Jatkoa 17.9.2016 kirjoitukseen Profeetta.

Profeetta ei ollut uskoa silmiään. Kun valo lisääntyi, hän näki selvästi, missä hän oli ollut.

Profeetta oli luullut olleensa jossakin tiettömässä erämaassa Jumalan selän takana, paikassa, jonne ei ole osoitetta ja josta ei pääse minnekään. Täydellisessä umpikujassa.

Mutta nyt profeetta oli hämmästyksestä suunniltaan, kun hän tajusi, että hänen ympärillään ollut pimeys olikin johtunut siitä, että hän oli ollut kaiken aikaa Jumalan käden alla piilossa. Jumalan iso koura oli peittänyt hänet varjoon – pois ihmisten silmistä, pois maailman melusta – pois kaikesta.

”Minähän olenkin ollut koko ajan hyvin lähellä Jumalaa, vaikka luulin olevani kaukana”, profeetta pohdiskeli vieläkin ällistyksissään asian saamasta äkillisestä käänteestä.

Kun profeetta sitten katsoi ympärilleen, hän lähes säikähti, koska hän huomasi, että hän ei ollutkaan yksin. Siltä oli kyllä tuntunut jo vuosien ajan. Mutta nyt hän näki kaikkialla tuhansittain profeettoja, jotka tähyilivät muita profeettoja ihmeissään, että oli ollut muitakin samanlaisessa pimeydessä ja koetuksessa, mutta he eivät vain olleet tienneet sitä.

Silloin kuului majesteettinen ääni: ”Te minun profeettani, te saatte olla minun suunani tälle viimeiselle sukupolvelle. Minä olen valmistanut teitä kovassa koulussa, jotta teistä tulisi lujia, uskollisia ja periksi antamattomia. Teitä on hiottu myös sitä varten, että te ette ota itsellenne mitään kunniaa, vaan annatte kaiken kunnian minulle. Teidän oma voimanne on otettu pois, että te ette luottaisi itseenne ja ihmisiin, vaan ainoastaan minuun.”

Jumala jatkoi: ”Nyt minä lähetän teidät maailman kansojen ja myös niiden johtajien luo. Teidän tulee kertoa heille se sanoma, jonka minä annan teille. Älkää puhuko omianne. Välittäkää vain minun viestini.”

Profeetat nyökkäilivät Jumalan suuntaan. He olivat ymmärtäneet. He ovat Korkeimman Jumalan palvelijoita. Millään muulla ei ole mitään merkitystä. Ei silläkään, että he tiesivät, että osa heistä tulee vangituksi ja osa tapetuksi, koska se on ollut aina Jumalan profeettojen osa.

3

51

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aihettakysyä

Milloin kävit viimeksi terveystarkastuksessa?

• 14.9.2016.

• Erikoistumislinja

Ehkäpä oli väärä lääkäri kysymyksessä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla

Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e
      Pirkanmaa
      321
      8257
    2. Jos yhdistät nimikirjaimet

Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne
      Ikävä
      101
      6503
    3. Jos olisit täällä

Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä
      Ihastuminen
      175
      3745
    4. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      77
      2948
    5. Kyllä se taitaa olla nyt näin

Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee
      Ikävä
      40
      2590
    6. Paljon niitä puheita

susta liikkuu. 🤮
      Tunteet
      45
      2553
    7. Odotan että sanot

Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san
      Ikävä
      22
      2286
    8. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      121
      2243
    9. Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea

Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.
      Maailman menoa
      196