AMIKSESTA VAIHTOON!

Vaihtoonhalajava

Hei, olen ekalla vuodella amiksessa ja olen miettinyt että haluaisin lähteä viimeiseksi vuodeksi Saksaan vaihto-opiskelijaksi/vaihto-oppilaaksi. (Mikä ero nuilla on?)
Minulla on lähiaikoina keskustelu ryhmänohjaajan kanssa henkilökohtaisesta opetussuunnitelmasta. Ajattelin siellä ottaa puheeksi tämän Saksa asian, sillä olen kiinnostunut ja haluaisin oppia puhumaan paremmin englantia ihan että siitä olisi sitten hyötyä töelämässä. Vaihtarit, ex-Vaihtarit ja muut asiasta tietävät, haluaisin kysyä pari asiaa!
Pärjääkö saksassa englannin kielellä, en nimittäin osaa saksaksi muuta kuin "ich liebe dich" :D ja sillä ei varmasti pitkälle pötki. Eli pärjääkö englannilla?
Paljonko vuosi vaihto-opiskelijana muussa maassa tulee kustantamaan noin niinku suunnilleen?
Miten kamala ikävä teillä ehti tulla Suomeen ja kävittekö vuoden aikana kertaakaan Suomessa?
Onko vaihto-opiskelijaksi lyhyempiä aikoja kun vuosi? Esim puolvuotta tms.
Kertokaa omat kokemuksenne ja kaikki!

9

1615

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • heipparal

Saksassa ei pärjää vaihto-oppilaana englannilla. On osattava saksaa. Ehdottomasti ei kannata lähteä Saksaan englantia oppimaan, ajatus on järjetön.

• dtld

Miten ajattelit selviytyä työpaikalla ja koulussa, jos et osaa saksaa? Saksassa ei ole suomalaista ammattikoulua, vaan ammattiin opiskellaan oppisopimuskoulutuksessa eli ollaan työpaikalla ja vain harvakseltaan koulussa.

• Töihinvoipäästä

Ammattikoulusta voi lähteä työharjoitteluun ulkomaille, vaikka sinne Saksaan. Kysy tästä koulussa tarkemmin. Minä tunnen useita, jotka ovat olleet sellaisia kuukauden pätkiä eri puolilla Eurooppaa, kielitaitovaatimuksia ei käsittääkseni ollut.

• Eräjormanen

Jos haluat oppia nimenomaan englantia, niin kannattaa ehdottomasti lähteä englanninkieliseen maahan. Itse olin vaihdossa vuoden Amerikassa tosin kylläkin lukion kautta ja ei mitään hirveää koti-ikävää tullut joten suosittelen. Koulurakennuksessamme toimii myös amis ja sieltä on monia opiskelijoita lähtenyt ulkomaille työharjoitteluun. Kannattaa reippaasti kysyä opinto-ohjaajalta, koska et luultavasti ole ainoa, joka on pohtinut ulkomaille lähtöä. :)

• Eilukiovaihdolle

Jos järjestöt hoitaa hommansa niin kuin tältä palstaltakin saadaan lukea niin en yhtään ihmettele, jos alkaa koti-ikävä tulemaan.

• ollikkai

Saksaan ei lähdetä oppimaan englantia. Englantia oppii Suomessa vähintään yhtä hyvin.

Englantia oppimaan lähdetään Yhdysvaltoihin, Kanadaan, Australiaan, Britanniaan ja ehkä Irlantiin. Koti-ikävä tulee jossain vaiheessa jokaiselle varmasti, mutta se kuuluu asiaan ja siitä selviytyy. Koti-ikävä opettaa arvostamaan kotimaan oloja.

• StopStsEfAfsEtc

• HurraaManitzerit

Joo, kyllä näin on. Järjestöt opettaa ja siellä sitä löytyykin opettajina tasokkaita joka alan asiantuntijoita!!! Tekevät puolestasi lääketieteelliset diagnoositkin ihan noin vain ilman minkäänlaista koulutusta... Saat myös ihan uusia diagnoosejakin, sellaisia joita ei ole edes olemassa!!! Sen lisäksi sinulla voi olla perussairaus, jota ihka oikeatkaan lääkärit eivät myönnä!!!
        Mahtitoimintaa!!!

• Kyllämanitzeritopettaa

Terkkuja vaan miralle ja anulle!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      44
      7316
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      4058
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3575
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3110
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2796
    6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      49
      2279
    7. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      51
      2265
    8. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37