Kenelle/keille Maa kuuluu?

Antaako Raamattu yleispätevän vastauksen? Antaako Raamattu omaisuudenhoito-ohjeita?

PS. Palstan ateistit älkööt vaivautuko. Miksi? Koska olematon evoluutio ei anna vastauksia. Riittää kun luette ja otatte opiksi:)

21

75

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ENSIN

Ja Jumala sanoi: "Tehkäämme ihminen kuvaksemme, kaltaiseksemme; ja vallitkoot he meren kalat ja taivaan linnut ja karjaeläimet ja koko maan ja kaikki matelijat, jotka maassa matelevat."

SITTEN

Ja Aadamille hän sanoi: "Koska kuulit vaimoasi ja söit puusta, josta minä kielsin sinua sanoen: 'Älä syö siitä', niin kirottu olkoon maa sinun tähtesi. Vaivaa nähden sinun pitää elättämän itseäsi siitä koko elinaikasi; orjantappuroita ja ohdakkeita se on kasvava sinulle, ja kedon ruohoja sinun on syötävä.

PÄÄTELMÄ

Maa annettiin ihmiselle, mutta ihminen lankesi. Lankeemuksen seurauksena maan hallintavalta siirtyi käärmeelle ja sen kätyreille. Siten maa joutui riiston alaiseksi.

• KjähKjähKjäh

Miten sinun kaltaiselta täysidiootilta ja harhaiselta pelleltä voisi ottaa mitään opiksi?.

• "Palstan ateistit älkööt vaivautuko. Miksi? Koska olematon evoluutio ei anna vastauksia. Riittää kun luette ja otatte opiksi."

Lukekaa Raamattua.

Joh. 14:6 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.

• Höps

• nohniinnoh
        yurki1000js kirjoitti:

"Palstan ateistit älkööt vaivautuko. Miksi? Koska olematon evoluutio ei anna vastauksia. Riittää kun luette ja otatte opiksi."

Lukekaa Raamattua.

Joh. 14:6 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.

Roomalaiskirje:
        12:16 Olkaa keskenänne yksimieliset. Älkää korkeita mielitelkö, vaan tyytykää alhaisiin oloihin. Älkää olko itsemielestänne viisaita. >> Jakeen lisätiedot

1.Timoteuksen kirje:
        6:8 mutta kun meillä on elatus ja vaatteet, niin tyytykäämme niihin.

Hebrealaiskirje:
        13:5 Älkää olko vaelluksessanne ahneita; tyytykää siihen, mitä teillä on; sillä hän itse on sanonut: "En minä sinua hylkää enkä sinua jätä";

Matteuksen evankeliumi:
        8:20 Niin Jeesus sanoi hänelle: "Ketuilla on luolat ja taivaan linnuilla pesät, mutta Ihmisen Pojalla ei ole, mihin hän päänsä kallistaisi."

"...olkaa minun seuraajiani...."

• nohniinnoh kirjoitti:

Roomalaiskirje:
        12:16 Olkaa keskenänne yksimieliset. Älkää korkeita mielitelkö, vaan tyytykää alhaisiin oloihin. Älkää olko itsemielestänne viisaita. >> Jakeen lisätiedot

1.Timoteuksen kirje:
        6:8 mutta kun meillä on elatus ja vaatteet, niin tyytykäämme niihin.

Hebrealaiskirje:
        13:5 Älkää olko vaelluksessanne ahneita; tyytykää siihen, mitä teillä on; sillä hän itse on sanonut: "En minä sinua hylkää enkä sinua jätä";

Matteuksen evankeliumi:
        8:20 Niin Jeesus sanoi hänelle: "Ketuilla on luolat ja taivaan linnuilla pesät, mutta Ihmisen Pojalla ei ole, mihin hän päänsä kallistaisi."

"...olkaa minun seuraajiani...."

Kiitos. Nämäkin:

Luuk:
        3:7 Niin hän sanoi kansalle, joka vaelsi hänen kastettavakseen: "Te kyykäärmeitten sikiöt, kuka on teitä neuvonut pakenemaan tulevaista vihaa?
        3:8 Tehkää sentähden parannuksen soveliaita hedelmiä, älkääkä ruvetko sanomaan mielessänne: 'Onhan meillä isänä Aabraham', sillä minä sanon teille, että Jumala voi näistä kivistä herättää lapsia Aabrahamille.
        3:9 Jo on myös kirves pantu puitten juurelle; jokainen puu, joka ei tee hyvää hedelmää, siis hakataan pois ja heitetään tuleen."
        3:10 Ja kansa kysyi häneltä sanoen: "Mitä meidän siis pitää tekemän?"
        3:11 Hän vastasi ja sanoi heille: "Jolla on kaksi ihokasta, antakoon toisen sille, joka on ilman; ja jolla on ruokaa, tehköön samoin."
        3:12 Niin tuli myös publikaaneja kastettaviksi, ja he sanoivat hänelle: "Opettaja, mitä meidän pitää tekemän?"
        3:13 Hän sanoi heille: "Älkää vaatiko enempää, kuin mikä teille on säädetty."
        3:14 Myös sotamiehet kysyivät häneltä sanoen: "Mitäs meidän pitää tekemän?" Ja hän sanoi heille: "Älkää kiskoko keneltäkään älkääkä kiristäkö, vaan tyytykää palkkaanne."

Luuk. 6:38 Antakaa, niin teille annetaan. Hyvä mitta, sullottu, pudistettu ja kukkurainen, annetaan teidän helmaanne; sillä millä mitalla te mittaatte, sillä mitataan teille takaisin."

• yurki1000js kirjoitti:

Kiitos. Nämäkin:

Luuk:
        3:7 Niin hän sanoi kansalle, joka vaelsi hänen kastettavakseen: "Te kyykäärmeitten sikiöt, kuka on teitä neuvonut pakenemaan tulevaista vihaa?
        3:8 Tehkää sentähden parannuksen soveliaita hedelmiä, älkääkä ruvetko sanomaan mielessänne: 'Onhan meillä isänä Aabraham', sillä minä sanon teille, että Jumala voi näistä kivistä herättää lapsia Aabrahamille.
        3:9 Jo on myös kirves pantu puitten juurelle; jokainen puu, joka ei tee hyvää hedelmää, siis hakataan pois ja heitetään tuleen."
        3:10 Ja kansa kysyi häneltä sanoen: "Mitä meidän siis pitää tekemän?"
        3:11 Hän vastasi ja sanoi heille: "Jolla on kaksi ihokasta, antakoon toisen sille, joka on ilman; ja jolla on ruokaa, tehköön samoin."
        3:12 Niin tuli myös publikaaneja kastettaviksi, ja he sanoivat hänelle: "Opettaja, mitä meidän pitää tekemän?"
        3:13 Hän sanoi heille: "Älkää vaatiko enempää, kuin mikä teille on säädetty."
        3:14 Myös sotamiehet kysyivät häneltä sanoen: "Mitäs meidän pitää tekemän?" Ja hän sanoi heille: "Älkää kiskoko keneltäkään älkääkä kiristäkö, vaan tyytykää palkkaanne."

Luuk. 6:38 Antakaa, niin teille annetaan. Hyvä mitta, sullottu, pudistettu ja kukkurainen, annetaan teidän helmaanne; sillä millä mitalla te mittaatte, sillä mitataan teille takaisin."

Herää

• Bibliaaaaaa

Ei.

• Höps

• kärsimyksen-alkuperä

"Antaako Raamattu yleispätevän vastauksen? Antaako Raamattu omaisuudenhoito-ohjeita?"

Raamattu antaa yhden vastauksen, ehkä hyvänkin vastauksen jos tekstin tulkitsee vertauskuvallisesti. Yleispätevä vastaus se ei voi olla sellaisenaan, koska se perustuu faktuaalisesti väärään kuvaan ihmiskunnan ja maailman historiasta.
      Kärsimys ja vaiva ei tullut maailmaan syntiinlankeemuksen takia, eikä ihminen ole ikinä elänyt paratiisimaisissa olosuhteissa vaan aina niukkojen resurssien maailmassa. Samaten kaikki muutkin elolliset olennot ihan alusta asti.

Tämä ei ole ateistinen kanta, eikä se sulje pois Raamatun opetuksen viisautta oikein tulkittuna.

• Alkuperä: "Yleispätevä vastaus se ei voi olla sellaisenaan, koska se perustuu faktuaalisesti väärään kuvaan ihmiskunnan ja maailman historiasta."

FAKTAT:
        - Evoluutiota ei ole.
        - Tiede ei kumoa Luojaa, koska Luoja on tiedon lähde.
        - KAIKKI luomakunnassa todistaa luomisen ja lankeemuksen historiallisuudet.

Alkuperä: "Tämä ei ole ateistinen kanta, eikä se sulje pois Raamatun opetuksen viisautta oikein tulkittuna."

Anteeksi mutta sinusta ei ota selkoa.

• kärsimyksen-alku
        yurki1000js kirjoitti:

Alkuperä: "Yleispätevä vastaus se ei voi olla sellaisenaan, koska se perustuu faktuaalisesti väärään kuvaan ihmiskunnan ja maailman historiasta."

FAKTAT:
        - Evoluutiota ei ole.
        - Tiede ei kumoa Luojaa, koska Luoja on tiedon lähde.
        - KAIKKI luomakunnassa todistaa luomisen ja lankeemuksen historiallisuudet.

Alkuperä: "Tämä ei ole ateistinen kanta, eikä se sulje pois Raamatun opetuksen viisautta oikein tulkittuna."

Anteeksi mutta sinusta ei ota selkoa.

"Anteeksi mutta sinusta ei ota selkoa."

Sanoin että Raamattu (siinä missä monet muutkin eri uskontojen pyhät kirjat) sisältävät viisautta, jos sen osaa avoimin mielin ottaa vastaan. Raamatun luomiskertomus ei pidä faktuaalisesti paikkaansa, se ei siis ole totta objektiivisessa mielessä.

Mikä jäi epäselväksi? En sanonut mitään evoluutiosta.

• kärsimyksen-alku kirjoitti:

"Anteeksi mutta sinusta ei ota selkoa."

Sanoin että Raamattu (siinä missä monet muutkin eri uskontojen pyhät kirjat) sisältävät viisautta, jos sen osaa avoimin mielin ottaa vastaan. Raamatun luomiskertomus ei pidä faktuaalisesti paikkaansa, se ei siis ole totta objektiivisessa mielessä.

Mikä jäi epäselväksi? En sanonut mitään evoluutiosta.

Minusta vaikuttaa, että olet kahden vaiheilla. Yhtäältä torjut Raamatun Luojamme sanana ja toisaalta hyväksyt sen. Sanoit: "Tämä ei ole ateistinen kanta, eikä se sulje pois Raamatun opetuksen viisautta oikein tulkittuna."

• kärsimyksen-alku
        yurki1000js kirjoitti:

Minusta vaikuttaa, että olet kahden vaiheilla. Yhtäältä torjut Raamatun Luojamme sanana ja toisaalta hyväksyt sen. Sanoit: "Tämä ei ole ateistinen kanta, eikä se sulje pois Raamatun opetuksen viisautta oikein tulkittuna."

En mielestäni ole kahden vaiheilla. Jos totean, että luomiskertomus ei ole faktuaalisesti tai objektiivisesti totta, niin sehän ei tee minusta ateistia.

Alkuperäinen kysymyksesi on kiinnostava. Voitaisiin keskittyä siihen ja jättää henkilökohtaiset uskonasiat muihin ketjuihin.

• kärsimyksen-alku kirjoitti:

En mielestäni ole kahden vaiheilla. Jos totean, että luomiskertomus ei ole faktuaalisesti tai objektiivisesti totta, niin sehän ei tee minusta ateistia.

Alkuperäinen kysymyksesi on kiinnostava. Voitaisiin keskittyä siihen ja jättää henkilökohtaiset uskonasiat muihin ketjuihin.

Kärsimyksen: "Raamattu antaa yhden vastauksen, ehkä hyvänkin vastauksen jos tekstin tulkitsee vertauskuvallisesti."

Sinulla on mielipide. Mielestäsi Raamattua ei pidä ottaa todesta. Kuitenkaan et ole ateisti.
        - Mihin siis uskot/luotat ja miksi?
        - Mistä voimme tietää kenelle maa kuuluu, ellei Jumala sitä meille kerro?

• Siismeille

Ps.115:16. Taivas on Herran taivas, mutta maan hän on antanut ihmisten lapsille. Biblia. Taivasten taivaat ovat Herran.......

• Valitettavasti olemme surkeita puutarhanhoitajia:(

ONNEKSI

Luoja omistaa kaiken. Hän myös operoi kaikkea. Rauha olkoon sydämissämme:)

Mark. 13:31 Taivas ja maa katoavat, mutta minun sanani eivät katoa.

Ilm. 21:5 Ja valtaistuimella istuva sanoi: "Katso, uudeksi minä teen kaikki." Ja hän sanoi: "Kirjoita, sillä nämä sanat ovat vakaat ja todet."

http://www.koivuniemi.com/raamattu?tila=pikahaku&hakuehto=ilm 21

UUSI JERUSALEM

https://www.google.fi/search?q=new jerusalem&biw=1181&bih=863&source=lnms&tbm=isch

• yurki1000js kirjoitti:

Valitettavasti olemme surkeita puutarhanhoitajia:(

ONNEKSI

Luoja omistaa kaiken. Hän myös operoi kaikkea. Rauha olkoon sydämissämme:)

Mark. 13:31 Taivas ja maa katoavat, mutta minun sanani eivät katoa.

Ilm. 21:5 Ja valtaistuimella istuva sanoi: "Katso, uudeksi minä teen kaikki." Ja hän sanoi: "Kirjoita, sillä nämä sanat ovat vakaat ja todet."

http://www.koivuniemi.com/raamattu?tila=pikahaku&hakuehto=ilm 21

UUSI JERUSALEM

https://www.google.fi/search?q=new jerusalem&biw=1181&bih=863&source=lnms&tbm=isch

Olet sheeple.

• Kuplapuhkeaa

Saarn.1:4. Biblia. Yksi suku menee pois, ja toinen tulee jälleen; vaan maa pysyy ijankaikkisesti. Kirjoitetaan: iankaikkisesti.

• UUSI MAA

Jes. 66:22 Niinkuin uudet taivaat ja uusi maa, jotka minä teen, pysyvät minun kasvojeni edessä, sanoo Herra, niin pysyy teidän siemenenne ja teidän nimenne.

UUSIMAA

http://www.termex.fi/img/suomi/3.png

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      739
      4973
    2. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      673
      4209
    3. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      173
      2311
    4. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      16
      2077
    5. MTV: Katri Helena repäisee kunnolla - Aivan uudessa roolissa TV:ssä - Tätä ei arvannut!

No nyt iskelmälegenda ja koko kansan Katri Helena kyllä repäisee kunnolla! Upeaa heittäytymistä, Katri Helena! Lue, mis
      Suomalaiset julkkikset
      40
      1878
    6. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      96
      1706
    7. TELIA pakottaa 4G-liittymiä väkisin 5G-liittymiin, vaihtaa ilman lupaa

Ihmisten sopimuksia! https://www.is.fi/digitoday/mobiili/art-2000011063159.html "Telia on lähettänyt osalle 4g-asiakka
      Maailman menoa
      171
      1473
    8. OP Kaskimaa

Niin sitten pankki vaihtaa nimeään ja pääkonttori siirtyy ties minne. Pulkkisen visio, Kainuu ei kelvannut.
      Kuhmo
      30
      1218
    9. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      91
      1174
    10. Viimeiset helmiterveiset

kaivatullesi tähän alas 🙇💙
      Ikävä
      94