Osaisiko joku kertoa, miten leikittiin lapsena sellaista leikkiä, jossa aina välillä joku huusi "lukko!" (- joillain paikkakunnilla "glyffa!"). Muistan leikkineeni sitä, mutten millään muista sääntöjä - tai yhtikäs mitään muuta kuin tuon huudahduksen.
Lapsuuden leikit
1
72
Vastaukset
- a.no
Käsittääkseni tuo ei ollut mikään leikki, vaan tuolla "lukko"- huudahduksella saatiin kaverin älytön elvistely loppumaan.
Esimerkiksi minä sanoin: "Isäni omistaa miljoonan." Kaveri sanoi: "Minun isäni omistaa kaksi miljoonaa." Johon minä: "Mutta minun isäni omistaa 500 miljoonaa triljoonaa biljoonaa LUKKO!" Näin varmistin sanomalla tuon taikasanan, ettei omaa lukuani voitu ylittää.
Mutta toinen leikki oli se paperista taiteltu taidokas härpäke. Pyydettiin toista sanomaan numero ja vemputettiin sitä härpäkettä sitten niin monta kertaa ja avattiin yksi luukuista. Mutta mitä siellä luukuissa oli, sitä en muista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 406983
- 323938
- 453330
- 402939
- 172716
- 372238
- 162196
- 412143
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons482077- 402048