Laiton uhkaus virkamies

Wildkaiserinna

Moi!

Minulla on 2 laitonta uhkausta syyteharkinnassa virkamiestä vastaan. Olin tehnyt ne virkasähköpostiin, joissa uhkasin myös hänen perhettään. Näitä tappouhkauksia on yhteensä n. 10 kpl. Minulla on taustalla 3 laitonta uhkausta keväältä. Selvisin pelkillä sakoilla (90 päiväsakkoa), koska olin ensikertalainen. Viestejä laittaessani olen ollut yleensä selvinpäin. Taustalla on äitini kuolema.

Millaisenkohan rangaistuksen tulen saamaan? Sakkoja, ehdonalaista? Varmaankaan ei vankeutta? Tämä poliisi ei vaadi vahingonkorvauksia.

6

486

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 14-7

Jos tappouhkauksilla on yhteinen nimittäjä johonkin poliisin virkatoimeen, niin kyse ei ole laittomasta uhkauksesta, vaan virkamiehen väkivaltaisesta vastustamisesta. Siitä tuomitaan vankeutta 4 kk - 4 vuotta.
      Koska uhkailuja on kymmenen ja uhkaillaan vielä poliisin perhettäkin, niin nyt häkki heilahtaa.

• esimdepressio

Jos vaikka olet depressiotilassa kirjoitellut niin eipä vankilaan joudu.

• Wildkaiserinna

Myönnän, että minulla on mt-taustaa, joka on poliisilla tiedossa. Tällä hetkellä kuitenkin kaikki ok. Joudunko kuitenkin mielentilatutkimukseen? Viestit lähetin suuressa tuskassa (äidin kuolema), mutta en ole ollut missään vaiheessa esim. psykoottinen ja olen aina tiennyt mitä teen.

Koska kyseessä on virkamies, onko olemassa esim. koventamisperusteita? Onko tuomio kovempi kuin vaikka olisi uhannut jotain siviliä? Kertooko se jotain, että jos keväällä sain tuomion laittomista uhkauksista, en kuitenkaan lopettanut? Kenties piittaamattomuutta lakia kohtaan? Onko nämä asiat myös koventamisperusteita tätä nykyistä juttua kohtaan?

• 20-9

Joo, koventamisperusteita on ja monta. Siviilin uhkailemisesta maksimirangaistus on kaksi vuotta vankeutta. Jos uhattu on poliisi, jonka virkatoimeen uhkaus liittyy, niin maksimi on silloin neljä vuotta vankeutta. Oikeus huomioi myös koventamisperusteena sen, että uhkailit poliisin perhettäkin. Häkkiin laitolla katkaistaan myös rikoskierre.
        Koska olet syyllistynyt samaan rikokseen aikaisemminkin olet myös rikoksen uusija. Uusijalle mitataan asteikosta aina kovempi rangaistus.
        Jos on täysin seinähullu, niin silloin oikeus määrää viran puolesta mielentilan selvittämisen. Jos taas on vähän vähemmän hullu, niin silloin mielentilatutkimusta pitää pyytää oikeudelta, joka harkitsee suostuuko se pyyntöön.

• Wildkaiserinna

Nämä uhkaukset lähtivät laittomina uhkauksina poliisilaitokselta. Voivatko ne muuttua vielä virkamiehen väkivaltaiseksi vastustamiseksi? Onko näillä nimikkeillä merkitystä, jos on uhannut poliisia?

• Wildkaiserinna

Missä tilanteissa päädytään mielentilatutkimuksiin?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      22
      5194
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      25
      4378
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      27
      2501
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2264
    5. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      1998
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      1918
    7. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1607
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1531
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1267
    10. Kerranki asiat oikein

Ilkka ja muut pienpuolueeet...teitte hyvän työn kun valitsitte pätevän henkilön virkaan eikä kepulle passelia!! Jatkakaa
      Haapavesi
      10
      1174
    Aihe