Sain joskus lääkäristä pef mittaus laitteen eli joho puhalletaa ja se mittari nousee johoki lukemaan ja myös ventoline diskus avaavan lääkkeen. no en sit henkilökohtaisista syistä saanutkaan tehtyä sitä astma testiä eli en koskaan vienyt niitä tuloksia saati kirjannut ylös. Nyt mulla on taas alkanu hengitystiet reistaan ja kaivoin sen pef laitteen esiin ja puhallan kokoajan siihen 400. Onko se mielestänne hyvä vai huono? Nainen oon ikää 19v ja pituutta 156cm jos niillä on merkitystä. Ihan vaan mietin että alotanko nyt tosissaan uudestaan nuo astmatestit vai onko mun hengitysoireet vaan psyykkistä seki voi nimittäin olla mahollista...
Pef arvot 400
1
2127
Vastaukset
- gdfgdfhdhhdfh
Löydät viitearvot googlettamallakin. Näyttää siltä, että eri mittareille on eri viitearvot. Sinun pitäisi tietää, mikä mittarisi on.
http://www.allergia.fi/astma/pef-taulukko-ja-pef-viitearvot/
Kokemuksesta voin sanoa, että joskus puhallettaessa fuskaa ilmaa suunpielistä. Ainakin itse sain pienellä mittarilla n. 100 yksikköä pienemmät puhallusarvot kuin terveyskeskuksen mittarilla. En vaan saanut suuta puristettua pienen mittarin ympärille.
Ahdistus voi olla joskus sydänperäistäkin, joskus närästystä, joskus henkistä ahdistusta ja jopa hyperventilaatiota tai normaaliin flunssaan liittyvää. Oletko limainen, yskäinen? Liittyykö ahdistus tiettyyn tilanteeseen tai rasitukseen? Mieti niitä. Itse päätät, pyritkö tutkimuksiin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod224864- 203935
- 272311
- 342134
- 371928
- 151818
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191547- 121471
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons191175Kerranki asiat oikein
Ilkka ja muut pienpuolueeet...teitte hyvän työn kun valitsitte pätevän henkilön virkaan eikä kepulle passelia!! Jatkakaa101094