Raattamaan muotokuva

vastakääntynyt

Mistä voisi ostaa Juhani Raattamaan muotokuvan? Laittaisin sen seinälle muistuttamaan autuaasta uskosta!

79

947

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vastakääntynyt

Ja vielä lisään, että Raattamaa puhuttelee minua hengessään enemmän, kuin Laestadius.

• lue_Raamattua

Kasvata Raamatun tuntemusta tutkimalla sitä jopa päivä, älä nyt vielä hanki mitään kuvia. Pistä Raamattu parhaalle paikalle, josta sen voit helposti ottaa luettavaksesi.

• vastakääntynyt

En kysynyt mielipidettäsi ja neuvoasi raamatusta, vaan Raattamaan muotokuvasta. Kiitos vain! Voisikohan SRK:ltä ostaa suoraan? Keneltä voi tiedustella?

• larsleevilesta

On kyllä huono tuo SRK:n verkkokauppa, kun ei ole Raattamaan tai Lars Leevin muotokuvia valikoimissa. Eikö jokaisella kunnollisella lestalla kuuluisi olla Raattamaan tai L.L.Lestan muotokuva seinällä? Paras sijoituspaikka olisi siinä telkkarin vieressä.

• hullujajo

Hitlerin kuva parempi, kuin kummankaan näistä.

• vastakääntynyt kirjoitti:

En kysynyt mielipidettäsi ja neuvoasi raamatusta, vaan Raattamaan muotokuvasta. Kiitos vain! Voisikohan SRK:ltä ostaa suoraan? Keneltä voi tiedustella?

Tiedustele : CONCODIA asta
        Luther -divarista voi olla puh. 0440 772233.
        -

• Paras.Pressa.UKK
        hullujajo kirjoitti:

Hitlerin kuva parempi, kuin kummankaan näistä.

Kekkosen kuva paras.

• HäpeäSaastainen
        vastakääntynyt kirjoitti:

Tässäpä se on selvästi sanottuna. Mies ei tarvitse sitä tietä joka johtaisi hänet taivaaseen. Nimittäin Herramme Jeesusta Kristusta.

• Unohda_aloittaja-

vitsiniekka Raattaman ruma naama ja mene kireesti kirpputorille ostamaan öljyvärimaalaus, jossa pitkätukkanen hyvävartaloinen nainen on alastomana kuvattu takaapäin, lantion kaaret ja pyllynposket ja kaikki on tydellistä. Ripusta maalaus seinällesi ja ajattele, että Eeva paratiisissa oli tuon näköinen sekä ennen että jälkeen syntiinlankeemuksen ja että Jumalalla totisesti oli slmää naiskauneudelle, kun se Aatamille tällaisen herkun tarjoli.

• Asia-esille

Minäkin olen ollut jo pitkään sitä mieltä, että kyllä täytyisi olla ainakin Lestadiuksen, Raattamaan ja Lapin Marian muotokuvia myynnissä siionissa. Kyllä täytyy tämä asia ottaa puheeksi seuraavan kerran seuroissa. Varmasti moni tahtoisi myös hankkia näitä kotiinsa.

• VeliSimosta
      • Kiitos_Olisiko

mistään saatawissa vähemmän tunnettujen henkilöiden muotokuwia kuten esimerksi Kalewi Laakson ja Jussi Pellikan? Ajattelin, että tasapaino sen olla pitää, jos kerran on seinällä Lestadiuksen ja Raattamaan kuwat niin wastapainona pitäisi olla pitkä riwi epäuskoisten kuwia. Minulla on jo Kari Mäkisen kuwa ja juuri tulostin netistä tämän emakkopiispan kuwan:

http://www.funckr.com/genimg.aspx?fn=getthefuckawayfr_1565.jpg&t=p&wp=5

• Emakkopiispan_kuva
        Kiitos_Olisiko kirjoitti:

mistään saatawissa vähemmän tunnettujen henkilöiden muotokuwia kuten esimerksi Kalewi Laakson ja Jussi Pellikan? Ajattelin, että tasapaino sen olla pitää, jos kerran on seinällä Lestadiuksen ja Raattamaan kuwat niin wastapainona pitäisi olla pitkä riwi epäuskoisten kuwia. Minulla on jo Kari Mäkisen kuwa ja juuri tulostin netistä tämän emakkopiispan kuwan:

http://www.funckr.com/genimg.aspx?fn=getthefuckawayfr_1565.jpg&t=p&wp=5

ei avaudu. Onko tämä sama naaras:

http://www.indipepper.com/wp-content/uploads/2014/06/img_53a9324edab01.png

• lestat.saatana

Ensimmäisessä kuvassa näyttää vähän kehitysvammaiselta läskiltä, jolla valuu kuola suunpielistä ja toisessa likaiselta ja haisevalta pitkätukalta. Eli ihan samalta kuin nykypäivänkin lestat.

• Mutta_katsopas
        lestat.saatana kirjoitti:

Ensimmäisessä kuvassa näyttää vähän kehitysvammaiselta läskiltä, jolla valuu kuola suunpielistä ja toisessa likaiselta ja haisevalta pitkätukalta. Eli ihan samalta kuin nykypäivänkin lestat.

millaisia tyttöjä on esimerkiksi tuossa suviseurasivulla:

http://www.suviseurat.fi/2013/fi/seuraradio/aanitteet/

Ei läskejä. Ei valu kuola. Eivät ole likaisia eivätkä haise. Täydellisen puhtaita neitseitä. Jumalan lapsia.

• trattalook

Juhanihan on niissä vaalikuvissaan selvästi tavoitellut tuota raattamalookia, käsi vain oli leuan alla osoittamassa muka mietteliästä, filosofista katsantoa. Jäämme mielenkiinnolla seuraamaan, pyrkiikö Hän tulevissakin vaaleissa samoilla kuvilla vai onko Hänellä vara päivittää katsantoaan ja habitustaan. No nyt tuli kempeleessä hätä googlettaa sana habitus. Niin, mutta mitä googlettaa tarkoittaa... jussille pikku vinkkinä, että se äännetään öpaut kuuklettaa, ei kuulettaa.

• Sulla_tuota_huumo-

rinhajua... ei kun -tajua riittää niin kuin minullakin. Just kirjoitin Kesitaksen ketjuun juttua niistä ylioppilaslakeista. Huomasitko? Minulla jäi siinä sanomatta, että yhtenä keränä päätin harpata suoraan korkeammalle akateemiselle tasolle ja ostin mustan, korkean tohtorinhatun.

Minulla oli hienot mustat silkkivaatteet ja liehuvalieleipeinen takki sekä 6-senttiset kengänkorot kun kesäillan hämyssä livahdin asunnostani Kempeleen raitille tohtorinhattuineni. Yksi tuttu uskovainen rouva sattui näkemään, löi siunallen käsiään yhteen ja melkein huusi, että tuo nyt on jo liian paksua. Minä kiireesti pakenemaan.

Sattui siinä lähellä olemaan Sirkus Finlandia tai jokin muu sirkus pystyttämässä telttojaan ja esiintymslavojaan ja vartiomiehet luulivat minua taikuriksi ja pelkäsivät, että olin livahtamassa kapakkaan ryypylle. Ne raahasivat minut puoliväkisin esiintymslavalle. Mkä siinä olisi auttanut? Kumartelin sinne, kumartelin tänne, takin liepeet heiluivat ja tohtorinhattu teki laajoja kaaria ilmassa. Yleisö buuasi, että itseni näyttämsen sijasta vetäisisin hatustani JUSSIN.

Silloin oikea takuri ryntäsi lavalle, tönäisi minut kulisseihin ja minä pääsin jatkamaan kesäillan seikkailujan tohtorina. Muistelin, että silloinkin poikettiin Jussi Pellikan kanssa jossakin oluella. Me ollaan yhtä komeita miehiä ja samaa ikäluokkaakin. Jussin kuvan näette tässä:

http://www4.vaalikone.fi/eduskuntavaalit2011/ehdokkaat/oulu/perussuomalaiset/pellikka_juhani/

• töpsäväläenen

Tämä tohtorihattuinen harmaakalakkuna roikkuu turhaan täällä. Sulla on kirjallisia kykyjä siinä määrin, ettei sun kannata roekkua täälä vittuilemasa pöllikälle, rupia suunnittelleen itelles oekijaa kirijallista urraa. Voesit ensinnä uuvistaa tuo päevämiehen uutisoenteja ja juttuja nykyaekasempaan muotoon, eihänniitä jaksa kukkaan kahalata läpi.
      Pijä se hattu tallesa, voet vielä oekijastikki tarvita sitä, kuhan et jämähä tänne ilimanaekusten porinoijen parriin. Rupia opiskdlemaan lissää, oothan hyvän alakuopetuksrn jo saanukki. Oot olluki meleko ahaneena kirijottelemaa viime aekoena. Kun seoraavan kerran kulijetst niitä kanrrutoets tyrnävällä, elä paa niitä korkokenkijä jalakaan, nyrijäötät nilikkas.

• kaikenlaisiahäpeätahroja

Mistä sinä saadanan mulukku tiedät, ketä täällä roikkuu.
        Anna roikkua, sanan vapaus on kaikilla muilla.
        "Sulla on kirjallisia kykyjä siinä määrin, ettei sun kannata roekkua täälä vittuilemasa pöllikälle", Kirjallisia kykyjä ei sinulla ole ollenkaan. "SULLA on sinulla, sun = sinun, roekkua = roikkua, täälä = täällä, vittuilemasa = vittuilemassa jne.

-
        Pölkky koko ukko. Vedä kaulalle nailonnauha ja metsään menokelkkaan,
        huisin vittuun.

• juusopöllikkä
        kaikenlaisiahäpeätahroja kirjoitti:

Mistä sinä saadanan mulukku tiedät, ketä täällä roikkuu.
        Anna roikkua, sanan vapaus on kaikilla muilla.
        "Sulla on kirjallisia kykyjä siinä määrin, ettei sun kannata roekkua täälä vittuilemasa pöllikälle", Kirjallisia kykyjä ei sinulla ole ollenkaan. "SULLA on sinulla, sun = sinun, roekkua = roikkua, täälä = täällä, vittuilemasa = vittuilemassa jne.

-
        Pölkky koko ukko. Vedä kaulalle nailonnauha ja metsään menokelkkaan,
        huisin vittuun.

No voiha SAADANAN MULUKKU! Saadana, pitäisi kirjoittaa saatana, mulukku pitäisi kirjoittaa vaikkapa kulli...

• sianpääsäkissä

Joko saatanan homottelija hait sen nailonköyden.
        Vedä itsesi homo helevettiin, sika. Pf, vielä polliisit äkkiä asialle.

• Elä_sinä_tynäväläene

ollenkaa völitä nuista tuono völille ilimestyneistä plikkaviesteistä. Kyllähän sinä minut tunnet, että tässä min oon, aeto kalakkuna. En oo kerinnyt sulle nyt vataamaan ku moalimapolitiikassa tapahtu järisyttävie muutoksie tuolla valtameren toesella puolella ku ei amerikkalaesille kelavannukkaa se Klintoni, vaan valihtivat Rumpin. Ja minun piti letti suorana sännätä amerikkaan näöttämään uhteäni sille Runpille ja heti se mielty minunlaerseeni naeseläjään ja vähältä piti ettei se oes kysymy mua emännäksensä mutta tetenkään monä en oesi lähteny slle ku mustaakseni sinä töpsäväläene sannoit jo jottaen kuukausi sitte, että olit heittäny entisen akkasi pellolle ja halusit mut. Tokihan minä meluustii oon >täpsäväläese pottuvarmasin akkana kun ku jossae menen takana valakosen tönän emäntänä.

Ja kiitosta sulle täpsäväläene että oot kannustanu minnuo kirjottamisessa. Ajatteln, että Vinlantia-palakinnon kuittaisi n ensi vuonna ja Nopelin seuraavana. Sopisko tuo sulle?

• töpsäväläenen

Kuulehan nää kalakkuna, muuten kyllä juttuun tullaan, mutta sun pittää vähentää tuota viikollopun ryyppäämistä, mitä lienet huonuva kilijua ryystänyt, kun mennee kirijaemet päen persiettä, eihän semmonen meininki tulevalle noopelistille sovi. Nuo vittuilijat eivät etes tiijä, että noopeli keksi tynämiitin, iteltään oes niiltä jääny ruutiki keksimättä. Me tyrnävällä ollaan laajasti sitä mieltä, että mua on turha homoksi haukkuva ja käskiä ittesä hirtään. Täälähän nää taesit jollaki palstalle neuvua nätin ittesä lopettamiskonstin haolikolla, oon jo muutaman kerran käöny saunan senustalla hommaa mallaamassa. Oon tullu kuitenki siihen tulokseen, että turha soon jättää hyvvää pottuviinaa jäläkipoloville juomattomana. Pärijäillään!

• minä.tahdon.ostaa

Joko niitä Raattamaan kuvia olisi myynnissä?

• kilinkolin-munat

Olikohan Raattamaa eläessään kovakin panomies? Levittivätköhän naiset jalkansa hops tuosta noin vain, aina Raattamaan nähdessään?

• "killinkolin"
        -
        Ei tietenkään, hän oli oikea saarnamies, kymmeniä vuosia.
        -
        Paremminkin LLL:n , koska Parkaheikin vaimo Hilja sanoi
        se on sellaista papin hoitoa vaan (1854). -. . .
        -

• kerroheti

Onko aloittaja jo ostannu Raattamaan kuvan seinää koristammaan?

• satufani

Minäkin haluaisin televisiohuoneeseeni Raattamaan sekä Laestadiuksen muotokuvat. Eikö kukaan enää tee näitä?

• kiinnostavat.esineet

Onko Porin suviseuroissa myytävänä Raattamaan muotokuvia? Tai edes Laestadiuksen? Luulisi löytyvän ainakin sieltä! Tahtoisin myös ostaa t-paidan "Suviseurat 2017 Pori" jos sellaisia on myytävänä! Väri punainen, jos saisi valita, koko XL, tykkään löysemmistä paidoista.

• Paidoista_en

varmuudella tiedä, mutta sdoviseurasivuilla sanottiin, etä on siellä myytävänä suviseurashortseja, joiden persauksiin on painettu jonkun kuuluisan heinolalaisen ja kempeleläisen kuvia.

• MuotKuvaRaattamaa
      • ksomakuvasi

karkean näköinen ukko, pitkä parta, joka on/oli ainakin vl kielletty,
        kehitti stoorin VAIN ME, hihhuli, riittävän hulluksi vl.

• Minusta_tuntuu_et-
        ksomakuvasi kirjoitti:

karkean näköinen ukko, pitkä parta, joka on/oli ainakin vl kielletty,
        kehitti stoorin VAIN ME, hihhuli, riittävän hulluksi vl.

tä tuo karkea ukko on aivan erään heinolalaisen eläkeläisukon näköinen.

• Mistäkotoisin

Mistä Raattamaa oli kotoisin? Lapsissahan on Raattaman kylä, onko sieltä? Siellä asusteli joskus Karatmaa hienossa hirsihuvilassaan.

• Tietojeni mukaan , Tornionjoki haarasta. Tai
        läheltä sitä- (Yli-torniosta ).
        -
        Kyllä yksi versio on, Se Raattaman kylä.
        -

• Ola-fani

Minä haluaisin Voittosen Olan näköispatsaan tai uljaan rintareliefin!

• Minä_haluaisin

Kalevin ja Jussin vihkikuvan seinälleni muistuttamaan epäuskon vaaroista. Satu Saarinen on kuulemma vihkaissut heidät Oulun tuomiokirkossa maaliskuussa.

• raattamaa

Raattamaa sanoi, että "tinkiä on ollut saako luetusta syntejä anteeksi, ennenkin on luetusta saanut uskon ja synnit anteeksi.
      -
      Samoin Raattamaa sanoi, että VAIN ME pääsee taivaaseen.
      -
      Että sellainen Raattamaa

• Juhani-fani

Onko mahdollista saada tänä jouluna vanhoillislestadiolaisilta joulumarkkinoilta muotokuvaa Raattamaasta? Eikö joku toimikunta voisi määrätä Raattamaan (ja miksei muidenkin keskeisien hahmojen kuten Laestadiuksen ja Lapin Marian) kuvia myytäväksi uskovien seuroissa ja tapahtumissa? T-paidat ja rintanapit Raattamaan logolla kiinnostavat myös (ja parille tutulle kanssa.) Olisi vähän hurskaampaa päällelaitettavaa.

• otapuheeksi

Otahan asia reippaasti esille vaikka seuraavissa seuroissa kahvitilaisuudessa. Puhujaveljelle kannattaa kertoa asiasta, hän sitten vie sitä eteenpäin tarvittaessa vaikka SRK:hon asti. Kyllä ne asiat lähtee etenemään jos niitä rohkenee esittää.

• kynttilöin

Me sytytämme joka ilta kynttilän Raattamaan pikkukuvan edessä. Sen äärellä ihan hiljentyy ja se toimii ikonin tavoin. Voisikohan Raattamaata pyytää rukoilemaan puolestamme rukouksessa. Hän on varmasti todella lähellä Jumalaa.

• raatamaa

kannattaa laitta jokaiseen vl-kannattajien kirkkoon Raattamaa alttaritauluksi.

• Eriseuraiset
      • Onkohan_Joonan

muotokuvia myytävänä jossakin esikoisten taikka lähetyshiippakunnan tilaisuuksissa? Se sopisi seinälle Kalevin ja Jussin kuvien väliin varoitukseksi epäuskosta.

• seuroihinmars

Eikö saa vieläkään Raattamaasta kuvia, tauluja tai virkattavia tyynyliinoja? Tämä on huutava vääryys! Miksi kukaan ei saa aikaiseksi mitään?

• Raattamaa oli "huutava vääryys".

• mitäteitte

Ja kesitas huutaa vääryyttä, väärästä kurkusta. Kylällämme ei kuites helluntailaiset hyväksyneet televisiota, hiusten laittamista yms 70-80 luvuilla. Kun joku meni kylään niin alkoi kitaransoitto ja laulaminen. Eipä tuossa ollut eroa vl kanssa. Joka piiristä tätä löytyy mutta vain yhdestä kirjoitetaan. Mitäs kessun suku teki vapaussodassa.

• Miten tuo asiaan liittyy? Käsittämätöntä?
        Isovanhempani sattuivat paikkakunnalle, jossa ei sodittu.

• seuramyyntiin-Raattamaa

Onko perustettu tulevien suviseurojen myyntiä koskeva komitea, joka suunnittelisi näitä Raattamaan muotokuvia ja t-paitoja? Niitähän voisivat ostaa myös toisella tapaa uskovat ja ties vaikka saisivat kuvien kautta voimakkaan herätyksen!

• Juhani-fanipoika

En nähnyt seuroissa yhtä ainoaa Raattamaan muotokuvaa! Sen sijaan kättelin erästäkin puhujaveljeä han haistoin sormiani sen jälkeen. Haisi vähän perseeltä.

Kysynkin; onko kukaan kykenevä valmistamaan julisteita, avaimenperää tai pussilakanasettejä Raattamaasta? Tulevan syksyn trendiväreissä tottakai. Mikä sen mukavampaa kuin nukahtaa kauniisiin pussilakanoihin! Ottakaa asia esille ja kannattakaa näitä ehdotuksia.

• tartuttiin.toimeen

Meidän perheessä lapset alkoi jo itkeskellä, kun kerroin ettei seuroista tai seurakunnista voi vieläkään ostaa Raattamaan muotokuvaa tai muuta esineistöä. Vanhin lapsi kysyi "miksi ne johtajat siellä srk:lla voi niitä itse valmistaa myyntiin, miksi ne on niin hitaita?" Vastasin että tässä maailmassa saa lähes kaiken tehdä itse. Aion siis teetä valokuvausliikkeen kautta muutamia erikokoisia kuvia, postikortteja ja pari canvastaulua Raattamaasta. Neuvon tätä myös muille halukkaille, koska vaikuttaa siltä, ettei srk saa mitään aikaiseksi. Tässä on ollut kohta kaksi vuotta aikaa. Voitaisiin myös tehdä gallup, millaisia esineitä ihmiset haluaisivat Raattamaasta niin ruvetaan porukalla laittamaan asioita eteenpäin ja hyrrät pyörimään!

• Raattis.on.kingi

Minä haluaisin avainkaulanauhan, punaisen T-paidan ja postikorttisetin merkkeineen. Onko postimerkit omalla kuvalla mahdollisia?

• TakarivinSisar

Älkälää haikailko Raattaman perrään. Nyky vl-opin isä (epäjumala) on OlaviV, jonka mukaan vl-papit nyt pyrstöään keikuttaa.

• rivi_vl

SRK:n puheenjohtaja Matti Taskila on vaan keulakuva, Olavi Voittonen määrää kaiken SRK:ssa.

• Tietotuusjaelämä

Älkää ärsyttäkö Jumalaa sillä hän sanoi :

2. Moos. 20:4
      Älä tee itsellesi jumalankuvaa äläkä mitään kuvaa, älä niistä, jotka ovat ylhäällä taivaassa, älä niistä, jotka ovat alhaalla maan päällä, äläkä niistä, jotka ovat vesissä maan alla.
      5. Moos. 4:16
      ettette menettele kelvottomasti ettekä tee itsellenne jumalankuvaa, ette minkään muotoista patsasta, ette miehen tai naisen kuvaa,

• Nimimerkitsee

Höh, ei kai se Raattamaa ny mikään Jumala sentään ollut. Esimerkillinen ja hurskas uskova, siksi kelpo esikuva nykyaikanakin.

• Tietotuusjaelämä

Jatkan viitaten Jumalan käskyyn kuvista. Tekeekö pappi oikein kun hän polvistuu rukoilemaan alttaritaulun eteen. Useimmissa niissä on Jeesuksen kuva? Jos tehdään niin kuin Jumala käski, kirkoissa ei saa olla yhtään kuvaa. Mitäpä tuumitte?

• OletVäärilläJäljillä

Olet käsittänyt väärin, mitä palvonnan kohteena olevalla kuvalla Raamatussa tarkoitetaan.

Edellytys on näet että mainittu esine tai ihminen on tullut henkilölle Jumalaa tärkeämmäksi.
      Tunnettuja epäjumalia ovat mm. komeat asunnot, raha, komeat autot, alastomat naisenkuvat,
      urheilojoiden kuvat, urheilu ja pelitapahtumiin osallistuminen, etc.

Sen sijaan Jeesuksen kuva kirkossa muistuttaa katselijaa siitä, millainen hinta hänen pelastumisestaan on maksettu.

Toki on sanottava taiteilijat usein kaunistelevat, kuvatessaan Jeesusta ristillä. Ristille ripustettu oli näet metalliruoskan jäljiltä verinen, alaston, oman ulosteensa tahrima, tukehtumaisillaan oleva ihmisraunio.
      _______
      Mutta roomalaiskatolinen kirkko ja ortodoksikirkko tosiaan palvovat taiteilijoiden luomuksia, kumartelemalla ja suutelemalla niitä, ja rukoilevat Jeesusta neitsyt Marian kautta, joka on puhtaasti harhaoppia.

• Totinen.Usko

Etkö itse rukoile pyhiä tai äiti Mariaa? Hän rukoilee puolestasi Herran edessä ja siunattu on hänen kohtunsa hedelmä, sillä hän on synnyttänyt sielujemme pelastajan!

• OletVäärilläJäljillä
        Totinen.Usko kirjoitti:

Etkö itse rukoile pyhiä tai äiti Mariaa? Hän rukoilee puolestasi Herran edessä ja siunattu on hänen kohtunsa hedelmä, sillä hän on synnyttänyt sielujemme pelastajan!

En palvele epäjumalia. Joh. 1:23

Hän sanoi: "Minä olen huutavan ääni erämaassa: 'Tehkää tie tasaiseksi Herralle', niinkuin profeetta Esaias on sanonut."

Joh. 14:6 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.

Joh. 6:54 Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, sillä on iankaikkinen elämä, ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.

Joh. 6:56 Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, se pysyy minussa, ja minä hänessä.

• Totinen.Usko

Eihän tässä ole kyse epäjumalasta, vaan Jumalansynnyttäjästä! Noinko vähäinen on ymmärryksesi?

• Tietotuusjaelämä

Kyllä Jumalan käsky on selvä. Jollei sitä halua noudattaa niin palkanmaksu tulee.

• Minä_haluaisin

hankkia saliini pianon pääklle kempeleläisen valejuutalaisen Kesin muotokuvan. Mistä sellaisen saisi?

• maharotommiäs

Jaa Pessi Jullikan?

• Hänhän
        maharotommiäs kirjoitti:

Jaa Pessi Jullikan?

on tosi vaikuttava ilmestys persujen vaalikuvassaan. Pitää kättään leualla, jotta tekarit pysyisivät paikoillaan. Ja se valejuutalaisen ilme: hän tosissaan uskonee itsekin olevansa juutalainen, mutta luulot katoavat kunhan taas tulee joku uusi Hitleri.

• asioiden.tutkija
        Hänhän kirjoitti:

on tosi vaikuttava ilmestys persujen vaalikuvassaan. Pitää kättään leualla, jotta tekarit pysyisivät paikoillaan. Ja se valejuutalaisen ilme: hän tosissaan uskonee itsekin olevansa juutalainen, mutta luulot katoavat kunhan taas tulee joku uusi Hitleri.

Mitkään seikat tekevät Jullikasta valejuutalaisen?

• Musti.Hintikka.ei.kirj

Oisiako sillä Uurasten huutokaappakeesarilla sitä Raatomoan kuvvoa?

• RaikuliReetta

Nyt kun joulu taas tulee niin toivoisin, että Raattamaan kuvan avulla laskeutuisi taivaallinen rauha uudelleen sydämiin. Niitä kuvia kun vain saisi seuroista, mutta eivät ole seurakunnan isät millään tavalla tarjonneet ostettavaksi. Se on surullista.

• äiti.huolissaan

Ottakaa tämä Raattamaan kuva-asia esille seurojen suunnittelukomiteassa, minä rukkoolen! Meitä ihmisiä on, jotka haluamma Raattamaasta kuvvaa seinäle.

• Anonyymi

Tuleeko Raattamaan kuvia myyntiin seuraaviin seuroihin? Kuka tietää?

• Anonyymi

Haluaisin Raattamaan kuvia ja t-paidan

• Anonyymi

Turhaan etsin suviseuroista Raattamaan kuvia ja tuotteita. Ensi vuonna jätän seurat väliin!

• Anonyymi

Minä rukoilen jokaisena iltana Raattamaata ja pyydän hänen esirukouksiaan. Onko hänet julistettu pyhäksi tai autuaaksi?

• Anonyymi

eikö tämä suomalainen liikenteen suojelupyhimys eli peltipoliisi kävisi jos ei raattamaata löydy!

• Anonyymi

Olisiko mitenkään mahkuja saada Raattamaan kuvia jouluseuroihin? Minä hartaasti sitä rukkoolen!!

• Anonyymi

Nyt minulla on suuri Raattamaan valokuva seinällä komeissa kehyksissä. Teetätin sen valokuvausliikkeessä nettivalokuvasta ja myös koristeveistetyt kehykset on. On muuten komea ja tosi juhlavan näköinen!

• Anonyymi

Minäkin ylistän Raattamaata. Siinä oli kova jätkä

• Anonyymi

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      42
      7215
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      4028
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      54
      3523
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      42
      3030
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2776
    6. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2248
    7. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2226
    8. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      48
      2216
    9. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      41
      2193
    10. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      45