Saab ja Lada samalta linjalta

BioPoweristi

Vieläkö muistatte aikaa, kun Saabia ja Ladaa valmistettiin saman tehtaan samalla linjalla 90-luvulla? Merkit ja maskit vaihtuivat aina sen mukaan kumpi linjalta ulos tuli. Välillä meni väärinkin, mutta kukaan ei huomannut mitään.

Saabia voisi vieläkin tehdä Ladan kansaa Togliattin kunniakkaalla autotehtaalla. Ladan tekniikka ja Saabin merkit. Siinä olisi hieno yhdistelmä ja edullinen tapa tehdä premiumeja. Meille saabisteille Saab on aina premiumia, olipa se sitten Ladan tai vanhan Opelin osista koottu.

24

265

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Wilenius

Minulla on Saab joka on koottu sekaisin Saabin ja Opelin osista. Saab teki tappiota lähes koko elinkaarensa ajan ja siksi siihen laitettiin mitä osia milloinkin saatiin halvalla haalittua.

• Watsonkin

Minun Saabissani taas on pääasiassa Ladan osia.

• Wilenius

Viimeisissä Saabeissa oli Alibabasta tilattuja halpaosia.

• SVH-45

Sähkö-Saabeja tilattiin 2 kappaletta vuonna 2010. Saabin huonoon laatuun näemmä luotettiin tosi vähän ennen konkurssia.

• TalviSaabisti

Minusta mukavin muisto Saabista on sen veivi. Kun Saab ei talvella käynnistynyt, veivasin kammesta konetta kymmenen minuuttia. Sen jälkeen öljy oli jo notkeaksi lämmennyt ja moottori käynnistyi. Vain Saabeissa ja Ladoissa oli kampi loppuun asti. Se on oikea talviauton merkki.

• BioPoweristi

Saab on Talviauto ja Ruotsin teollisuuden Ikoni ja Esikuva. Minulla on Saabin kampi seinällä kehystettynä.

• Ex-BMW

Onko näin ? No jos kerran täällä vakuutetaan näin olevan niin pakkohan se on uskoa. Täällä ei vain ole paljonkaan näkynyt Saabeja enää viime vuosikymmeninä.

• H-Sanomat

Tuntuu Saabin paalaus kiinnostavan kun täältäkin löytyy jo 4 kommenttia.

• Saabbisti
    • Saabbistikinkö
    • Suoabbistikin
    • Ville-Wilkman

Villekin vaihtoi Saabinsa aitoon Ladaan.

• tälläinenonsaab

Siis saab:han on laatuauto ja arvostettu,ken sellaisen on saanut ei siitä kannata pienellä rahalla myydä,tienpäällä hyvä ajaa ,ei visko tuuli,ei vaikuta kylmyys ja mausteet erittäin hyvät.

Se on kokoaisuutena parempi auto kuin moni muu vaikka autoa ei tehdä niin varaosia saa edelleen täyttäpäätä.

https://www.youtube.com/watch?v=uzYW0gybGwE

• Saabbisti

Toyota esitteli jo 2018 Camryn ja viimeinen Saab paalataan 2017! Saab on aina askeleen edellä, frontrunner !

• OlenParas

Hähhäh minä poika se vaan ajelen edelleen vm. -99 Saabilla! Ja ajelen vielä sittenkin kun korealaiset mopoautonne eivät kulje. Niin ja ajan ohi pilipaliautoistanne 2,3 turbolla. Jos sattuisin ajamaan kolarin kanssanne niin heipat teille sinne manan maille. Mulle tulee vain pikku mustelma ja paha mieli hienon Saabin naarmuista.

• KolmasSaab

Ladaa ei ole tehty samalla linjalla Saabin kanssa se valmistettiin Uudemkaupungin
      satama alueella olevassa rakennuksessa.

• Saabbistikin

Kiinan Saab-paalaamo on jo lähes valmis ja lupa autojen paalaukseen on saatu. Ainoa laatuaan. Hyvältä näyttää. Saabit paaliin.

• W-Karlsson

Lada oli kuitenkin aina laadukkaampi kuin Saab. Miten se oli mahdollista?

• paraskaikista

Huippu auto ajaa halvalla. Siis Lada. Saab on täyttä skeidaa.

• mossejalada

Minä vaihdoin 1997 Saabini aitoon suomalaiseen Lada Samaraan. Oli polleaa aikaa.

• Yllättynytkin

Jaa että jo tänä vuonna paalataan viimeinen Saab !

• TrollivonTrollhättan

Pitää paikkansa heinäkuussa paalataan viimeinen Saab!

• PenaKökkö

Planet on saanut uusia kuvia!
      www.saabladaplanet.com

• Saab4never

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      39
      5150
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      518
      1730
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      77
      1100
    4. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      359
      1008
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      77
      943
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      53
      921
    7. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      59
      870
    8. Kaikkia ei voi miellyttää

Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
      Ikävä
      228
      814
    9. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      50
      803
    10. Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa

Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses
      Haapavesi
      58
      738
    Aihe