Ollaan tyttöystävän kanssa lähdössä matkalle viikolla seitsemän. Thaimaaseen ei ehdi, joten täytyy jäädä lähemmäs, ja niin ollen melkein ainoa paikka jossa näyttäisi olevan tarpeeksi lämmintä on Egypti. Sukellusta harrastavana se kiinnostaa, samoin auringon otto ja illalla rentoutuminen hyvän ruoan ja muutaman, tai ehkä useammankin oluen kera...
Minun kuvani Egyptistä on tämä; kaapuihin pukeutuneet miehet kävelevät käsi kädessä minttuteetä juoden, hotelliin ei saa viedä kaupasta ostettuja elintarvikkeita/juotavaa. Viinaa ei saa ostaa ekan vuorokauden jälkeen kuin ravintoloista ja basaareissa nyitään hihoista ja huudetaan korvaan. Ja vatsatauti odottaa vähintään Suomessa. Olenko väärässä?
Huomatkaa siis ettei minua viikon matkalla kiinnosta tutustua paikallisiin ihmisiin kovinkaan syvästi, Egyptologia ei kiinnosta, ainakaan jos se syö nahangrillausaikaa... Haluan siis viettää hyvän etelän loman.
Kehukaa sitä pirun paikkaa...
Kannattaako mennä?
11
2402
Vastaukset
- Elli
Riippuu ihan minne olet ajatellu mennä... Sharm el Sheikissa ei paljoa paikallisia nää. Turisteja on monta kymmentä kertaa enemmän kuin paikallisia. Paikallisia naisia siellä ei ole ollenkaan, ja miehetkin ovat siellä vain 40 päivää töissä, jonka jälkeen lähtevät lomalle perheidensä luokse Kairoon, Luxoriin jne. Vain noin 2% käyttää huntuja. Paikallisiin ei todellakaan tarvitse tutustua, jos et halua. Fiksulla käyttäytymisellä ja maalaisjärjellä säästyt vatsataudilta, ainakin minä säästyin.
Me saatiin viedä hotelliin mitä haluttiin, myös paikallisesta viinakaupasta ostettuja halpoja juomia. Tax freessäkin oli kalliimpaa. Jokaisesta ravintolasta jossa käytiin sai ainakin olutta. Ostoksilla voit käydässä parissa hienossa ostoskeskuksessa, jossa on suorastaan välillä hankala löytää myyjää tai saada palvelua. Snorklata ja sukeltaa saa ihan rauhassa, ja näkymät on huikaisevat, aivan uskomattomat ja yhdet maailman kauneimmista. Suosittelen siis sinulle Sharmia. Ja on siis aivan itsestäsi kiinni millaisen lomastasi teet!!!!!!!- Pekka
Kiitos melkoisen tyhjentävästä vastauksesta. Sait minut vakuuttumaan ja jatkamaan Sharmiin suuntaamista...
- tatjjana
kattavaan listaasi lisäisin vielä, että suomalaisten lisäksi niillä rannoilla lomailee lähinnä venäläiset joten on ymmärrettävää, etteivät paikalliset halua olla tekemisissä sen enempää kuin on pakko. Kauppiaat ovat sitten asia erikseen ja koska venäläiset ovat vielä köyhempiä kuin suomalaiset niin kaupat tehdään mm.vesipiipuista ja muusta roinasta niin aggressiivisesti kuin mahdollista.Rentouttavaa makaamista vaan, pitkäksi aikanne ehkä tulee mutta sitä saa mitä tilaa...
- Pekka
Kiva kun kerroit. En tosin kysynyt. Minä pidän Venäläisistä, olen käynyt Venäjällä usein. Ja jos jostain löytää Venäläisiä lomailemasta, se tarkoittaa että ainakin siellä saa dokata. Aina positiivista lomakohteessa.
- Jeps
Pekka kirjoitti:
Kiva kun kerroit. En tosin kysynyt. Minä pidän Venäläisistä, olen käynyt Venäjällä usein. Ja jos jostain löytää Venäläisiä lomailemasta, se tarkoittaa että ainakin siellä saa dokata. Aina positiivista lomakohteessa.
Sulla on Pekka oikea asenne! Ja luulen sitä paitsi, et ne lomailevat venäläiset ei välttämättä ole niitä köyhimpiä -päinvastoin!
Pekka kirjoitti:
Suosittelen valitsemaan hotellin läheltä Naama Bayn keskustaa. Se vähän länsimaisempi alue, kun sitä etsit. Naama Bayssa on Mc Donalds, Hard Rock Cafe, Kentacky Chiken yms länimaiset ketjut. Ruokien hinnat on edulliset ja ainakin Hard Rockissa vaikutti olevan menoa pitkälle yöhön ja myös alkoholia tarjolla. Meillä oli Matka-Monten hotelli Coral Bay. Ei keskustassa mutta sai olla rauhassa. Hieno alue ja tarjolla kaikkee. Venäläisiä ja Italialaisia oli meidän lisäksi. Omistaja Italialainen.
- Satus
Tulin juuri viikko sitten egyptistä Sharm el Sheikistä ja paikka oli tutustumisen arvoinen.
Kannoimme kädet väärinä keskustan viinakaupasta juotavaa hotelliin ja sisään menimme aina pullot kilisten, ei mitään ongelmia.
Kävimme syömässä erilaisissa ravintoloissa ja kukaan seurueestamme ei saanut minkäänlaista mahatautia enkä kuullut että kukaan muistakaan hotellista olisi tästä niin miellyttävästä taudista kuullut. Toki on ihan tervettä katsoa missä syö ja mitä suuhunsa laittaa.
Opas puhuikin meille että hotellissa ym. voi ihan rohkeasti jääpaloja ottaa mutta kaikki juomat mitä tilaat tulevat pulloissa/tölkeissä ja ne avataan siinä nenäsi edessä. Jääpaloja meille ei kertaakaan lomamme aikana edes tarjottu.
Pidemmittä jaaritteluitta ei muuta kun Sharmin matkaa varaamaan! =) - Noin
Että etelän loma. Minun kartassani ei lue tosiaan etelää, mutta Pekalla varmaan lukee. Siitä ehkä minunkin ylissivistykseni kasvaa, kun tämä kaveri sieltä etelästä palaa.
Melkein voisin olla varma, että tämä Pekka (nämä Pekat) on syvästi närkästynyt niistä kaikista ulkomaalaisista, briteistä ja amerikkalaisista, jotka tulevat Lappiin... Ja kuvittelevat sen olevan joku valtakunta. Ehkäpä jopa sellainen, jossa on kuningas. Joka tapauksessa, jossain Euroopassa tai ehkä Skandinaaviassa. Mutta, eiväthän esim. amerikkalaiset tiedä mistään mitään, ainakaan Pekan mielestä. Mutta Pekka menee Egyptiin ja on sitten käynyt Egyptissä!- Pekka
Kun kerran avasit sanaisen arkkusi ja halusit olla nokkela, niin haistapa paska ja vedä vittu päähäsi... Saatanan smartass, kuvittelet minua valistavasi. Kysyinkö moisia neuvoja, en, mutta sinun oli nitä pakko antaa. Opettele edes kirjoittamaan oikein. Taidat olla pätemisentarpeessa oleva mulkku.
Se etelä siinä sinun kartassasi lukee todennäköisesti kirjaimella S. Kyllä se jokaiseen kartaan on aina merkitty, tyhmä! - :o)
Pekka kirjoitti:
Kun kerran avasit sanaisen arkkusi ja halusit olla nokkela, niin haistapa paska ja vedä vittu päähäsi... Saatanan smartass, kuvittelet minua valistavasi. Kysyinkö moisia neuvoja, en, mutta sinun oli nitä pakko antaa. Opettele edes kirjoittamaan oikein. Taidat olla pätemisentarpeessa oleva mulkku.
Se etelä siinä sinun kartassasi lukee todennäköisesti kirjaimella S. Kyllä se jokaiseen kartaan on aina merkitty, tyhmä!Hyvin sanottu Pekka! *aplodeeraa* Ei tuolle ois tarvinnu ees vaivautua vastaamaan, mutta hyvä kun vastasit, saitpa ainakin sanottua viimeisen sanan.
- Pekka
Kiitos kumminkin kaikille muille vastanneille. Lopetan tämän keskusteluketjun tähän.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne1117275Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista635328- 954914
- 524065
Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee494006- 2223893
Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san283608- 413253
- 522829
- 412407