Thaimaan hintatasosta

KehoiluaThaimaassa

7

400

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • epätieto

Moro, KehoiluaThaimaassa !
      Luin blogisi ja tuli tuosta ilmastointilaitteesta ja sähkölaskusta mieleen että onkohan siellä Thaimaassa talot ja asunnot milläänlailla eristetty?
      Jos ei, niinkuin epäilen,asuntojen eristäminen säästäisi kyllä pitkän pennin.Ilmastointilaite haukkuisi hintansa varmaan 2-3 vuodessa.

• uretaaniaseinään

Juu , eristäis sen kuuman ilman sisälle , vaiko mitä oikein meinaat:D

• RakennusMestariUretaani

Epätietoiselle ja uretaanityypille:

Ei ole eristetty.

Kun talossa on jäähdyttävä ilmastointi, sisällä ei ole kuumaa ilmaa, eli ei ole sisälle eristettävää kuumaa ilmaa.

Tottakai paras ratkaisu olisi rakentaa thaimaan tropiikki täyteen suomen standardin mukaisia rakennuksia, niin haukkuisi ilmastointilaitteetkin hintansa varmaan 2-3 vuodessa.

Lähdetäänkö porukalla rakentamaan thaimaa kuntoon?

• maksajamaksaa

epätiedolle tiedoksi, että suomalaiset ovat vieneet rakennustaitoaan jo pitkään mm. Hua Hiniin. Kohteita on sitten julistettu asumiskelvottomiksi 5 vuoden päästä ja purettu kovin kustannuksin myöhemmin.

Olosuhteisiin on muotoutunut oma rakennuskulttuuri, jota kannattaa noudattaa.

• MaassaMaanTavalla

Ihan mututuntumalta maalaisjärjellä ajateltuna luulisi, että thaimaalainen tapa rakentaa kohtuullisen hyvin tuulettuvia epätiiviitä asumuksia olisi huomattavan ilmankosteuden vuoksi järkevää.

• BetPilaritJaHarkotVäliin

Kyllä täälä on maalaisjärki käytössä ja kukin rakentaa tai ostaa sen tasoista, mihin on varaa täsmälleen kuten suomessakin.
        Käväisin Hesassa jokin aika sitten ja ihmettelin miksi veroviraston pääkonttori, kuin myös rakennusvalvontaviraston rakennukset oli purettu.
        Lienee ollut jotain vikaa.
        Olen itse rakennusmestari.

• SuunnitelmissaOn

Sellainen lämpöeristys kannattaa,joka pitää kuumina kausina auringon porotuksen aiheuttaman tukalan kuumuuden ulkopuolella.
      Yläkerrat ovat usein puurakenteisia,ilman mitään sisä verhousta.Pelkkkä Puurunko ja ulkolaudoitus.
      Ja esim.nyt kun on yli 30 lämpöastetta ei yläkerrassa voi olla kuin muutaman minuutin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      22
      5434
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      27
      4705
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      28
      2691
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2334
    5. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2058
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      2008
    7. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1637
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1581
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      24
      1390
    10. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      18
      1386
    Aihe