Jeesus, totta vai valhetta?

PyhJokuJeesus

Hei! Kuten varmaan monet osaavatkin lukea otsikosta tässä kerron oman näkemykseni Jeesuksen olemassaolosta. Olen siis itse ollut aina ET:n opiskelija. En siis toisinsanoen usko Jeesukseen tai muuhunkaan uskonnolliseen asiaan.

Ekana haluaisin ottaa aiheeksi kuitenkin Neitsyt Marian. Jo nimi kertoo, että hän oli neitsyt? Miten on sitten mahdollista tulle raskaaksi? Se ei voinut toisinsanoen olla hänen aviomiehensä sillä mikä nimi Neitsyt Maria silloin olisi? Ja hänen aviomiehensä ei varmaankaan vetänyt paksuksi häntä.. Ehkä sitten jotain orjaa oli vähän panettanut ja mennyt tekemään Neitsyt Marian raskaaksi. Se ei kuitenkaan edelleenkään selitä nimeä. Hän oli vetänyt jotain sillä hei, taivaassa joku Jumala tekisi ihmisiä raskaiksi? Onko tyhmempää kuultu?

Sitten asiaan. Itse Jeesus. Jeesus oli melko tunnettu silloin, kun hän vielä oli olemassa. (ainakin uskottiin olevan) Jeesus ristinaulittiin ja vietiin sinne luolaan ja laitettiin oikein suuri ja pyöreä kivi eteen :). Tämä, kun Jeesusta ei ollutkaan niin tuli hämmästys siitä, että ehkä hän on jokin yliluonnollinen olento, joka kuuluu taivaalle ja siitä se lähti. Mutta.. Jokuhan saattoi vain siirtää sitä kiveä, ottaa Jeesuksen ruumiin ja vaikka heittää vesistöön taikka polttaa sen. Onko muka mitään todisteita siitä, että Jeesus olisikin herännyt henkiin? Enpä usko. On vain uskoteltu se.
Joten jos menen nyt kaivamaan jonkinsortin hautausmaalta jonkun kuuluisan henkilön ruumiin niin oletettaisiinko silloin, että hänkin on Jeesus? Ei mitään järkeä. Mitään oikeata todistetta ei ole. Kaikki on vain jonkun vanhan papan selitetteitä ja se on jatkunut tähän päivään saakka.

Tarkoitukseni ei ole loukata ketään. Kerroin vain oman kantani tästä Jeesuksesta ja Neitsyt Mariasta. Pahoittelen kirjoitusvirheistä, mikäli niitä löytyy.

1

109

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • juulia600

moi ajattelen aika samalla lailla tästä asiasta kun olen lukenut nyt paljon erilaisia kirjoja ja historiaa niin tää on vaan huhu juttu ja silminnäkijöitten huuhaata......oisi hyvä jutella...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      22
      5294
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      25
      4478
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      28
      2591
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2274
    5. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2018
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      1968
    7. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1617
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1551
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1297
    10. Kerranki asiat oikein

Ilkka ja muut pienpuolueeet...teitte hyvän työn kun valitsitte pätevän henkilön virkaan eikä kepulle passelia!! Jatkakaa
      Haapavesi
      10
      1204
    Aihe