Tecfidera vai Aubagio?

Mäsänä

Olisikohan paikailla Aubagion tai Tecfideran käyttäjiä, kuulisin mielelläni kokemuksia?
Minun olisi tarkoitus tammikuussa aloittaa noista toinen muutten osaa päättää kumpi. Siksipä kuulisin todella mielelläni kyseisten lääkkeiden plussat ja miinukset. Tällä hetkellä käytössä Copaxone.

5

638

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • TecWoman

Olen käyttänyt Tecfideraa heinäkuusta asti. Voin nyt paremmin kuin koskaan aiemmin MS-tautini aikana (4 vuotta): tasapainoni parani, vireystasoni parani, kuntoni parani.

Miinuspuolia: n. kolme kuukautta Tecfideran aloittamisen jälkeen aloin huomata tavallista runsaampaa hiustenlähtöä (ei kuitenkaan niin runsasta, että kukaan muu huomaisi eroa entiseen), Tecfidera on otettava aina aterian kanssa (syötävää jossa on rasvaa ja proteiinia) joten aamulla jos ottaa Tecfideran niin on heti kyettävä syömään kohtalaisen kokoinen aamiainen sen kanssa. Jos on huono syömään aamulla, kuten minä, tämä on vähän epämukavaa. Tecfidera otetaan 12 tunnin välein eli 2 kertaa vuorokaudessa.

Kaiken kaikkiaan suosittelen Tefideraa ehdottomasti.

• mstauti

Kuukausi takana Aubagiota, ihan parasta ikinä. Aloin jo vihata pistämistä, edellinen lääke Rebif. Alussa oli päänsärkyä, muuten en huomaa voinnissa mitään eroa.

• Mäsypiikki

Hienoa kuulla oikeesti käyttäjältä kokemuksia! (ei varmaan kaikille toimi samalla tavalla) MUTTA kuitenkin pistän rebiffiä ja muutama jäänyt "välistäkin" Koska joskus aika raskas yötyö ja tuntuu sitten lopullisesti sotkevan piikki unet oloineen...

Ei haluais kuulla että: se nyt tuo kallis lääke kuitenkin lisäsi sun tuskasta elinikää ainakin 2 vuotta ja valtiokin köyhtyi toki parikyt tuhatta ekee.

• Jgdet

Itse käytän Tecfideraa ja alkuoireiden jälkeen kaikki mennyt hyvin, ainakin minulle sopii. Toi Aubagio on ymmärtääkseni maksalle toksisempi ja kaikkien vatsa ei sitä kestä mutta itse olisin valinnut sen jos maksa-arvoni olisivat sen sallineet kun tuntui sillon aloitusvaiheessa jotenkin tehokkaammalta. Nyt meitä Tecfideran käyttäjiä on seurattu kahden vuoden ajan ja kaikilla kaikki ymmärtääkseni hyvin.

• näennäisesti_terve

Tecfidera menossa jo toista vuotta. Mitään radikaaleja ongelmia ei ollut, alussa maksa-arvot pomppasivat, mutta tasaantuivat jo toiseen kontrolliin. MS-parlamentissa http://mscrossroads.org/cgibin/YaBB.cgi käyttäjät ovat ruotineet näiden ominaisuuksia laidasta laidaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      36
      4686
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      481
      1413
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      77
      1080
    4. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      359
      998
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      77
      913
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      53
      891
    7. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      59
      830
    8. Kaikkia ei voi miellyttää

Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
      Ikävä
      228
      804
    9. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      47
      736
    10. Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa

Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses
      Haapavesi
      57
      707
    Aihe