hirveästi töitä elinaika kesken loppuu

kuntohun

työt lisääntyy tekijät vähentyvät,kelkka kun kuoli kuljettajakin kuoli.Suoritin isä metsän harvennusta ,tuulenkaatojen ,tykkykoivujen poikki menneiden puden poistoa ja tein niistä polttopuita enolle ja kaverille niitä ,jotenkin pysyin järjissäni .Nyt sänky on turvallisin paikka maan päällä ja taivas kun sen aika koittaa

3

82

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 70859893609

Luonto kiittää. Olen itsekin maanomistaja, keskimääräistä suurempi sellainen, mutta näin ikääntymisen myötä olen tajunnut myös sen, että metsätalouteen, erityisesti "metsänhoitoon", liittyy tolkuttoman paljon turhaa ja tarpeetonta ryskäämistä. Minäkin ehdin maillani suorittamaan. Aivan liian paljon jos asiaa järjellä ajattelee. Kaadoin, tongin, väänsin, jne. ja kuvittelin jollakin tapaa tukevani jotain utopistista yhteistä hyvää, jota aatetta maanomistajille tungetaan.

Tulin järkiini jo ajat sitten. Minun seljästa valuvat pois kansantalousjorinat, joiden mukaan kaikki pitää kaataa heti. Ja mieluummin kahteen kertaan jos siitä lisäviitosen saa. Antaahan luonnosta jonkun reunan olla, mieluummin jopa toisen. Metsiä käytettäköön, mutta ei kait tässä muutamasta yleisen tehometsävaateen molokkiin joutumattomasta maa-alasta kannata hirteenkään mennä.

• joppakaataakanervatkin

Viisaita sanoja. Metsää voi ajatella ensisijaisesti myös metsänä, eikä realisoimattomana setelitukkuna. Enkä nyt tarkoita, että kaikki pitäisi hihhulimaisen keskusjohtoisesti rauhoittaa. Jokainen tekee niin kuin parhaaksi näkee ja miten taloudellinen tilanne sallii / vaatii.

• teenminkäehdin

Ei työt mailmasta tekemällä lopu ja yhden henkilön jäljet lähtee vaan yhteen suuntaan. Eli metsänomistuksessa kannattaa osa töistä ulkoistaa. Itse teen sen minkä järkevästi ehdin ja loput teetän, se on yleensä korjuu tai kuljetus.
      Puuta myyn pelkästään siten, että hakkuut tehdään moto-ketjulla, äärimmäisen harvoin metsurityönä jotain koivutukkeja tai ylispuiden poistoja. Hankintakauppojakin olen teettänyt koneyrittäjillä, jos vain se tulee taloudellisesti paremmaksi.
      Raivaussaha olen käyttänyt paljon ja moottorisahalla teen käytännössä vain polttopuiden ja pieneen jatkojalostukseen tarvittavan puutavaran kaadot. Juontokoura ja tukkivinssi riittävät pieneen traktoriin välineiksi, jatkokuljetukset hoituu puutavara-autoilla paluukuljetuksina. Harvoin kuljetan itse tukkeja isompaa määrää sahattavaksi kenttäsirkkelilleni taikka hirsisorvilleni.

Metsä on tietysti minulle myös luontoarvoja, hoidettu metsä on mukava katsella ja käydä marjastamassa. Ei hoitamattomissa rytöikeiöissä viitsi juuri kävellä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      45
      7412
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      4088
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3625
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3140
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2826
    6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      51
      2349
    7. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      53
      2317
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      43