2.0 HDI;n optimointi (lastutus)

tehoa-lisää

Oletteko teetättänyt /tehneet?
Paljonko tuli lisää tehoa?

21

4975

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hkjhkjhkj

      Suuttimet alkoivat heti oireilla. Nyt on kaksi vaihdettu, mutta ilmeisesti loput kaksi menee myös vaihtoon. Peugeotissa lastutus syö kilometrejä hirveän nopeasti ja nykimiset sun muut moottoriongelmat lisääntyvät rajusti.

      EGR kannattaa tulpata, mutta muuta "lastutusta" ei kannata käyttöautoonsa tehdä.

      • Sähkömiesautolla

        Sun lastutus on mennyt pieleen. Ei se Pösököön ala pätkimään tai yskimään, jos saa polttoainetta ja ilmaa sopivasti. Sähköistä johtuva pätkiminen ei liity lastuttamiseen, ja sun pätkiminen taas liittyi lastuttamiseen. Ei oikein johdonmukaista juttua.


      • referenceford

        Eiköhän se autotehdas ole ottanut huomioon kaikki asiat moottoria säätäessään. esim. kestävyys, teho, kulutus ja käytettävyys.


    • Kaikki_hajoo

      Satkun tai enemmän ajettuun pösöön lastutus on sama kuin paalaustuomio.

    • KommenttiVain

      Mitä olen itse aiheeseen tutustunut lukemalla netistä, niin lastutusta kannattaa välttää kaikissa moottoreissa merkistä riippumatta. Se perustuu moottoriohjauksen "huijaamiseen", joten tehoa saadaan väärillä keinoilla.

      Itse veisin auton uudelleen ohjelmointiin ja optimointiin, joka tosin on reilusti kalliimpaa, mutta uskoisin sen olevan myös reilusti parempi ja kestävämpi vaihtoehto.

      • Enjaksamaksaa

        No en usko että Peugeotin lastuttaminen on erilaista kuin muidenkaan. Tottakai viritysasteen nostaminen lyhentää koneen elinikää, mutta tässähän ei kajota kuin säätöihin.

        Se mikä tehoissa tulee lisää tulee myös päästöissö ja kulutuksessa. Kakslitrainen ei minusta ole aitehoinen.


      • jhkjhkjhkjj

        Olen itse ajanut vastaavan lastutetun dieselin korjauskelvottomaksi muutaman tuhannen kilometrin matkalla. Näitä moottoreita ei todellakaan kannata lastuttaa.


      • KerroRohkeasti
        jhkjhkjhkjj kirjoitti:

        Olen itse ajanut vastaavan lastutetun dieselin korjauskelvottomaksi muutaman tuhannen kilometrin matkalla. Näitä moottoreita ei todellakaan kannata lastuttaa.

        Mikä auto oli kyseessä ja millä moottorilla? Mitä moottorista hajosi niin pahasti ettei sitä kannattanut korjata?


      • Pätkistävaan

        Yleensä suuttimet, turbo, männät, kp-pumppu, vaihteisto, kytkin, etupään ripustukset ja akselit murroksineen ovat lujilla. Käytetyn Peugeotin korjaaminen ei enää oikein kannata, jos korjauslistalla alkaa olla useampia em listan kohteita.


      • ex2.0hdi
        Enjaksamaksaa kirjoitti:

        No en usko että Peugeotin lastuttaminen on erilaista kuin muidenkaan. Tottakai viritysasteen nostaminen lyhentää koneen elinikää, mutta tässähän ei kajota kuin säätöihin.

        Se mikä tehoissa tulee lisää tulee myös päästöissö ja kulutuksessa. Kakslitrainen ei minusta ole aitehoinen.

        On se erilaista, pösön pannu kun ei kestä edes vakiona 100tkm, menepä moista paskapannua lastuttaan: http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=59272.0


      • KerrassaanLoistavaa
        ex2.0hdi kirjoitti:

        On se erilaista, pösön pannu kun ei kestä edes vakiona 100tkm, menepä moista paskapannua lastuttaan: http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=59272.0

        Loistava esimerkki kirjoituksesta, joka ei liity aihealueeseen ja on kirjoitettu kuin alakoululaisen toimesta.

        Jos jotakin positiivista tuosta hakee, niin suunta voi olla vain ylöspäin.


      • Anonyymi
        KerrassaanLoistavaa kirjoitti:

        Loistava esimerkki kirjoituksesta, joka ei liity aihealueeseen ja on kirjoitettu kuin alakoululaisen toimesta.

        Jos jotakin positiivista tuosta hakee, niin suunta voi olla vain ylöspäin.

        Totta, oman pösön optimointi tehtiin vasta kun oli 350tkm mittarissa.. 200tkm ajoin vielä. Nyt uudella omistajalla 😁


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta, oman pösön optimointi tehtiin vasta kun oli 350tkm mittarissa.. 200tkm ajoin vielä. Nyt uudella omistajalla 😁

        Optimointi on sama asia kuin lastutus, ja miltei poikkeuksetta sillä pilataan moottorin ominaisuudet. Käyttöauton moottorin ohjausta ei pidä päästää ketään poropeukaloimaan.
        Täysin auton merkistä riippumatta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Optimointi on sama asia kuin lastutus, ja miltei poikkeuksetta sillä pilataan moottorin ominaisuudet. Käyttöauton moottorin ohjausta ei pidä päästää ketään poropeukaloimaan.
        Täysin auton merkistä riippumatta.

        Varsinainen asiantuntija..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varsinainen asiantuntija..

        Eräästä dieselistä, meni eräs asiantuntija optimoimaan (=peukaloimaan) moottorin pyörimisnopuden ylärajan 8000rpm:een. Tehoa tuolla saatiin mukamas 50 hevosvoimaa lisää. Eikä tuo "optimointi" maksanut kuin vaivaiset 450 euroa. No, nuori auton omistaja lähti tietenkin heti testaamaan, kuinka optimointi vaikutti kiihtyvyyteen ja kas heti ensimmäisellä vedolla oli konehuone täynnä savuavaa romurautaa. Vitun fiksua touhua, vai kuinka?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eräästä dieselistä, meni eräs asiantuntija optimoimaan (=peukaloimaan) moottorin pyörimisnopuden ylärajan 8000rpm:een. Tehoa tuolla saatiin mukamas 50 hevosvoimaa lisää. Eikä tuo "optimointi" maksanut kuin vaivaiset 450 euroa. No, nuori auton omistaja lähti tietenkin heti testaamaan, kuinka optimointi vaikutti kiihtyvyyteen ja kas heti ensimmäisellä vedolla oli konehuone täynnä savuavaa romurautaa. Vitun fiksua touhua, vai kuinka?

        Jos kyseinen tapaus edustaa pieleen mennyttä, ei kovinkaan järkevää tapaa toimia, ei se tarkoita sitä, etteikö toisenkinlaisia esimerkkejä varmasti löydy.

        Perataanpa tuota mainitsemaasi esimerkkiä hieman.

        Jos 3000 rpm:n nostolla saataisiin noin 50 hevosvoimaa lisää, olisi moottorin normaali maksimiteho noin 83 hevosvoimaa.

        Jos ja kun tehoa on lähdetty nostamaan vain maksimikierroslukua nostamalla, on pakko päätellä että kyseessä on ollut ahtamaton diesel.

        Ahtamattomia dieseleitä ei ole ollut vuosiin/vuosikymmeniin tarjolla, joten esimerkkisi edustaa tapahtumia vuosikymmenten takaa.

        Ajat on muuttuneet. Nykyisin moottorin tehoa voidaan nostaa ahtoa lisäämällä, ja sen seurauksena konehuone ei ole useimmiten täynnä savuavaa romurautaa.

        Tervetuloa nykyaikaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos kyseinen tapaus edustaa pieleen mennyttä, ei kovinkaan järkevää tapaa toimia, ei se tarkoita sitä, etteikö toisenkinlaisia esimerkkejä varmasti löydy.

        Perataanpa tuota mainitsemaasi esimerkkiä hieman.

        Jos 3000 rpm:n nostolla saataisiin noin 50 hevosvoimaa lisää, olisi moottorin normaali maksimiteho noin 83 hevosvoimaa.

        Jos ja kun tehoa on lähdetty nostamaan vain maksimikierroslukua nostamalla, on pakko päätellä että kyseessä on ollut ahtamaton diesel.

        Ahtamattomia dieseleitä ei ole ollut vuosiin/vuosikymmeniin tarjolla, joten esimerkkisi edustaa tapahtumia vuosikymmenten takaa.

        Ajat on muuttuneet. Nykyisin moottorin tehoa voidaan nostaa ahtoa lisäämällä, ja sen seurauksena konehuone ei ole useimmiten täynnä savuavaa romurautaa.

        Tervetuloa nykyaikaan.

        Kiitoksia vaan, kyseessä oli Volkswagen Golf TDi, josta moottori tuhoutui kertavedolla.
        Luulen että moottorin ohjausta peukaloitiin enemmänkin, mutta kierroksia sen piti ottaa 8000 rpm myyntipuheen mukaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitoksia vaan, kyseessä oli Volkswagen Golf TDi, josta moottori tuhoutui kertavedolla.
        Luulen että moottorin ohjausta peukaloitiin enemmänkin, mutta kierroksia sen piti ottaa 8000 rpm myyntipuheen mukaan.

        Jos tuo on totta niin eipä ole virityksen tekijä tiennyt hevon vittua ko. auton moottorista..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Optimointi on sama asia kuin lastutus, ja miltei poikkeuksetta sillä pilataan moottorin ominaisuudet. Käyttöauton moottorin ohjausta ei pidä päästää ketään poropeukaloimaan.
        Täysin auton merkistä riippumatta.

        😂😂😂😂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varsinainen asiantuntija..

        Kyllä 😂😂😂


    • Anonyymi

      2.0 hdi ahh moottori 177hv/400nm. Miksi lastuttaa???

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

      En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      22
      4704
    2. Huomenta ihana

      Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      20
      3825
    3. Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita

      Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy
      Maailman menoa
      408
      2494
    4. Hei rakas...

      Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      27
      2241
    5. Edelleen sitä on vaikea uskoa

      Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2064
    6. Nainen, sellaista tässä ajattelin

      Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost
      Ikävä
      239
      1969
    7. Toiveikas vai toivoton

      torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      1888
    8. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

      Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      1758
    9. En ole koskaan kokenut

      Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1527
    10. Mukavaa päivää

      Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1411
    Aihe