Älkää hyvät ihmiset tuoko enää tänne Suomeen ainakaan yli 5 vuotta vanhoja autoja.Autojen keski-ikä nousee meillä todella huolestuttavasti. Suomesta saa nykyisin uusiakin autoja kaikilla varusteilla edullisesti.Näissä on myös uusimmat turvallisuusvarusteet.
Saksan ritsa pudottaa viidessä vuodessa hintansa lähes nollaan, 90-95 vuosimallit.
Suomesta ostettu uusi putoaa vain noin puoleen ja Suomen autokauppiaat pysyvät hengissä.
Älkäätuokoenää
21
5301
Vastaukset
- diileri
- Joo
Alkaako jäämään suola-suomi-autot käsiin?
- tuoja
Suomen autokannan keskiikä nousee,koska pyydät uusista liikaa!!Tämä on ongelma joka meitä riivaa!!
Vollota vain autokauppias. - vaaben
Laske se keski-ikä juttu uudestaan! Jos suomen autojen keski-ikä on noin 10 vuotta ja tänne tuodaan yli 5 vuotta vaan alle 10 vuotta vanhoja autoja niin keski-ikä laskee edelleen.
Tuodaan nyt vaan niitä autoja tänne kun niitä tänne sopii että saadaan tämän suomessa pyhän lehmän arvoon nousseen arkipäiväisen kulkuneuvon hinnat sellaiselle tasolle ettei keskituloinen perhe mene kyykkyyn jos se tarvitsee edes normaalin auton elämäänsä helpottamaan...Kyllä se on kaikkien etu kun maahan tuodaan käytettyjä myös ulkomailta. Saksassa auton hinta putoaa luonnollista tahtia, ja täällä luonnottoman hitaasti. 2 v sitten käytetystä ja ilmastoimattomasta 5-vuotiaasta (vm -98) Mondeo-farkusta sai maksaa tuplat siitä, mitä autoveron ja laittoman "elvin" jälkeen itse maksoin lopulta -97 vehkeestä, jossa turbodiesel, ilmastointi ja 5:t rullavyöt. Nyt 40 tkm jälkeen voi vain todeta että tämä on paras ja taloudellisin auto, jolla olen liikkunut ja lisäksi tilava ja turvallinen (4 airbagia). Pakuna halpa pitää, mutta 5k€ verot 4k€ vehkeestä kismittää. Eikä valitettukaan ole kuin puolitoista vuotta! (No, sisko saa kohta korkojen kera muuttoauton taas lainvastaiset verot 6 v jälkeen heh heh.) Kun pikkufiat dieselillä maksaa jo 23 k€, alkaa pohtimaan mikä on fiksua ja missä arvo todella säilyy! Mieti sitä itsekin!
Jos en minä ja kohta 100 000 muuta olisi hakenut autoa muualta, ei käytettyjen markkinoita täällä olisi lainkaan! Uusien myynti takkuaa, ja se on verotuksen syy. Kohta myös hintaharmonisoinnin, puhukaa taas uudestaan silloin! Ennen joulua kehuttiin että uusien myynti on "lähes edellisvuoden tasolla" ja "tuontiautojen virta tyrehtymässä", vaikka tosiasiassa Suomessa uusien myynti on heikentynyt eniten Euroopassa ja tuontiautoja tullut entiseen tahtiin. Kuka ajatteleva ihminen enää kaipaa uutta tai käytettyä Suomesta - jokainen käytetty on joskus ollut uusi, eikä yksikään uusi auto pysy sellaisena kuin päivän.
- auton tuoja
Katsos, kun tuon ihan juuri sen ikäisen auton Saksasta kuin minua huvittaa, eli mistä palkan saan. Autojen keski-ikä ei voisi vähempää kiinnostaa.
10 vuotiaista kun meinaa saada suhteessa parhaan palkan. - uusia autoja
Mutta kun minä haluan tuoda itselleni edullisen ja hyväkuntoisen nelivetoisen ahtimella varustetun auton (ja yhden nelivetoisen V8 koneella varustetun) joka maksaa korkeintaan noin 25% uuden vastaavanlaisen auton hinnasta.
Uudet automallit on ihan perseestä, tehtaat laittavat ne markkinoille toimimattomina raakileina...- tumpeloiden tyyssija
"hullut ja tollot" ostavat suomesta suomiautoja kun niiden mielikuvitus ei riitä parempaan! Positiivista asiassa on se että jonkunhan tämän taantumuksen "Takahikiän" massiivista byrokratiaa täytyy ylläpitää - muuten on vaarana muutos moderniksi ja tasa-arvoiseksi oikeusvaltioksi...
- sivuataherjaaja
miten ne uudet autot paremmiksi muuttuisivat 5- 10 vuoden vanhoina?
- Joku vaan
sivuataherjaaja kirjoitti:
miten ne uudet autot paremmiksi muuttuisivat 5- 10 vuoden vanhoina?
Mutta Saksasta saa vähän käytetyn auton huomattavasti halvemmalla veroineen, mitä suomessa vastaava maksaa. Suomessa vähän käytetystä, mikä on monta kertaa hyvä vaihtoehto uudelle, saa myös maksaa melkein uuden hinnan. Siksi minusta on järkevää tuoda saksasta vähän käytettyjä autoja. On myös ihan fiksua tuoda 5-8 vuotiaitakin. Saadaan täälläkin käytettyjen autojen hinnat asialliselle tasolle ja muutenkin vaihtoautotarjonta monipuolisemmaksi.
- yksi
mitä järkeä on maksaa 10 000e 12 vuotta vanhasta pikkumersusta joka on tuotu saksasta, en ymmärrä.
suomesta saa parempia käyttöautoja ja uudempia.- järjetöntä
kyllähän saksalaiset nauraa partaansa tätä ,suomalaisten auton osto innostusta. saksalaiset kyllä osaavat markkinatalouden perusopit,nuukia kuin ovat et mielellään ne kauppaa, tekevät suomalaisten kanssa. suomalaiset ovat helppoja kauppakumppaneita et kaikki autot käy suomeen kaupaksi ,pääseväthän ylimääräisistä vanhoista autoistaan, saavat itse ajaa uusilla autoilla , ja lähinnä mudollisella välirahalla aina auton uuteen vaihdettua
- mitä järkeä
Niin, mutta mitä järkeä on ostaa suomesta samanlainen ja maksaa 15000 euroa??
Sitäpaitsi, eipä noita hyviä matka-autoja kohtuuhintaan suomesta saa (diesel). Siksihän haetaan kun hinnat täällä ovat pilvissä ja tarjonta riittämätöntä. Simple as that!
- Peltsi
Jos minä haen saksasta 15-vuotiaan mersun ja vanha 25-vuotias pääsee eläkkeelle niin minun laskuopin mukaan keski-ikä nuorenee vai mitä?
- nousee....
Jos ostat 25 vuotta vanhan Mersusi tilalle uuden on keski-ikä 12,5 v.
Jos ostat 25 vuotta vanhan tilalle 15 vuotiaan on keski-ikä 20 v.TAJUSITKO. - 25vuotta
nousee.... kirjoitti:
Jos ostat 25 vuotta vanhan Mersusi tilalle uuden on keski-ikä 12,5 v.
Jos ostat 25 vuotta vanhan tilalle 15 vuotiaan on keski-ikä 20 v.TAJUSITKO.vanhan autosi ostaa kummiskin käyttöön , kummiskaan valtaosalla kansalaisista ei ole minkäänlaisia intressejä uudehkojen autojen suuntaan , täällä maassa pidetään huoli et just kyl pärjää mut siinä sit onkin , hommaa tässä autoja vielä ku pitäs kakarat kasvattaa ja talot maksella jotenkin !
Tää maa koostuu Sponsoreista ja huonoista ihmisistä , mä kuulun noihin jälkimmäisiin !
Jos et jostakin jotain peri ni mitää haaveitakaan uusista autoista on turha kehitellä !
Rahamiehet täällä jauhaa sontaa autoverojen kalleudesta !
Jos jotakin valtion pitäis muuttaa ni TULOVEROA pienemmäksi , monikaan ei enää älyä ynnätä näitä välillisiä maksuja siihen joitten piti olla väliaikasia , tellit ja vellit , mitä näit onkaan ? Mulla verolapus lukee 23 prossaa mut totuus mitä menee on n. 33 prossan tietämissä !
Et lopettakaa sponsorit narina autoveroista ja autokannan uusimisesta , ei paljo nappaa jos toi vanha lada vaan vie paikasta a paikkaan b ongelmitta !
- ----
mennä Suomessa autokauppaan!
- ...
- Haluat ostaa auton.
- Haluat koe-ajaa auton.
- Haluat lisätietoa autosta.
- Haluat nähdä uusimpia malleja.
- Haluat ilmaiset kahvit hieman ajanvietettä.
Olisihan noita varmaan muitakin, mutta tuossa nyt syyt miksi minä käyn autokaupassa. - uusi on aina uusi
En keksi yhtään syytä ähteä hakemaan ulkomailta jotain käytettyä rotiskoa kun kotikaupungista saa kaupasta ihan uusiakin autoja. Uuden auton tuoksukin on niin niin ihana. Jos kerran talous kestää niin miksi ajaa vuotta kahta vanhemmalla autolla
- j...
... kirjoitti:
- Haluat ostaa auton.
- Haluat koe-ajaa auton.
- Haluat lisätietoa autosta.
- Haluat nähdä uusimpia malleja.
- Haluat ilmaiset kahvit hieman ajanvietettä.
Olisihan noita varmaan muitakin, mutta tuossa nyt syyt miksi minä käyn autokaupassa.auto Suomalaiselta jobbarilta, jonka osuus maahantuojan kanssa on laskusta keskimäärin n. 33%? Onko mielestäsi hyvä diili!
Muut syyt ovat OK.
Kandee rahoittaa lasipalatseja, alle 2 000 auton / vuosi maahantuojia ja ryysiä loppu ikänsä kahvi, maito jne.. tarjousten perässä.
Herää pahvi, miksi joka v..un automerkille tarvitaan Suomalainen maahantuoja ja lasipalatsit, kun muissa tuotteissa riittää muutaman hengen hoitamat maahantuontipalvelut, jotka hoidetaan keskitetysti esim. Tanskasta.
Tosin muissa tuotteissahan onkin jo pitkään ollut todellinen hintakilpailu, joka pakottaa taloudelliseen toimintaan.
Koeajo kotimaassa ja sen jälkeen tarjouspyynnöt Helsinkiin / Hankoon toimituksesta ainakin Puolaan, Viroon, Tanskaan, Belgiaan, Saksaan jne. Maksat itse verot, rekisteröit, pistät ELVi valituksen vetäämään ja alat venaa veron palautuksia. - mielikuvituksetonta
uusi on aina uusi kirjoitti:
En keksi yhtään syytä ähteä hakemaan ulkomailta jotain käytettyä rotiskoa kun kotikaupungista saa kaupasta ihan uusiakin autoja. Uuden auton tuoksukin on niin niin ihana. Jos kerran talous kestää niin miksi ajaa vuotta kahta vanhemmalla autolla
ns. kritiikitöntä kulutusta. Vai teetkö noin naapureiden takia vai omaa egoasi pönkittääksesi?
Kiitos kuitenkin - olet esimerkillinen VALLITSEVAN SYSTEEMIN YLLÄPITÄJÄ. Hyvä valinta jos sitä haluaa.
Meitä muutosta haluaviakin on aika monta ja paremmat perustelut käyttäytymisellemme.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa422026En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos311640Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly141434Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3421396Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681295- 81211
- 121068
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul7971- 20959
- 81942