Psykologien nykytietämyksen mukaan nero on ihminen, jolla on:
Tiedemiehen aivot
Leijonan sydän
Apinan ruumis.
Ovatko psykologit väärässä? - luin juuri nimittäin erästä alan perusteosta, jossa asia mainittiin.
Mitä nerous on?
Millainen on nero ihminen?
4
1093
Vastaukset
- alfa123om22
Eiköhän psykologit osu melko lähelle oikeaa. Einstein kuului Efraimin heimoon, joissa oman kokemukseni mukaan usein yhdistyy kaikkien eri älykkyden lajien ominaisuudet.
ÄO 150 huumorintaju, tekninen kiinnostuneisuus TIEDEMIEHEN AIVOT
ÄO 130 vakavuus, moraalinen selkäranka ja järkevyys, älykkyys LEIJONAN SYDÄN
ÄO 115 mielikuvitus ja looginen päättelykyky (vajaana tosin uskontojen vuoksi) APINAN RUUMIS.
ÄO 105 toivoikkeus, optimismi, eteenpäin pyrkiminen
peilikuvana - antimaailma??? (alla olevat ovat pelkkiä arvauksia; en tunne asiaa)???
ÄO 95 toivottomuus, pessimismi
ÄO 85 mielikuvituksettomuus, ei logiikkaa
ÄO 75 huvittelu, piruilu, pyskopatia
ÄO 65 huumorintajuttomuus, ei tekniikan tuntemusta.
Nerolla yhdistyy kaikkien ÄO luokkien ominaisuudet. Hänellä on koko kirjo ominaisuuksia eikä vain yhtä ominaisuutta. Hän on huumorintajuinen, vakava, mielikuvitusrikas ja eteenpäin pyrkivä. - 70656568
Nero on jonkin ominaisuuden suhteen epänormaali.
- alfa123om22
"ÄO 115 mielikuvitus ja looginen päättelykyky (vajaana tosin uskontojen vuoksi) APINAN RUUMIS."
Uskonto on vaurioittanut tätä logiikan päättelijää siten, että on otettu pois kyky päätellä kuka on vastuussa, jos yhteisössä tapahtuu pahaa tai syntejä. Kaikki pannaan Jeesuksen harteille nykyisin. Vaikka usein on niin, että syy on jonkun ihmisen tosiasiallisestikin.
Ennen looginen päättelyketju kykeni päättelemään kahteen eri suuntaan:
1. ylöspäin : Olen aiheuttanut paljon hyvää ja positiivista maailmassa. Tehnyt paljon hyviä tekoja.
2. alaspäin: Olen aiheuttanut paljon pahaa ja negatiivistä maailmassa. Tehnyt paljon pahoja tekoja.
Mutta uskonto on poistanut kyvyn tuohon 2-kohtaan. Enää ei kyetä päättelemään loogisesti kuka on syyllinen mihinkin.
Edellä mainittu käy ilmi eräästä varhaiskirkon teoksesta. - r3232332
kyky ajatella ihan eri tavalla kuin toiset ja tällöin tuoda uusia näkemyksiä jotka poikkeaa sen hetkisestä "normaalista" ja yleisestä tavasta ajatella. Tämä syntyy usein jo lapsena niin kuin einsteinilla ajatella mielikuvilla. Loputon nälkä löytää vastauksia kysymyksiin jotka valtaväen mukana elävä ei edes kysy kuten miksi omena putosi maahan eikä taivaaseen. Periksiantamattomuus ratkoa kaavoja vuosikausia vaikka ratkaisua ei ole näköpiirissä.
Hyvä kirja mikä valaisee lisää on Robert Greene - mastery
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih465287Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5311812Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771100Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591018- 77953
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53931- 59870
- 228824
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.50813Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58748