Oon lihonut 7 kg viimsien kahden kuukauden aikana. Liikaa limsaa, karkkia olen syönyt ja juonut.
Nut alkaa laihdutus
58
645
Vastaukset
ite pitäs tehä sama juttu, mut jotenkin en saa itteeni niskasta kiinni ja alottaa. jotain pitäs keksii että onnistuis. :s
Itse voin syödä kaikkea paskaruokaa eikä kiluja tule
Olet sitten onnekas tieteellinen ihme.
Ällöttää.. Olen vetänyt koko joulun suklaata, joululeivonnaisia, kaljaa ja viiniä ja nyt olis syytä saada putki poikki ennen kuin vahingossa tapan jonkun viattoman sivullisen sinkoilevilla napeilla.- Ikis..M
PikkuLikka kirjoitti:
Ällöttää.. Olen vetänyt koko joulun suklaata, joululeivonnaisia, kaljaa ja viiniä ja nyt olis syytä saada putki poikki ennen kuin vahingossa tapan jonkun viattoman sivullisen sinkoilevilla napeilla.Ettisit sinäkin jonkun kiltin & kunnollisen miehen itsellesi joka vähän vahtisi tuota sinun syöpöttelyä ja juopottelua.
- Palstan.Rumin.Mies
PikkuLikka kirjoitti:
Ällöttää.. Olen vetänyt koko joulun suklaata, joululeivonnaisia, kaljaa ja viiniä ja nyt olis syytä saada putki poikki ennen kuin vahingossa tapan jonkun viattoman sivullisen sinkoilevilla napeilla.Mitä tieteellistä ihmettä siinä on? Kaikki on kiinni liikunnasta. Itse liikun työni puolesta raskaassa ja fyysisessä ammatissani kahdeksan tuntia päivässä plus omaan vielä liikunnalliset harrastukset ja koskaan ei ole tarvinut katsoa mitä suuhunsa laittaa ja kuinka paljon. Jos syöt et liiku lihot ja toisinpäin.
Ikis..M kirjoitti:
Ettisit sinäkin jonkun kiltin & kunnollisen miehen itsellesi joka vähän vahtisi tuota sinun syöpöttelyä ja juopottelua.
Heh. Luulenpa, että kiltti ja kunnollien herra Vaaka laittaa kyllä pikaisen stopin jouluilottelulle jahka käyn häntä moikkaamassa.
- Ikis..M
PikkuLikka kirjoitti:
Heh. Luulenpa, että kiltti ja kunnollien herra Vaaka laittaa kyllä pikaisen stopin jouluilottelulle jahka käyn häntä moikkaamassa.
Herra vaaka on liian helppo sysätä syrjään jos ei tykkää sen sanomisista, vähintäänkin personal traineri sun pitää hommata. Ota vaikka HC-ätmeli traineriksi, se kun narisee iman aihettakin niin varmaan lisäkiloista naputtaisi kuin käpytikka niin et kehtaisi olla laihtumatta.
Palstan.Rumin.Mies kirjoitti:
Mitä tieteellistä ihmettä siinä on? Kaikki on kiinni liikunnasta. Itse liikun työni puolesta raskaassa ja fyysisessä ammatissani kahdeksan tuntia päivässä plus omaan vielä liikunnalliset harrastukset ja koskaan ei ole tarvinut katsoa mitä suuhunsa laittaa ja kuinka paljon. Jos syöt et liiku lihot ja toisinpäin.
On totta, että liikunta pitää aineenvaihdunnan käynnissä ja liikunta ja liikkuminen tietenkin kuluttaa energiaa, mutta kenekään ihmisen elimistö ei pysty kuluttamaan sellaisia määriä energiaa, kuin mitä jatkuva korkeaenergisen roskasapuskan mättäminen tuottaa. Kohtuulliset määrät ei tietenkään haittaa jos oma kulutus on suhteessa saatuun energiamäärään. Painonhallinnassa olennaisinta on terveet ruokailutottumukset.
Palstan.Rumin.Mies kirjoitti:
Mitä tieteellistä ihmettä siinä on? Kaikki on kiinni liikunnasta. Itse liikun työni puolesta raskaassa ja fyysisessä ammatissani kahdeksan tuntia päivässä plus omaan vielä liikunnalliset harrastukset ja koskaan ei ole tarvinut katsoa mitä suuhunsa laittaa ja kuinka paljon. Jos syöt et liiku lihot ja toisinpäin.
Itsekin liikun työn puolesta 8h päivässä niin kiloja ei näy mihinää
Ikis..M kirjoitti:
Herra vaaka on liian helppo sysätä syrjään jos ei tykkää sen sanomisista, vähintäänkin personal traineri sun pitää hommata. Ota vaikka HC-ätmeli traineriksi, se kun narisee iman aihettakin niin varmaan lisäkiloista naputtaisi kuin käpytikka niin et kehtaisi olla laihtumatta.
Hirn. Tuo olikin kerrassaan hillitön ehdotus.. Mutta kiitos vaan, olen tähänkin saaakka pitänyt ihan hyvin huolen omasta painostani ihan itse. Jos ja kun tämmöistä hetkellistä noususuhdannetta ja repsahdusta ilmenee, niin puhdas itseinho ja normaalijärjestykseen palaaminen kyllä korjaa tilanteen. Arkea odotellessa.
- että.silleen
PikkuLikka kirjoitti:
Hirn. Tuo olikin kerrassaan hillitön ehdotus.. Mutta kiitos vaan, olen tähänkin saaakka pitänyt ihan hyvin huolen omasta painostani ihan itse. Jos ja kun tämmöistä hetkellistä noususuhdannetta ja repsahdusta ilmenee, niin puhdas itseinho ja normaalijärjestykseen palaaminen kyllä korjaa tilanteen. Arkea odotellessa.
Noille miehille kannattaisi kertoa myös sellaiset seikat naisen painon vaihtelusta!
KUIN:
Riippuu vuorokauden ajasta- aamu ja iltapainon ero... kuunkierto- eli menkat,
vrk:n sisällä nautittu suolainen ruoka tai esim. sipsit... sekä tietenkin hiilihappopitoinen juomakin eli limsa/viccy ... poistuvat hitaammin mitä vesi.
Normaali painon vaihtelu jopa 0,5- 3kg/vrk, noilla edellä mainituilla syillä. =) - Ikis..M
että.silleen kirjoitti:
Noille miehille kannattaisi kertoa myös sellaiset seikat naisen painon vaihtelusta!
KUIN:
Riippuu vuorokauden ajasta- aamu ja iltapainon ero... kuunkierto- eli menkat,
vrk:n sisällä nautittu suolainen ruoka tai esim. sipsit... sekä tietenkin hiilihappopitoinen juomakin eli limsa/viccy ... poistuvat hitaammin mitä vesi.
Normaali painon vaihtelu jopa 0,5- 3kg/vrk, noilla edellä mainituilla syillä. =)Varsinkin ne sipsit, normaali painon vaihtelu jopa 25- 30 kg/v =D
- että.silleen
Ikis..M kirjoitti:
Varsinkin ne sipsit, normaali painon vaihtelu jopa 25- 30 kg/v =D
Joku todella lihava, eli ylipainoa jopa 25-30kg pystyy laihduttamaan tuon verran vuodessa vielä aivan hyvin, eikä tarvitsisi edes kärsiä nälkää.
Näin mulle on kerrottu ja itse olen pudottanut painoni 74kg:tä - 54kg:hen,
mikä on mulle ihan liian vähän. Mä en voi silloin hyvin ja voimat on silloin veks!
168cm-53,6kg huimas (aamulla ylös noustessa), en jaksanut kantaa edes täysinäistä kauppakassia kotiin asti, lepäämättä välillä.
Tanssin korkeintaan 2 disko tanssia peräkkäin, enkä yhtään lattaria jaksanut tanssia!
Mun ihanne painoni on 60-63kg ja mitä mieltä miehet on siitä; Saate olla asiasta ihan vapaasti mitä mieltä ikinä haluatte! :P
Minä ITSE kannan oman painoni ja myös päätän minkä verran on mulle sopiva paino!
Minun 74kg:tä ei edes näyttänyt läskiltä, pyöreyttä oli muttei mitään rönseillyt... lihaksia siinä minun laihdutuksessa meni ja siksi mä voin niin surkeesti.
Ylimääräinen painoni putosi jo ensimmäisen 10 kg kohdalla pois, olisi pitänyt jättää siihen koko laihdutus.
Vian ei tarvitse olla suuren,mutta jos se on päässä eikä pysty tekemään päätöksiä! - Ikis..M
että.silleen kirjoitti:
Joku todella lihava, eli ylipainoa jopa 25-30kg pystyy laihduttamaan tuon verran vuodessa vielä aivan hyvin, eikä tarvitsisi edes kärsiä nälkää.
Näin mulle on kerrottu ja itse olen pudottanut painoni 74kg:tä - 54kg:hen,
mikä on mulle ihan liian vähän. Mä en voi silloin hyvin ja voimat on silloin veks!
168cm-53,6kg huimas (aamulla ylös noustessa), en jaksanut kantaa edes täysinäistä kauppakassia kotiin asti, lepäämättä välillä.
Tanssin korkeintaan 2 disko tanssia peräkkäin, enkä yhtään lattaria jaksanut tanssia!
Mun ihanne painoni on 60-63kg ja mitä mieltä miehet on siitä; Saate olla asiasta ihan vapaasti mitä mieltä ikinä haluatte! :P
Minä ITSE kannan oman painoni ja myös päätän minkä verran on mulle sopiva paino!
Minun 74kg:tä ei edes näyttänyt läskiltä, pyöreyttä oli muttei mitään rönseillyt... lihaksia siinä minun laihdutuksessa meni ja siksi mä voin niin surkeesti.
Ylimääräinen painoni putosi jo ensimmäisen 10 kg kohdalla pois, olisi pitänyt jättää siihen koko laihdutus.
Vian ei tarvitse olla suuren,mutta jos se on päässä eikä pysty tekemään päätöksiä!Ei tuo 60-63kg nyt niin hirveän paha ole sinun pituiselle, varmaan ihan ok sulle. Riippuu paljon ruumiinrakenteesta, seukkailin joskus vähän aikaa olikohan jotain 172cm/50kg kanssa ja se oli hänelle sopiva paino kun tunsi olonsa hyväksi. Oli joskus käynyt lääkärissä kun kaikki oli sanoneet muka liian laihaksi mutta lekuri oli sanonut että ihan ok jos tuntee olonsa hyväksi, se kai on hyvä neuvo kaikille että kuuntelee sitä omaa olotilaa.
- AvioATMies
PikkuLikka kirjoitti:
Ällöttää.. Olen vetänyt koko joulun suklaata, joululeivonnaisia, kaljaa ja viiniä ja nyt olis syytä saada putki poikki ennen kuin vahingossa tapan jonkun viattoman sivullisen sinkoilevilla napeilla.PikkuLikka ei siis enää ole IhanPikkuLikka?
Enivei, tuollaisia outoja tyyppejä on tullut kyllä useampiakin vastaan, sekä miehiä että naisia. Että ei se nyt niin läpeensä harvinaista ole. - että.silleen
Ikis..M kirjoitti:
Ei tuo 60-63kg nyt niin hirveän paha ole sinun pituiselle, varmaan ihan ok sulle. Riippuu paljon ruumiinrakenteesta, seukkailin joskus vähän aikaa olikohan jotain 172cm/50kg kanssa ja se oli hänelle sopiva paino kun tunsi olonsa hyväksi. Oli joskus käynyt lääkärissä kun kaikki oli sanoneet muka liian laihaksi mutta lekuri oli sanonut että ihan ok jos tuntee olonsa hyväksi, se kai on hyvä neuvo kaikille että kuuntelee sitä omaa olotilaa.
Kyllä se vaikuttaa paljon kertyykö se paino lihaksista vai höllyvistä läskeistä!
Eikä meikäläisen ammatissa oleva kovin hentoinen ja lihaksistoton nainen pysty oikein tekemään työtään kunnolla, täydellä teholla. Ihan rehellisesti sanottuna!
Sekin ihmetyttää miten ampulanssissa voi olla kaksi nuorta ja voimatonta hälytystehtävää suorittamassa! Näin vaan on ollut ja silloin ollaan ehkä pulassa!
Jos tarvitsen ambulanssin, soitan palokunnalta sellaisen ja pyydän myös tarpeen vaatiessa ns. riskit miehet apuun, eli kerron suoraan ett voimaa tarvitaan... ensiaputaito ei riitä nyt!
Tiedotonta, 180cm pituista miestä ja painoltaan 120kg (velttoa lihaa) ei ole ihan yksinkertaista siirrellä tai kääntää asentoon jossa hengitystiet ovat avoimet.
Kylkiasentoon saatava ehdottomasti ettei kieli tuki hengitystä, ja tarkistettava et henki kulkee sillä hetkellä ilman apua, ja vasta sen jälkeen voi soittaa sitä lisäapua.
Jos en pitäisi enempää luentoa ammatini takia... menee ihmisiltä vielä luotto muutamiin nykyisiin ambulanssin kuljettajiin.
(kun ei näytä aina päättäjillä olevan käytännön järkeä, ajokortti ja ensihoitajan tutkinto ei aina riitä) AvioATMies kirjoitti:
PikkuLikka ei siis enää ole IhanPikkuLikka?
Enivei, tuollaisia outoja tyyppejä on tullut kyllä useampiakin vastaan, sekä miehiä että naisia. Että ei se nyt niin läpeensä harvinaista ole.Heh. Ei kukaan nyt viikossa mitään valtavaa massaa ehdi kerryttää, mutta jos homma jatkuu..
- Ikis..M
että.silleen kirjoitti:
Kyllä se vaikuttaa paljon kertyykö se paino lihaksista vai höllyvistä läskeistä!
Eikä meikäläisen ammatissa oleva kovin hentoinen ja lihaksistoton nainen pysty oikein tekemään työtään kunnolla, täydellä teholla. Ihan rehellisesti sanottuna!
Sekin ihmetyttää miten ampulanssissa voi olla kaksi nuorta ja voimatonta hälytystehtävää suorittamassa! Näin vaan on ollut ja silloin ollaan ehkä pulassa!
Jos tarvitsen ambulanssin, soitan palokunnalta sellaisen ja pyydän myös tarpeen vaatiessa ns. riskit miehet apuun, eli kerron suoraan ett voimaa tarvitaan... ensiaputaito ei riitä nyt!
Tiedotonta, 180cm pituista miestä ja painoltaan 120kg (velttoa lihaa) ei ole ihan yksinkertaista siirrellä tai kääntää asentoon jossa hengitystiet ovat avoimet.
Kylkiasentoon saatava ehdottomasti ettei kieli tuki hengitystä, ja tarkistettava et henki kulkee sillä hetkellä ilman apua, ja vasta sen jälkeen voi soittaa sitä lisäapua.
Jos en pitäisi enempää luentoa ammatini takia... menee ihmisiltä vielä luotto muutamiin nykyisiin ambulanssin kuljettajiin.
(kun ei näytä aina päättäjillä olevan käytännön järkeä, ajokortti ja ensihoitajan tutkinto ei aina riitä)Toki ja varmaan totta tuo mitä kirjoitat, ei kaikki pysty fyysisesti kaikkea tekemään ja onko edes laillistakaan jos tarkkaan tutkittaisiin? Nainenhan ei periaatteessa taitaisi saada edes nostaa yli 25kg taakkoja mutta varmaan käytännössä menee useinkin ylitse. Sitten tietysti sekin olisi yksi juttu että jos mies pystyy nostamaan enemmän ja sitä siksi pyydetään raskaampiin töihin niin onkohan sekään sitten hirveän väärin jos se vähän palkassa näkyy/näkyisi? No se on sitten toinen juttu eikä aleta nyt siitä vääntämään ettei mene riitelyksi :D
- että.silleen
Ikis..M kirjoitti:
Toki ja varmaan totta tuo mitä kirjoitat, ei kaikki pysty fyysisesti kaikkea tekemään ja onko edes laillistakaan jos tarkkaan tutkittaisiin? Nainenhan ei periaatteessa taitaisi saada edes nostaa yli 25kg taakkoja mutta varmaan käytännössä menee useinkin ylitse. Sitten tietysti sekin olisi yksi juttu että jos mies pystyy nostamaan enemmän ja sitä siksi pyydetään raskaampiin töihin niin onkohan sekään sitten hirveän väärin jos se vähän palkassa näkyy/näkyisi? No se on sitten toinen juttu eikä aleta nyt siitä vääntämään ettei mene riitelyksi :D
Totta hitossa olen valmis maksamaan raskaamman työntekijälle enemmän, mutt en sukupuolen mukaan! Sille joka siihen kykenee se palkkakin kuuluu.
Minä protestoin sitä et yleensäkin hälytysajoneuvoon ambulanssiin laitetaan töihin henkilöitä, joilla ei ole kaikkia ominaisuuksia joita kyseisessä työssä tarvitaan!
Periaatteessa se on miesten työtä, paitsi ett muutama nainenkin pärjää siinä ja siksi sitä ei voi kokonaan lokeroida miehille.
Periaatteet ovat periaatteita silloin kun on ihmishengestä kysymys ja ne tulee eteen vasta jos jokin tapaturmaa sattuu hoitohenkilökunnalle, tai hoidettavalle.
Kukan meistä ei ole koskaan nostanut edes täyttä 20kg, vaan kurotimme tai liukastuimme jne... vakuutusyhtiöiden papereista voit tarkistaa... ett puhun totta!
Ambulanssin kuljettajana nainen pärjää siinä kuin mieskin, siis useimmiten.
Auton ajo ei voimaa tarvitse... vaan tilanneälyä ja taitoa paremminkin.
Nyt puhun jo niin asian vierestä... taidan ymmärtää lopettaa tähän! - Ikis..M
että.silleen kirjoitti:
Totta hitossa olen valmis maksamaan raskaamman työntekijälle enemmän, mutt en sukupuolen mukaan! Sille joka siihen kykenee se palkkakin kuuluu.
Minä protestoin sitä et yleensäkin hälytysajoneuvoon ambulanssiin laitetaan töihin henkilöitä, joilla ei ole kaikkia ominaisuuksia joita kyseisessä työssä tarvitaan!
Periaatteessa se on miesten työtä, paitsi ett muutama nainenkin pärjää siinä ja siksi sitä ei voi kokonaan lokeroida miehille.
Periaatteet ovat periaatteita silloin kun on ihmishengestä kysymys ja ne tulee eteen vasta jos jokin tapaturmaa sattuu hoitohenkilökunnalle, tai hoidettavalle.
Kukan meistä ei ole koskaan nostanut edes täyttä 20kg, vaan kurotimme tai liukastuimme jne... vakuutusyhtiöiden papereista voit tarkistaa... ett puhun totta!
Ambulanssin kuljettajana nainen pärjää siinä kuin mieskin, siis useimmiten.
Auton ajo ei voimaa tarvitse... vaan tilanneälyä ja taitoa paremminkin.
Nyt puhun jo niin asian vierestä... taidan ymmärtää lopettaa tähän!Juu, ymmärsin tuosta edellisestäkin tuon pointin ja ihan samaa mieltä siitä kyllä, pitäisi siinäkin hommassa enemmän vain jo koulutusaikana varmaan testata kunkin soveltuvuus oikeasti hommaan jo niin varhaisessa vaiheessa että hentoisempi voisi sitten suuntautua toisaalle, heillekin kun varmaan ihan sopivaakin hoitohommelia löytyy. Ratissa saattaa naiset olla parempiakin, sitä en edes yritä kiistää kun onnettomuustilastotkin sitä taitaa puoltaa.
- eimullamuuta-
Luin juuri että budapest rasiassa yhdessä suklaassa on 57 kaloria. Olen syönyt viimeisen kahden viikon aikana ainakin 6 rasiaa. Jos siinä rasiassa on noin 30 suklaa konvehtia niin se tekee 10260 kaloria kuudessa rasiassa. Kilo on 7000 kaloria. Oluttakin olen juonut aika monta tölkkiä joten kalori määrä on varmaan siinä 13000 hujakoilla että sen verran pitäisi kuluttaa kaloreita näin aluksi.
- eimullamuuta-
Olen minä jo kuntopyöärää poljeskellut tänäänkin tunnin ja eilen tunnin.
Budapestit olivat minunkin herkkua lapsena. Nykyään en oikein enää välitä niistä, mutta muuta suklaata on kyllä tullut syötyä ihan liikaa :/ Aikamoinen saavutus kyllä sinulta kuusi rasiallista...
- crux
Voi kun paranisi tästä flunssakierteestä ja pääsisi taas kuntoilemaan. Voisi päivä päivältä yrittää vastata naisten pinnallisiin vaatimuksiin yhä paremmin ja paremmin. Toki myös itsensä kannalta se olisi tärkeää. Aluksi vaikka kevyitä ja lyhyitä juoksulenkkejä ja hiljalleen pidentäisi niitä, lisäksi myös salitreeniä. Hyötyliikuntaakin löytyisi maalta mutta ehkä sen aika tulee sitten kun valoakin alkaa olla vähän enemmän. Noin viisi kiloa saisi jäädä matkan varrelle.
Pinnallisiin vaatimuksiinkin vastaaminen on toki hyöty, mutta itselle koituva ilo sitäkin suurempi.. On tosiaan kurjaa jos ei pääse liikkumaan, vaikka mieli tekisi. Itse olen kärsinyt lonkkien limapussin tulehdus oireista, ja voipi olla, että luvassa on pidempikin tauko juoksemisesta.. mikä on sääli, koska juokseminen on kätevä ja halpa tapa harrastaa liikuntaa.
- bursiitti-
PikkuLikka kirjoitti:
Pinnallisiin vaatimuksiinkin vastaaminen on toki hyöty, mutta itselle koituva ilo sitäkin suurempi.. On tosiaan kurjaa jos ei pääse liikkumaan, vaikka mieli tekisi. Itse olen kärsinyt lonkkien limapussin tulehdus oireista, ja voipi olla, että luvassa on pidempikin tauko juoksemisesta.. mikä on sääli, koska juokseminen on kätevä ja halpa tapa harrastaa liikuntaa.
Mulla on ollut tuo lonkkien bursiitti useita kertoja eikä se oikein mene ohi ilman kortisonipiikkikuuria, toivottavasti sait sellaisen.
bursiitti- kirjoitti:
Mulla on ollut tuo lonkkien bursiitti useita kertoja eikä se oikein mene ohi ilman kortisonipiikkikuuria, toivottavasti sait sellaisen.
En ole vielä käynyt lääkärissä, tein itse diagnoosin.. Lonkat on oireillut jo jonkun aikaa, mutta viime lenkin jälkeen, kun juoksin liukkaalla, tuli paikat niin kipeäksi, että en pystynyt nukkumaan ilman särkylääkkeitä ja seuraava päiväkin oli aikas tuskallinen. Olen nyt jättänyt lenkit väliin parin viikon ajalta ja vaiva on taas helpottanut.. Ajattelin varovasti tässä joku päivä kokeilla joskohan paikat kestäisi. Jos ei niin sitten lekuriin ja piikille.. :(
- bursiitti-
PikkuLikka kirjoitti:
En ole vielä käynyt lääkärissä, tein itse diagnoosin.. Lonkat on oireillut jo jonkun aikaa, mutta viime lenkin jälkeen, kun juoksin liukkaalla, tuli paikat niin kipeäksi, että en pystynyt nukkumaan ilman särkylääkkeitä ja seuraava päiväkin oli aikas tuskallinen. Olen nyt jättänyt lenkit väliin parin viikon ajalta ja vaiva on taas helpottanut.. Ajattelin varovasti tässä joku päivä kokeilla joskohan paikat kestäisi. Jos ei niin sitten lekuriin ja piikille.. :(
Kannattaa mennä piikille, ei se oikein levolla mene ohi ja uusii helpommin ja vaikuttaa myös yöuniin. Ei ole ihan helpoin paikka tuo kokemattomalle piikittää, joten jos tiedät kokeneen, pyydä aika häneltä (esim joka piikittää reumapotilaille kortisonia).
bursiitti- kirjoitti:
Kannattaa mennä piikille, ei se oikein levolla mene ohi ja uusii helpommin ja vaikuttaa myös yöuniin. Ei ole ihan helpoin paikka tuo kokemattomalle piikittää, joten jos tiedät kokeneen, pyydä aika häneltä (esim joka piikittää reumapotilaille kortisonia).
Tuota vähän pelkäsinkin.. vähän semmoinen kutina ollut koko ajan, että on turhan optimistista kuvitella, että vaiva menis pelkällä levolla, kun on jo jonkin aikaa jatkunut ja äityi nyt noin pahaksi. Ei mulla mitään erityistä piikkikammoa ole, mutta en nyt varsinaisesti ilollakaan odota mahdollista toimenpidettä.. Mulla on nimittäin taipumusta joutua hoitovirheiden uhriksi.
- bursiitti-
PikkuLikka kirjoitti:
Tuota vähän pelkäsinkin.. vähän semmoinen kutina ollut koko ajan, että on turhan optimistista kuvitella, että vaiva menis pelkällä levolla, kun on jo jonkin aikaa jatkunut ja äityi nyt noin pahaksi. Ei mulla mitään erityistä piikkikammoa ole, mutta en nyt varsinaisesti ilollakaan odota mahdollista toimenpidettä.. Mulla on nimittäin taipumusta joutua hoitovirheiden uhriksi.
Rohkeasti vain. Pahin mitä voi tapahtua on se, ettei mene neula oikeaan paikkaan, jolloin piikistä ei ole apua. Vaiva voi parantua jo ekan hoitokerran jälkeen kokonaan.
bursiitti- kirjoitti:
Rohkeasti vain. Pahin mitä voi tapahtua on se, ettei mene neula oikeaan paikkaan, jolloin piikistä ei ole apua. Vaiva voi parantua jo ekan hoitokerran jälkeen kokonaan.
En haluaisi kärsiä lonkkavaivaisena loppuikääni, jos piikittävä tumpelo vaikka sattuisi osumaan jonnekin hermoon tms paikkaan.. mutta hyvä tietää, että semmoista vaaraa ei ole. Kohdalle on vaan tosiaan sattunut kaikenlaista, siksi jonkun asteinen kynnys hakeutua hoitoon. Mutta taitaa olla pakko nyt.
- erika-täti
PikkuLikka kirjoitti:
En haluaisi kärsiä lonkkavaivaisena loppuikääni, jos piikittävä tumpelo vaikka sattuisi osumaan jonnekin hermoon tms paikkaan.. mutta hyvä tietää, että semmoista vaaraa ei ole. Kohdalle on vaan tosiaan sattunut kaikenlaista, siksi jonkun asteinen kynnys hakeutua hoitoon. Mutta taitaa olla pakko nyt.
Semmoinen vaara, että piikitetään väärään paikkaan on ihan todellinen.
Mene ortopedille, ne osaa piikittää oikein.
Ja se ikävyys, mikä väärään paikkaan piikittämisestä on: särky jatkuu, mutta lisäksi sattuu ihan tajuttomasti myös siihen kohtaan mihin turha piikki iskettiin. Ja sen lisäksi olet saanut kortisonia annoksen ihan turhaan. Siinä on rajat olemassa, kuinka monta piikkiä voi vuodessa saada, joten mieluiten oikeaan kohtaan eikä turhaan.
Mutta painonnoususta joulun aikaan sitten tämmöinen yleinen toteamus: suurin osa siitä on nestettä. erika-täti kirjoitti:
Semmoinen vaara, että piikitetään väärään paikkaan on ihan todellinen.
Mene ortopedille, ne osaa piikittää oikein.
Ja se ikävyys, mikä väärään paikkaan piikittämisestä on: särky jatkuu, mutta lisäksi sattuu ihan tajuttomasti myös siihen kohtaan mihin turha piikki iskettiin. Ja sen lisäksi olet saanut kortisonia annoksen ihan turhaan. Siinä on rajat olemassa, kuinka monta piikkiä voi vuodessa saada, joten mieluiten oikeaan kohtaan eikä turhaan.
Mutta painonnoususta joulun aikaan sitten tämmöinen yleinen toteamus: suurin osa siitä on nestettä.Kiitos vinkistä, yritänpä hankkiutua ortopedille.
Joo, voin kuvitella, että se sattuu joka tapauksessa ihan s**tanasti, meni syteen tai saveen, kun on jo valmiiksi paikat kipeänä.
- Ruma-ätmi
Laihduttaa ei kannata. Laihduitin 30 kg ja naiset ei ole vilkaisseet päin sen jälkeen.
- Pöhjavieläkerranpöh
Pöh! Miehet tykkää muodoista! Mitä turhia, tissit isonee.
- puolikkaat.annokset
Mitä miehistä, itse olen hyvin tyytyväinen, kun olen laihtunut 6-7kg normaalipainooni, jossa näytän omasta mielestäni parhaalta. Liikuntaa ei tarvinnut lisätä, koska liikun paljon. Jouluna söin kaikkea normaalisti, mutta puolet vähemmän kuin teki mieli. Ei tullut takapakkia.
- Pillujen-asiantuntija
Tulee nälkäkuolema jos laihduttaa.
- Pillujen-asiantuntija
Missit laihduttaa aina kovasti niihin kisoihin ja sitten eivät kuitenkaan pärjää. Ihan turhaa sellainen laihduttaminen.
- kokemusta-on
Hankkikaa kaikki ylipainoiset itsellenne keliakia niin paino putoo taatusti.
Voisin nostaa painoani 7 kg vaikka olen nyt jo nyt painoindeksin mukaan ylipainoinen. Työtähän se vaatii ettei 7 kg tule läskinä vaan lihaksena. Mutta tykkään olla enemmän vahva tankki kuin laiha maratoonari.
Eikös tuossa ole jotain ristiiriitaa, kun sanoit käyväsi salilla puhtaasti terveyssyistä?
Mutta varmasti ihana vartalo sinulla :)ouitty kirjoitti:
Eikös tuossa ole jotain ristiiriitaa, kun sanoit käyväsi salilla puhtaasti terveyssyistä?
Mutta varmasti ihana vartalo sinulla :)Ei ole ristiriidassa. Tykkään olla voimakas. En edelleenkään etsi itselleni enää naista eikä vartaloni siihen muutenkaan vaikuta. Mielummin olen kuitenkin ylipainoinen ja lihaksikas kuin ylipainoinen läski. Lihavana en jaksaisi tehdä asioita jotka ovat minulle tärkeitä.
super-atm kirjoitti:
Ei ole ristiriidassa. Tykkään olla voimakas. En edelleenkään etsi itselleni enää naista eikä vartaloni siihen muutenkaan vaikuta. Mielummin olen kuitenkin ylipainoinen ja lihaksikas kuin ylipainoinen läski. Lihavana en jaksaisi tehdä asioita jotka ovat minulle tärkeitä.
"En edelleenkään etsi itselleni enää naista eikä vartaloni siihen muutenkaan vaikuta."
Olen eri mieltä ettei vaikuta. Minusta miehen naamalla ei ole merkitystä jos kroppa on erityisen hyvä, enkä varmasti ole ainoa nainen joka näin ajattelee. Minusta vartalo on _ehdottomasti_ tärkeämpi asia miehessä kuin naama. Tosin vaikka kumpikaan ei olisi ihanteen mukainen, ei sekään haittaa (ensimmäinen mieheni oli hintelä ja naamaltaan pyöreähkö ja pienileukainen, eli ei sellainen mikä naisia yleensä viehättää).
Mutta se onkin eri asia ettet HALUA naista. :)ouitty kirjoitti:
"En edelleenkään etsi itselleni enää naista eikä vartaloni siihen muutenkaan vaikuta."
Olen eri mieltä ettei vaikuta. Minusta miehen naamalla ei ole merkitystä jos kroppa on erityisen hyvä, enkä varmasti ole ainoa nainen joka näin ajattelee. Minusta vartalo on _ehdottomasti_ tärkeämpi asia miehessä kuin naama. Tosin vaikka kumpikaan ei olisi ihanteen mukainen, ei sekään haittaa (ensimmäinen mieheni oli hintelä ja naamaltaan pyöreähkö ja pienileukainen, eli ei sellainen mikä naisia yleensä viehättää).
Mutta se onkin eri asia ettet HALUA naista. :)Väität myös ettei miehen pituudella ole välitä, mutta parhaat miehesi ovat olleet yli 190 cm ja sellaisista edelleen haaveilet. Se mitä sanot ja miten toimit, on edelleen pahasti ristiriidassa.
"ensimmäinen mieheni oli hintelä ja naamaltaan pyöreähkö ja pienileukainen, eli ei sellainen mikä naisia yleensä viehättää"
Sen takia hänet jätitkin. Eli hän oli varmasti sinun ensimmäinen ja sen lisäksi viimeinen kuvailemasi näköinen mies. Seuraavathan olivatkin jo pitkiä ja komeita.
"Mutta se onkin eri asia ettet HALUA naista. :)"
En ole niin väittänyt. Se ettei etsi itselleen naista ei tarkoita sitä ettei halua. Naisten hypergamian ja huonojen kokemuksieni takia en etsi enää naista itselleni. Olen todennut että olen huomattavasti onnellisempi sinkkuna kuin aisurina.super-atm kirjoitti:
Väität myös ettei miehen pituudella ole välitä, mutta parhaat miehesi ovat olleet yli 190 cm ja sellaisista edelleen haaveilet. Se mitä sanot ja miten toimit, on edelleen pahasti ristiriidassa.
"ensimmäinen mieheni oli hintelä ja naamaltaan pyöreähkö ja pienileukainen, eli ei sellainen mikä naisia yleensä viehättää"
Sen takia hänet jätitkin. Eli hän oli varmasti sinun ensimmäinen ja sen lisäksi viimeinen kuvailemasi näköinen mies. Seuraavathan olivatkin jo pitkiä ja komeita.
"Mutta se onkin eri asia ettet HALUA naista. :)"
En ole niin väittänyt. Se ettei etsi itselleen naista ei tarkoita sitä ettei halua. Naisten hypergamian ja huonojen kokemuksieni takia en etsi enää naista itselleni. Olen todennut että olen huomattavasti onnellisempi sinkkuna kuin aisurina."Väität myös ettei miehen pituudella ole välitä, mutta parhaat miehesi ovat olleet yli 190 cm ja sellaisista edelleen haaveilet."
Tämä ensimmäinen mies oli alle 190 cm. Enkä haaveile pituudesta erityisesti, pituus on vain plussaa. Jos mietin kaikkia elämäni ihastuksia, suurin osa on ollut alle 180 cm, osa jopa alle 170 cm.
"Sen takia hänet jätitkin. Eli hän oli varmasti sinun ensimmäinen ja sen lisäksi viimeinen kuvailemasi näköinen mies."
En jättänyt, hän jätti minut. Huonosti meillä meni, mutta minä olisin halunnut vielä yrittää. Hän teki lopullisen päätöksen lähteä suhteesta.
"Seuraavathan olivatkin jo pitkiä ja komeita."
SEURAAVA (yksikössä, minulla on edelleen ollut vain kaksi miestä elämäni aikana) oli kyllä pitkä ja komea, mutta en tiennyt hänen ulkonäöstään mitään tutustumisvaiheessa, koska tutustuimme netissä. :)
Turhaan minusta yrität jotain pinnallista lutkaa saada.ouitty kirjoitti:
"Väität myös ettei miehen pituudella ole välitä, mutta parhaat miehesi ovat olleet yli 190 cm ja sellaisista edelleen haaveilet."
Tämä ensimmäinen mies oli alle 190 cm. Enkä haaveile pituudesta erityisesti, pituus on vain plussaa. Jos mietin kaikkia elämäni ihastuksia, suurin osa on ollut alle 180 cm, osa jopa alle 170 cm.
"Sen takia hänet jätitkin. Eli hän oli varmasti sinun ensimmäinen ja sen lisäksi viimeinen kuvailemasi näköinen mies."
En jättänyt, hän jätti minut. Huonosti meillä meni, mutta minä olisin halunnut vielä yrittää. Hän teki lopullisen päätöksen lähteä suhteesta.
"Seuraavathan olivatkin jo pitkiä ja komeita."
SEURAAVA (yksikössä, minulla on edelleen ollut vain kaksi miestä elämäni aikana) oli kyllä pitkä ja komea, mutta en tiennyt hänen ulkonäöstään mitään tutustumisvaiheessa, koska tutustuimme netissä. :)
Turhaan minusta yrität jotain pinnallista lutkaa saada."Turhaan minusta yrität jotain pinnallista lutkaa saada."
Olet yhtä pinnallinen kuin kaikki muutkin naiset vaikka sen kiellätkin.super-atm kirjoitti:
"Turhaan minusta yrität jotain pinnallista lutkaa saada."
Olet yhtä pinnallinen kuin kaikki muutkin naiset vaikka sen kiellätkin.No kaikki ovat jossain määrin pinnallisia. Uskaltaisin kuitenkin väittää, että olen sitä vähemmän kuin moni muu. Ja olet itsekin pinnallinen, vaikka muuta yrität väittää. :)
ouitty kirjoitti:
No kaikki ovat jossain määrin pinnallisia. Uskaltaisin kuitenkin väittää, että olen sitä vähemmän kuin moni muu. Ja olet itsekin pinnallinen, vaikka muuta yrität väittää. :)
Pinnallisuus on sallittua jos ei vaadi itselleen ulkonäöllisesti omaa tasoaan parempaa. Muuten se on hypergamista pinnalisuutta joka on naisille yleistä.
Pari kertaa viikossa salilla käyvä nainen vaatii itselleen lihaksikasta Mr. universumia. Persjalkainen tanttanainen vaatii itselleen miestä jolla on adoniksen vartalo. Itseään muodokkaaksi kuvaileva läskinainen vaatii itselleen pitkää ja lihaksikasta Miehen kokoista Miestä. Parhaat päivänsä nähneet kurppanaiset vaativat itselleen nuoria ja hyvävartaloisia miehiä panokavereiksi.super-atm kirjoitti:
Pinnallisuus on sallittua jos ei vaadi itselleen ulkonäöllisesti omaa tasoaan parempaa. Muuten se on hypergamista pinnalisuutta joka on naisille yleistä.
Pari kertaa viikossa salilla käyvä nainen vaatii itselleen lihaksikasta Mr. universumia. Persjalkainen tanttanainen vaatii itselleen miestä jolla on adoniksen vartalo. Itseään muodokkaaksi kuvaileva läskinainen vaatii itselleen pitkää ja lihaksikasta Miehen kokoista Miestä. Parhaat päivänsä nähneet kurppanaiset vaativat itselleen nuoria ja hyvävartaloisia miehiä panokavereiksi.No olen vaatinut mieheltä vain sitä mitä itsekin voin antaa, eli normaalipainoa. Lihavuudesta en oikein välitä kumppanissa.
"Pari kertaa viikossa salilla käyvä nainen vaatii itselleen lihaksikasta Mr. universumia."
No millainen nainen pitäisi olla komealle ja lihaksikkaalle miehelle? Eihän mies välttämättä halua lihaksikasta naista, vaikka itse olisi bodari. Eihän nuo asiat niin mene. Joku lihaksikas voi halua pyöreän ja pehmeän naisen. :)ouitty kirjoitti:
No olen vaatinut mieheltä vain sitä mitä itsekin voin antaa, eli normaalipainoa. Lihavuudesta en oikein välitä kumppanissa.
"Pari kertaa viikossa salilla käyvä nainen vaatii itselleen lihaksikasta Mr. universumia."
No millainen nainen pitäisi olla komealle ja lihaksikkaalle miehelle? Eihän mies välttämättä halua lihaksikasta naista, vaikka itse olisi bodari. Eihän nuo asiat niin mene. Joku lihaksikas voi halua pyöreän ja pehmeän naisen. :)"No millainen nainen pitäisi olla komealle ja lihaksikkaalle miehelle?"
Kaunis ja hyvävartaloinen nainen. Siis oikeasti kaunis ja hyvä vartaloinen, ei sellainen jolla on epärealistinen käsitys itsestään ja jota enimmäkseen kaverit kehuu somessa hyvän näköiseksi.
"Eihän mies välttämättä halua lihaksikasta naista, vaikka itse olisi bodari. Eihän nuo asiat niin mene. Joku lihaksikas voi halua pyöreän ja pehmeän naisen. :)"
Voi tietysti vaikka lehmät lentää ja yksi poikkeus löytyä tuhannen joukosta. Noin ilmeisesti naiset ajattelevat ja toivovat kun saman tasoiset miehet eivät kelpaa.super-atm kirjoitti:
"No millainen nainen pitäisi olla komealle ja lihaksikkaalle miehelle?"
Kaunis ja hyvävartaloinen nainen. Siis oikeasti kaunis ja hyvä vartaloinen, ei sellainen jolla on epärealistinen käsitys itsestään ja jota enimmäkseen kaverit kehuu somessa hyvän näköiseksi.
"Eihän mies välttämättä halua lihaksikasta naista, vaikka itse olisi bodari. Eihän nuo asiat niin mene. Joku lihaksikas voi halua pyöreän ja pehmeän naisen. :)"
Voi tietysti vaikka lehmät lentää ja yksi poikkeus löytyä tuhannen joukosta. Noin ilmeisesti naiset ajattelevat ja toivovat kun saman tasoiset miehet eivät kelpaa.Mutta se kauneus on katsojan silmässä, kuten myös se mikä on hyvävartaloisuutta. Osa miehistä ei pidä lainkaan treenatuista naisista, osa ei pidä pyöreistä. Eikä maku riipu siitä millainen mies itse on. Miten ihmeessä edes määrittelet "oikeasti" kauniin?
En sanoisi että on poikkeus, jos treenattu mies ei pidä lihaksikkaasta naisesta. Ainakaan itse en ole aina saanut positiivista palautetta näkyvistä lihaksista, vaikka mies olisi itse treenaaja. Vaan naisen on pitänyt olla pehmeä tms.ouitty kirjoitti:
Mutta se kauneus on katsojan silmässä, kuten myös se mikä on hyvävartaloisuutta. Osa miehistä ei pidä lainkaan treenatuista naisista, osa ei pidä pyöreistä. Eikä maku riipu siitä millainen mies itse on. Miten ihmeessä edes määrittelet "oikeasti" kauniin?
En sanoisi että on poikkeus, jos treenattu mies ei pidä lihaksikkaasta naisesta. Ainakaan itse en ole aina saanut positiivista palautetta näkyvistä lihaksista, vaikka mies olisi itse treenaaja. Vaan naisen on pitänyt olla pehmeä tms."Mutta se kauneus on katsojan silmässä, kuten myös se mikä on hyvävartaloisuutta."
Ei tarvitse varmaan enää jankuttaa samaa asiaa? Suurimmalla osalla ihmisistä on keskimäärin sama mieltymys ulkonäön suhteen. Ja poikkeuksiakin löytyy kuten mainitsit, ehkä 5 %.
"Miten ihmeessä edes määrittelet "oikeasti" kauniin?"
Tee gallup, niin saat tietää. En nyt tiedä esitätkö tahallasi tyhmää ja tietämätöntä.
"En sanoisi että on poikkeus, jos treenattu mies ei pidä lihaksikkaasta naisesta. Ainakaan itse en ole aina saanut positiivista palautetta näkyvistä lihaksista, vaikka mies olisi itse treenaaja. Vaan naisen on pitänyt olla pehmeä tms."
Olet oikeassa. Ei lihaksikkuus olekaan miehille ja naisille sama asia. Sanoisin että suurempi osa naisista pitää lihaksikkaista miehistä kuin toisin päin. Todella lihaksikkaan naisen vartalo alkaa vähitellen muistuttaa miehen vartaloa, eikä se tietysti ole miesten mielestä yleensä mikään hyvä asia. Sen takia nykyisin miehen pitää tehdä todella paljon töitä salilla saadakseen naisia miellyttävän vartalon, kun naisille riittää enimmäkseen se ettei ole läski.super-atm kirjoitti:
"Mutta se kauneus on katsojan silmässä, kuten myös se mikä on hyvävartaloisuutta."
Ei tarvitse varmaan enää jankuttaa samaa asiaa? Suurimmalla osalla ihmisistä on keskimäärin sama mieltymys ulkonäön suhteen. Ja poikkeuksiakin löytyy kuten mainitsit, ehkä 5 %.
"Miten ihmeessä edes määrittelet "oikeasti" kauniin?"
Tee gallup, niin saat tietää. En nyt tiedä esitätkö tahallasi tyhmää ja tietämätöntä.
"En sanoisi että on poikkeus, jos treenattu mies ei pidä lihaksikkaasta naisesta. Ainakaan itse en ole aina saanut positiivista palautetta näkyvistä lihaksista, vaikka mies olisi itse treenaaja. Vaan naisen on pitänyt olla pehmeä tms."
Olet oikeassa. Ei lihaksikkuus olekaan miehille ja naisille sama asia. Sanoisin että suurempi osa naisista pitää lihaksikkaista miehistä kuin toisin päin. Todella lihaksikkaan naisen vartalo alkaa vähitellen muistuttaa miehen vartaloa, eikä se tietysti ole miesten mielestä yleensä mikään hyvä asia. Sen takia nykyisin miehen pitää tehdä todella paljon töitä salilla saadakseen naisia miellyttävän vartalon, kun naisille riittää enimmäkseen se ettei ole läski.""Tee gallup, niin saat tietää. En nyt tiedä esitätkö tahallasi tyhmää ja tietämätöntä."
En esitä vaan olen. Olen kysellytkin ihmisiltä, ja kaikilla on ollut ihan erilaiset käsitykset kauneudesta. :) Siksi olenkin tässä asiassa niin pihalla.
Aika paljon olet sitten syönyt, jos tuo kaikki on läskiä. Luultavasti osa on kuitenkin nesteturvotusta, joka lähtee kun alat syömään taas kunnolla. Jos normaalien syömisten päälle mättää n. 1000 kcal päivässä noita sokereita eri muodoissaan, niin pitäisi suunnilleen olla 7 kg parissa kk:ssa. Tosin elimistö ei välttämättä varastoi kaikkea, jos syö kerralla paljon.
Laihduttaa ei kannata, jos tarkoitat sillä nälkäkuuria. Palaa vaan normaaleihin syömisiin, paino putoaa varmemmin niin.- Tekniikkasukeltaja
Mä oon tosi kova sparraaja ja juoksujänis. Mä voin jeesata meitä molempia tässä yhteisessä "ongelmassa".
(Hihitystä) - Rumasinkkumies-
Minä olen keskimäärin polkenut 240 km kuukaudessa fillarilla heinäkuusta lähtien ja siihen vielä kuntosalit päälle. Salilla poljen aina myös kuntopyörää ja kävelen juoksumatolla. Laihtunut en ole yhtään vaan 3 kiloa olen lihonut. En sit tiedä paljon pitää liikkua että laihtuu, karkkia en ole joulunakaan syönyt juuri yhtään.
- onneksi.olkoon
Löysit sitten itsellesi aviomiehen. Onnea avioliiton johdosta miehellesikin. Veikkaan 20 lisäkiloa ensi juhannukseen mennessä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7394973Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6734209Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1732311Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o162087MTV: Katri Helena repäisee kunnolla - Aivan uudessa roolissa TV:ssä - Tätä ei arvannut!
No nyt iskelmälegenda ja koko kansan Katri Helena kyllä repäisee kunnolla! Upeaa heittäytymistä, Katri Helena! Lue, mis401888- 961706
TELIA pakottaa 4G-liittymiä väkisin 5G-liittymiin, vaihtaa ilman lupaa
Ihmisten sopimuksia! https://www.is.fi/digitoday/mobiili/art-2000011063159.html "Telia on lähettänyt osalle 4g-asiakka1711473OP Kaskimaa
Niin sitten pankki vaihtaa nimeään ja pääkonttori siirtyy ties minne. Pulkkisen visio, Kainuu ei kelvannut.301218- 921193
- 941144