Joo eli 170 cm/50kg treeniohjelmaa. Pitäis voimaa ja kestävyyttä pääasiassa kehittää. Olen kohtalaisen hyvä kuntoinen. Ulkona olen paljon, Taekwondoa harrastin vihreääseen vyöhön saakka, futista 2 vuotta,Salibandya 5 vuotta. Salilla aion käydä 2-3 kertaa viikossa. Kiitos etukäteen :)
14,5-vuotiaalle treeniohjelmaa?
2
139
Vastaukset
- Adad
Moro, itekki oon 16v ja alotin salil käynnin siin 15v. Sulle saattaa mummot ja vajaaälyset lapset yrittää käännyttää sanomalla että kuntosali pysäyttää kasvamisen mutta se on jo vanha myytti josta on monia tutkimuksia eikä yksikään väitä että voisit lyhentyä.
Toinen asia, alkuun sinun kannattaa keskittyä pieniin sarjoihin ja toistoihin, suosittelisin pääliikkeisiin - (maastaveto,kyykky,penkki,päänyli punnerrus) 5x5.
Elikkä 5 toistoa ja 5 kertaa. Yhteensä 25 toistoa. Muista pitää aina taukoa heti 5 toiston jälkeen noin 2-3min. - asjae
Minä tein aluksi kuutta liikettä. Penkkipunnerrus, ylätalja niskan taakse, vatsalihakset, kyykky, peck deck ja hauiskääntö. Painoja sen verran, että jaksaa tehdä 3 kertaa noin 8 toiston sarjan. Vatsalihaksien osalta kuitenkin tuplasti pidemmät sarjat.
Tavoitteesi ovat siltä osin aika hankalat, että haluat kehittää yhtä aikaa voimaa ja kestävyyttä. Niitä kun yleensä pidetään vähän niin kuin vastakohtina. Lyhyillä sarjoilla ja isoilla painoilla kehitetään voimaa, pitkillä sarjoilla ja pienillä painoilla taas kestävyyttä. Jos tekee jotain niiden väliltä, kehittää lähinnä massaa. Tuo minun esittämäni 6 liikettä ja 3*8 kuuluu siihen voiman ja kestävyyden välille jäävään vyöhykkeeseen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 457412
- 324088
- 573625
- 503140
- 172826
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons512349- 532317
- 432268
- 372258
- 162246