Pakkaset tulossa,moottoria ei saa silti lämmittää!

EiOnnistuLämmitysEnää

Huomioikaa että uusissa autoissa (esim. Audeissa jopa jo vuodesta 2012 lähtien) ei saa esilämmittää moottoria ainakaan kovin tehokkaasti tai mieluiten ei lainkaan, koska muuten moottorinohjaus sekoaa kun ulkolämpötila ei vastaa moottorin lämpötilaa ja anturitieto tulkitaan virheelliseksi. Lämmityksen jälkeen käynnistettäessä flektit huutavat, vikavalot ja vikailmoitukset tulevat ja auto voi mennä vikatilaan.

Myöskään Webasto ei lämmitä moottoria vaan pelkästään sisätiloja, vaikka moni luulee toisin.

Esim.:

http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?p=840984

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=2&t=169469

http://www.btcf.fi/forum/archive/index.php/t-154453.html

Ei varmaan lämmitä uusissa Skodissakaan Webasto kuin sisätiloja, kun kerran ei Audeissakaan.

Lähteekö käyntiin ensi viikolla?

Itse sen kuin lämmittelen eikä mene vikatiloihin ja Webastokin lämmittää myös moottorin, vm. 2010 Premium eli Volvo.

128

15094

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • onkostullut

      Muistakaa tämä ehdottomasti: Uusilla Audeilla ei voi ajaa metriäkään pakkasella. Moottoririkko on totaalinen ja sitä ei mikään takuu korvaa. Jättäkää Audi talliin ja jääkää odottamaan kesää.

      • EiVoiLämmittää

        Ei kai uudet autot pakkasesta rikki mene vaikka käynnistäisi lämmittämättä, en ainakaan tiedä kenellekään käyneen niin edes vanhojen autojen kanssa.

        Sen sijaan vaikka moottori olisi lämmin niin ajossa voi pakkanen tehdä tuhoja, esim. huohottimia jäätyy (ainakin Audeissa, Peugeoteissa sekä Citroenissa ollut tätä, mutta myös Golfeissa ja siis varmaan Skodissakin kun kerran VW:ssa ja Audissakin).

        Matka pysähtyy siihen ja edessä on kallis moottoriremontti kun se huohotin jäätyy. Sitä kannattaa varoa, kylmäkäynnistystä sen sijaan ei.

        http://www.tuulilasi.fi/uutiset/varo-huohottimen-jaatymista

        http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=108382

        http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=119519

        http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=2277.0

        Skodaan kannattaakin laittaa lämmitettävä huohotinputki sen lisäksi että käyttää sitä kuuluisaa maskisuojaa/viimasuojaa.


      • SepeteusSepe

        Hetkinen, hetkinen nyt... Uuden Audin ostaja saa ilmaisen tuulipuvun kaupan päälle itselleen ja vaimolle samanlaiset, niin meinaatko että tuon nk. "pakkasongelman" takia jättäisin Audin ostamatta? Se on premium ominaisuus, ei mikään vika te kateelliset paskahousut...


    • nytköHarmittaa

      Skodalla ei ole moisia huolia. Mondeossa oli aikanaan myös tuo lämmitysongelma joka sotki auton anturit ja sääti arvot väärin.

      • mikäneuvoksi

        Meidän skoda menee usein yli 10 asteen pakkasella motarilla Limb modeen. Vikakoodien luku auttaa mutta se maksaa aina 40 egee


      • Meillä_Seat_Toledo

        jossa Volkswagenin V5 moottori. Sekään ei meinannut lähteä käyntiin jos moottoria oli lämmitetty. Joku anturi haistoi että kone on lämmin eikä ruiskutuspumppu antanut moottorille rikkaampaa seosta. Oli siinä muitakin ongelmia mutta niistä joskus toiste.


    • lihapiiras

      Ettei vaan öljynkulu laskisi, lämpöses mosas!

    • dsgtdi400

      Mitään järjen hiventäkään taas jutuissanne , eikä ainakaan volvo ole premium ihan keskikastia mondeon, nissanin ja mazdan välistä , niin asiaan hyvin tuli audi lapinreissulta ja pakkanen panetteli kolmattakymmentä , esilämmitystoimi ja vikaan ei menty.Eikä autokaan.
      Eikä ennenkään mitään ongelmia vaikka vuosittain lomaviikko on lapissa oltu ja aika kylmääkin nähty,
      Peugeot oli ainuita, pari vuotta tuli sekin nähtyä, lavetilla usein.
      Ranskalaisia merkkejä missä varmasti huohotin pamahtaa jäähän mutta ei ehkä 2000 luvulla, että aika vanhaa juttua.

      • dojodero

        Heh heh vai sellaista

        "eikä ainakaan volvo ole premium ihan keskikastia mondeon, nissanin ja mazdan välistä"


      • EiVoiLämmittää

        Katsoitko linkkejä? Audi juuri ei salli Webaston moottoria lämmittävän vuodesta 2012 alkaen. Kyllä se varmaan käyntiin silti lähtee jos akku on kunnossa (ja dieselissä hehkutulpat). Ulkoinen sähköinen lämmitys sotkee moottorinohjauksen. Eikä Audi eroa kovin paljon Skodasta, saman valmistajan tuotoksia samoilla alustoilla ja samalla tekniikalla pitkälti ovat. Huohottimien jäätymisongelma on juuri 2000-luvun alusta lähtien ollut ongelma, googleta vaikka.


      • Anonyymi

        Vanha ketju, mutta uskomatonta tuubaa tuossa. Volvo on paljon premiumpi kuin joku Ford. Halvin Volvon farkku maksaa alkaen 41500euroa ilman mitään lisävarusteita. Fordin vastine Focus farkku ilman lisävarusteita on 20000 euroa halvempi. Siinä vaiheessa kun "hinnat alkaen" mallin hinnalla saisi kaksi vastinetta Ford liikkeestä, ollaan aikalailla ylemmän hyllyn tuotteissa.


    • turhaa.lämmittämistä

      Kyllä Skodaa saa lämmittää, pitää vain olla tarkkana ettei vesien lämpö nouse liian montaa astetta ja alkeellinen softa mene sekaisin. Tosin mitä olen katsellut Defan tai Calixin tarjontaa niin eipä nuo tunnu "lämmittävän" kuin öljypohjaa tai yhtä letkunmutka

    • 321321

      Kyllä Audin tehdaswebaston saa huollossa koodautettua lämmittämään etukäteen myös moottoria. Oletuksena se lämmittää vain sisätiloja missä hommassa se onkin järjettömän tehokas.
      Mitään anturiongelmia ei ainakaan toistaiseksi ole esiintynyt.

      Superbissa oli sähkölämmittimen kanssa anturiongelma jos konetta lämmitti -10 kelillä kolme varttia. Ei meinannut mitenkään saada konetta tulille. 1.5h lämmitys toimi hyvin samoin pulisen tuntia.
      Ilmeisesti joku anturi on liian lähellä johtumislämmitinelementtiä.

      • Katsastusmies_8

        Skodaan ei saa webastoa tai jos joku väkisin asentaa, sitä pystyy alimitoitetun akun takia käyttämään max 20 min. Skodissa ei ole automatiikkaa joka tarkkailee akun varausta/jännitettä joten akku voi mennä jopa tyhjäksi.

        Oikeissa autoissa webaston toiminta katkeaa kun akun varaus laskee riittävän alas, jolloin käynnistykseen tarvittava virta on vielä tallella.


      • Mara43
        Katsastusmies_8 kirjoitti:

        Skodaan ei saa webastoa tai jos joku väkisin asentaa, sitä pystyy alimitoitetun akun takia käyttämään max 20 min. Skodissa ei ole automatiikkaa joka tarkkailee akun varausta/jännitettä joten akku voi mennä jopa tyhjäksi.

        Oikeissa autoissa webaston toiminta katkeaa kun akun varaus laskee riittävän alas, jolloin käynnistykseen tarvittava virta on vielä tallella.

        Kyllä Skodaan saa vebaston tehdas asennettuna ainakin 2018 Skoda oktavian autoihin koska mulla se on ja lämmittää koneen ja sisätilan ja lähtee kauko säätimestä


      • ostakaa_oikea_auto
        Mara43 kirjoitti:

        Kyllä Skodaan saa vebaston tehdas asennettuna ainakin 2018 Skoda oktavian autoihin koska mulla se on ja lämmittää koneen ja sisätilan ja lähtee kauko säätimestä

        Ei saa webastoa, ja vaikka saisikin, akku ei kestä. Akku on alimitoitettu. Lisäksi, kaukosäätimestä lähtevä webasto on NIIN 90-lukua. Itsellä Mondeossa ohjelmoitavissa monipuolisesti iphone apilla. Tietty pystyy myös ohjelmoimaan Convers näytöstä.


      • Superbinomistaja
        ostakaa_oikea_auto kirjoitti:

        Ei saa webastoa, ja vaikka saisikin, akku ei kestä. Akku on alimitoitettu. Lisäksi, kaukosäätimestä lähtevä webasto on NIIN 90-lukua. Itsellä Mondeossa ohjelmoitavissa monipuolisesti iphone apilla. Tietty pystyy myös ohjelmoimaan Convers näytöstä.

        Saapas. Minuöla on 2017 mallin superb ja siinä on tehdas-asenteinen. Kertaakaan ei ole akku mennyt tyhjäksi ja hyvin on toiminit. Käsittääkseni 2016 vuodesta saakka webasto on tullut vakiona kaikkiin superbeihin.


    • skoda-fyysikko

      Mäntit ohjelmoivat sen webaston lämmittämään moottoria. Luulevat, että se webaston polttoaine pätkähtää ilmaiseksi jostain taivaasta!

      • itäreuhkat

        Kyllä länsiautoissa webasto voi huoletta lämmittää sekä moottoria että sisätilaa. Ei ongelmia, ongelmat esiintyy itäautoissa. Nafta ainakin on halpaa ja sitä piisaa.

        Skoda nyt on öljypoltin jo omasta takaa niin ymmärtäähän sen etei skoota-pertit halua lisää öljy tai bensa kuluja


    • E220_CDI

      Katos vaan, on näköjään Mersulla tehty källi temppu W205 eli uuteen C-sarjaan? Siihen lienee hyvä vaihtoehto vaikkapa Defan luonnollisella kierrolla nestettä kierrättävä ulkoinen letkulämmitin? Ovat selvästi tehokkaampia kuin moottorin kylkeen liimattavat / pultattavat säteilylämmittimet.

      W212 pre-faceliftin tehdasasenteinen Webasto Thermotop lämmittää oletusarvoisesti ensin hyttiä ja myöhemmin myös moottoria. Molempien lämmitykseen pakko-ohjattuna vartin lämmityksen jälkeen -10 asteessa painuu väylältä luettava jäähdytysnesteen lämpötila ohi 50 asteen noin minuutti käynnistyksen jälkeen.

      (lukema virtoja kytkettäessä on vaihtelee niin paljon, ettei sillä ole suurta merkitystä ennen pumpun käynnistymistä)

    • vainparastameille

      On se vaan hyvä kun pihassa on Ford ja Volvo. Ei ole tuollaisia kotkotuksia tiedossa. Testattu vähän kovemmissakin pakkasissa kun mitä stadin alueella on odotettavissa.
      Laitetaan loki sisälämmitin ajastimella päälle ja lähdetään lämpimällä autolla ikkunat sulana liikkeelle.

      • posotan_länsiautolla

        Kyllä se on hieno tunne kun on laadukas länsiauto ja voi ajaa huoletta ja miellyttävästi. Kaikki toimii hienosti ja kyyti on tasaista vakaata ja hiljaista. Ford ja Volvo, ainakin jotkut mallit niistä tehdään samoille laadukkaille alustoille ja Länsi-Euroopassa eikä missään itäblokissa tai vinkuintiassa kuten ämpärimuovikipat nitisevät ja natisevat skootat.


      • Anonyymi
        posotan_länsiautolla kirjoitti:

        Kyllä se on hieno tunne kun on laadukas länsiauto ja voi ajaa huoletta ja miellyttävästi. Kaikki toimii hienosti ja kyyti on tasaista vakaata ja hiljaista. Ford ja Volvo, ainakin jotkut mallit niistä tehdään samoille laadukkaille alustoille ja Länsi-Euroopassa eikä missään itäblokissa tai vinkuintiassa kuten ämpärimuovikipat nitisevät ja natisevat skootat.

        Volvo ja varsinkin Ford. Otan osaa. Itselläni on Skoda, eikä ole tarvinnut mennä Fordin tai Volvon palstoille. Skoda se vain jaksaa kiinnostaa.


    • wwwwwwwwwwwwwwww

      Koittakaa ny selvitä siellä etelässä niissä kauheissa pakkasissa. Liikkukaa julkisilla niin ei tarvitse ottaa niitä kitkarengas kitkuttimia sieltä kadunvarresta ollenkaan kun on niin helvetin kylmää.

    • nykyautoilua

      Lämmitys voi tuoda kondenssivesi ongelmia ja turbojen ahtojäähdyttimet ongelmallisia myös aiheuttaa kondenssia eli vettä joka voi tuhota koneen.

    • Ocu1.8TSI.132kW.Webasto

      Skodassani Webasto lämmittää sekä moottoria että sisätiloja. Ongelmia ei ole ollut.

      • lukijosanaa

        Kyllä näitten trollien mielestä Skodassa on aina vikaa.Sairasta kirjottelua jatkavat yö kaudet. No on se parempi että pysyvät pois pahanteosta kun päivystyvät tällä turhalla osastolla 24 tuntia.


      • Kyykkylä
        lukijosanaa kirjoitti:

        Kyllä näitten trollien mielestä Skodassa on aina vikaa.Sairasta kirjottelua jatkavat yö kaudet. No on se parempi että pysyvät pois pahanteosta kun päivystyvät tällä turhalla osastolla 24 tuntia.

        Sähän itse täällä näyt päivystävän ja sun "kaveris". Ei tuu skeidasta autoa, eikä siasta hieromalla koiraa. Vanha viidakon sananlasku...


      • Ocu1.8TSI.132kW.Webasto
        lukijosanaa kirjoitti:

        Kyllä näitten trollien mielestä Skodassa on aina vikaa.Sairasta kirjottelua jatkavat yö kaudet. No on se parempi että pysyvät pois pahanteosta kun päivystyvät tällä turhalla osastolla 24 tuntia.

        Keskustelun aloittajan hampaat kalisevat vanhassa länsikipossaan samaa tahtia kuin sen kulunut venttiilikoneisto kilisee.


      • EiVoiLämmittääWebastolla

        Mistä tiedät? Oletko varma? Tarkistaisin asian itse maahantuojalta tai merkkihuollosta. Useimmissa nykyautoissa ei lämmitä moottoria, toki joissakin. Noin vuoteen 2010 - 2012 saakka lämmittivät lähes aina (paitsi joissain Audeissa), vuodesta 2015 lähtien vain harvoin enää, mutta joissakin kyllä. Saattaa samalla valmistajallakin asia vaihdella eri mallien välillä esim. Mersuissa.


      • toimiise
        EiVoiLämmittääWebastolla kirjoitti:

        Mistä tiedät? Oletko varma? Tarkistaisin asian itse maahantuojalta tai merkkihuollosta. Useimmissa nykyautoissa ei lämmitä moottoria, toki joissakin. Noin vuoteen 2010 - 2012 saakka lämmittivät lähes aina (paitsi joissain Audeissa), vuodesta 2015 lähtien vain harvoin enää, mutta joissakin kyllä. Saattaa samalla valmistajallakin asia vaihdella eri mallien välillä esim. Mersuissa.

        Ihan omakohtaisella kokemuksella voin sanoa että lämmittää myös koneen. Lisäksi sekä Octavian että Superbin käyttöohjekirjassa (löytyy Skodan sivuilta) mainitaan "Seisontalämmitys lämmittää matkustamon sekä moottorin". Lisäksi "Seisontalämmityksessä puhallin kytkeytyy vasta, kun jäähdytysnesteen lämpötila on noussut 50 °C:een", eli virrankulutuksen kannalta järkevästi toteutettu kun lämmityslaitteen puhallin kytkeytyy päälle vasta kun jäähdytysneste on lämmennyt riittävästi.


      • EiVoiLämmittääWebastolla
        toimiise kirjoitti:

        Ihan omakohtaisella kokemuksella voin sanoa että lämmittää myös koneen. Lisäksi sekä Octavian että Superbin käyttöohjekirjassa (löytyy Skodan sivuilta) mainitaan "Seisontalämmitys lämmittää matkustamon sekä moottorin". Lisäksi "Seisontalämmityksessä puhallin kytkeytyy vasta, kun jäähdytysnesteen lämpötila on noussut 50 °C:een", eli virrankulutuksen kannalta järkevästi toteutettu kun lämmityslaitteen puhallin kytkeytyy päälle vasta kun jäähdytysneste on lämmennyt riittävästi.

        Mikähän se omakohtainen kokemus on? Miten voit kokea moottorin lämmenneen myös? Moni on luullut että Webasto lämmittää moottorin ja sisätilat vaikka lämmittäisi vain sisätilat eikä ole huomannut mitään eroa onko moottoria lämmitetty vaiko ei eli asiaa ei voi itse varmaksi tietää tarkkailemalla autoa. Vai lämpeneekö se moottori niin lämpimäksi että sen tuntee ihan kädellä kokeilemalla?

        Maahantuojillakin on ollut asiassa virheellisiä luuloja ja ohjekirjaan ei voi luottaa, mallien välillä kun on asiassa eroja, yleinen ohjekirja voi kertoa asian miten se on joissain malleissa ja on niissä virheitäkin nähty.


      • toimiise
        EiVoiLämmittääWebastolla kirjoitti:

        Mikähän se omakohtainen kokemus on? Miten voit kokea moottorin lämmenneen myös? Moni on luullut että Webasto lämmittää moottorin ja sisätilat vaikka lämmittäisi vain sisätilat eikä ole huomannut mitään eroa onko moottoria lämmitetty vaiko ei eli asiaa ei voi itse varmaksi tietää tarkkailemalla autoa. Vai lämpeneekö se moottori niin lämpimäksi että sen tuntee ihan kädellä kokeilemalla?

        Maahantuojillakin on ollut asiassa virheellisiä luuloja ja ohjekirjaan ei voi luottaa, mallien välillä kun on asiassa eroja, yleinen ohjekirja voi kertoa asian miten se on joissain malleissa ja on niissä virheitäkin nähty.

        Webastolla lämmityksen jälkeen moottorin lämpömittari nousee jonkin verran heti kun laittaa virrat päälle (ja koneen kylkeä kokeilemalla moottori on selvästi lämmin)


      • WebastoEiLämmitäAina
        toimiise kirjoitti:

        Webastolla lämmityksen jälkeen moottorin lämpömittari nousee jonkin verran heti kun laittaa virrat päälle (ja koneen kylkeä kokeilemalla moottori on selvästi lämmin)

        No sitten se toimii oikeasti. Moni vain oikeasti luulee että moottori sillä lämpiää vaikka monissa nykyautoissa lämpiää vain sisätilat. Volvoissa ainakin lämpiää myös moottori, mutta ruotsissa valmistetussa ruotsalaisessa autossa on asiaa varmaan ajateltu vähän pidemmälle kuin esim. saksalaisissa autoissa. Kyllähän ne käyntiin lähtevät ilman moottorin lämmitystäkin, mutta ei se oikein järkevää ole että on Webasto, mutta se toimii vain sisätilan lämmitimenä, ei se koneelle (ainakaan dieselille) oikein hyvää tee käynnistellä 30 asteen pakkasella kylmää konetta.


      • toimiise
        WebastoEiLämmitäAina kirjoitti:

        No sitten se toimii oikeasti. Moni vain oikeasti luulee että moottori sillä lämpiää vaikka monissa nykyautoissa lämpiää vain sisätilat. Volvoissa ainakin lämpiää myös moottori, mutta ruotsissa valmistetussa ruotsalaisessa autossa on asiaa varmaan ajateltu vähän pidemmälle kuin esim. saksalaisissa autoissa. Kyllähän ne käyntiin lähtevät ilman moottorin lämmitystäkin, mutta ei se oikein järkevää ole että on Webasto, mutta se toimii vain sisätilan lämmitimenä, ei se koneelle (ainakaan dieselille) oikein hyvää tee käynnistellä 30 asteen pakkasella kylmää konetta.

        Joissain Audeissa ja Bemareissa ei tosiaan taida lämmetä kuin sisätilat. Omissa tai muuten käytössä olleista autoista (Passat -06, Superb -11, Octavia -12, Octavia -14, Golf -16) kaikissa webasto on lämmittänyt myös moottorin.


      • Anonyymi

        Mulla ollut 3 Superbia, 2006-2021. Kaikissa tehdasasennettu Webasto. Hyvin ovat pelanneet. Nyt autossa 5v vanha akku, jota pitää kyllä Lapin talvessa kerran-pari ladata talvessa.


    • perussettiä

      Mottorin säteilylämmitin ja sisätilalämmitin päällä. Kotiovelta auton ovelle n. neljä metriä. Lämmin auto käyntiin ja töihin vajaa 5 km matka ta:n parkkihalliin.

      Kelpais varmaan Skoda-kriitikollekin. Mutta pitäähän jonkun valvoa yöt ja nukkua aamut pitkäääääään... :)

      • Huomautus63747

        No nii nyt on lämmittimen malli vähän vaihtunut, työmatka lyhentyny, mutta samat tarinat jatkuu.. 😂 Juu juu ja lehmät lentää... Skoda vaan ei edelleenkään ole auto.. Eikä lämmin!


      • perussettiä
        Huomautus63747 kirjoitti:

        No nii nyt on lämmittimen malli vähän vaihtunut, työmatka lyhentyny, mutta samat tarinat jatkuu.. 😂 Juu juu ja lehmät lentää... Skoda vaan ei edelleenkään ole auto.. Eikä lämmin!

        Kerro lisää!

        Skoda-kriitikolle on varmasti järkytys, että joku viitsii kirjoitella omista kokemuksistaan. Skoda-kriitikko on aina se yksi ja sama, joten hän kuvittelee, että Skoda-Jormiakin on yksi ja auto on samanlainen, tässä tapauksessa 1.8 TSI Webastolla.

        Niin, autossani ei todellakaan ole Webastoa, eikä tule. Sähköllä, poikani, sähköllä se lämpiää.


      • pohjoisestavaan

        Säteilylämmitin lähinnä vitsi. Toimii vain alle 15 asteen pakkasilla. Meillä oli aamulla 33 pakkasta ja ainoa lämmitys joka lämmittää on vesitilan lämmitin.


      • tsi2012
        pohjoisestavaan kirjoitti:

        Säteilylämmitin lähinnä vitsi. Toimii vain alle 15 asteen pakkasilla. Meillä oli aamulla 33 pakkasta ja ainoa lämmitys joka lämmittää on vesitilan lämmitin.

        Voihqn se olla vitsi pohjoisessa, jos on -33 pakkasta. Harvemmin täällä Helsingissä. Viides talvi Octavialla menossa ja pärjätty on.

        Lohkis lämmittää veden, säteilylämmitin öljyä. 300 wattia on vain kovin pieni teho ja ulkopuolinen sijainti epäedullinen. Että tupla-ajat lohkikseen verraten vaaditaan hyvinkin...

        Vaikka kuinka väitetään palstalla muuta, en usko että 10 - 15 min työmatkalla webaston kuluttama sähhkö tulisi ladattua säännöllisessä käytössä. Kuluu talviajossa sähköä muutenkin. Latausjärjestelmä voisi olla ihan jees, mutta sitäkään ei tämän palstan mestareiden mukaan tarvitse, kun on kunnon kiesi...


    • 426HEMI

      juuri näin. ei lämpene itäkippo skoota pakkasella ei. pitää sanoa kuin hermanni päätalo että tämä skootakkii on kun mulukun piä.

    • tarkkaaaisti

      Hinurin lavalla se laatu biili keikkuu, näillä pakkasilla!

    • Igolstadtin_Rinkula

      Mun 2008 rinkulan kohdalla pitää paikkaansa siinä mielessä ettei letkulämmitintä saa laittaa, koska sotkee moottorin lämpötila-anturit. Lohkolämmitintä tuonne ei saa fyysisesti laitettua, mutta kukaan ei estä laittamasta säteilylämmitintä. Toki lämmitysteholtaan tuo on onneton, mutta riittää etelään. Säteily- ja sisätilanlämppäri ollut käytössä jo pitkään, eikä ole tuonnut ongelmia.

      • tsi2012

        Letkulämmitintä ei todellakaan saa ja lohkista ei pysty asentamaan, kun ei ole pakkas-proppuja.

        Letkulämppäristä on tosin huonoja kokemuksia: 306 Pösöön oli sellainen aikanaan asennettu, vaikka lohkolämppärinä myytiin. Suomalainen työnlaatu tarkoitti vuotavia letkuliitoksia, tehokaan ei ollut niin justiinsa. Automaan työnjohtaja kertoi "viisaana" vuosia myöhemmin ettei omaan autoonsa moista viritystä ottaisi. Että kyllä se aasiakkaan kusettaminen on hallittu jo 90-luvulla näissä asioissa...

        En oikein tajua tätä webasto-huumaa. Hienoa että sellaisia saa nykyisin vaikkapa Skodaan, mutta ei se kaikille varsinkaan täällä etelässä ole välttämätön saati sopiva.


      • Igolstadtin_Rinkula
        tsi2012 kirjoitti:

        Letkulämmitintä ei todellakaan saa ja lohkista ei pysty asentamaan, kun ei ole pakkas-proppuja.

        Letkulämppäristä on tosin huonoja kokemuksia: 306 Pösöön oli sellainen aikanaan asennettu, vaikka lohkolämppärinä myytiin. Suomalainen työnlaatu tarkoitti vuotavia letkuliitoksia, tehokaan ei ollut niin justiinsa. Automaan työnjohtaja kertoi "viisaana" vuosia myöhemmin ettei omaan autoonsa moista viritystä ottaisi. Että kyllä se aasiakkaan kusettaminen on hallittu jo 90-luvulla näissä asioissa...

        En oikein tajua tätä webasto-huumaa. Hienoa että sellaisia saa nykyisin vaikkapa Skodaan, mutta ei se kaikille varsinkaan täällä etelässä ole välttämätön saati sopiva.

        Mä en lyhyen työmatkan (15min) takia Webastoa viitsi laittaa, söisi vaan akun tyhjäksi. Muutenkin diesel turha mun nykyajoilla, mutta kun on vaan niin mahtava moottori.


      • Mercedesisti
        Igolstadtin_Rinkula kirjoitti:

        Mä en lyhyen työmatkan (15min) takia Webastoa viitsi laittaa, söisi vaan akun tyhjäksi. Muutenkin diesel turha mun nykyajoilla, mutta kun on vaan niin mahtava moottori.

        Mahtava moottori kun jyristää matalilla kierroksilla polttoaineen säästön nimissä taas automaattivaihteiset pitävät kierroksia liian matalalla ja värinät kovemmat kuin bensakoneessa jonka takia kaksoismassapyörä välttämätön ja se kestää tyypillisesti n. 200tkm Moottorilehden asiantuntijan mukaan ja korjaaminen maksaa tuhansia euroja. EGR-ongelmia, suutinongelmia, hiukkasloukkuongelmia jne.

        Bensakone ahtimella on mukava ajaa, vääntää alhaalta ja kiertää silti tarvittaessa korkealle, käyntiääni sivistynyt ja käynti värinätöntä.


      • tsi2012
        Igolstadtin_Rinkula kirjoitti:

        Mä en lyhyen työmatkan (15min) takia Webastoa viitsi laittaa, söisi vaan akun tyhjäksi. Muutenkin diesel turha mun nykyajoilla, mutta kun on vaan niin mahtava moottori.

        Ihan sama juttu, työmatka alle 5 km, 10 - 15 minsaa.... :)

        Diesel on usein moneen automalliin (esim. nelivedot) Volkkari-konsernissa ainoa vaihtoehto. Miksi näin, ken tietää, kun dieseleistä toisaalta ollaan hankkiutumassa eroon...


      • Igolstadtin_Rinkula
        Mercedesisti kirjoitti:

        Mahtava moottori kun jyristää matalilla kierroksilla polttoaineen säästön nimissä taas automaattivaihteiset pitävät kierroksia liian matalalla ja värinät kovemmat kuin bensakoneessa jonka takia kaksoismassapyörä välttämätön ja se kestää tyypillisesti n. 200tkm Moottorilehden asiantuntijan mukaan ja korjaaminen maksaa tuhansia euroja. EGR-ongelmia, suutinongelmia, hiukkasloukkuongelmia jne.

        Bensakone ahtimella on mukava ajaa, vääntää alhaalta ja kiertää silti tarvittaessa korkealle, käyntiääni sivistynyt ja käynti värinätöntä.

        Mun rinkula on manuaali, joten kierrokset just siellä missä haluun, joten ei jyrinöitä tai värinöitä, Ongelmia? Joo, suuttimet ja ahdin tulevat elinkaarensa päähän jossakin vaiheessa, mutta egr tai dpf ongelmia ei tule, koska niitä ei enää ole autossa :)
        Mitä ajomukavuuteen tulee niin älä tule väännöllä elvistelemään, siinäkin häviät. Sitä on niin paljon, että joutuu jopa rajoittamaan alle 2000rpm. Äänessä hävii kyllä mun aikaisemmalle 4.2 V8 bensa koneelle, mutta onkin sitten ainoa miinus.


      • Mercedesisti

        No itselle riittää hyvin tuo 450Nm vääntö joka alkaa jo alle 2000rpm tuossa bensakoneessa, etenkin kun tarvittaessa se kone kiertää iloisesti ja kierrosherkästi 6000rpm saakka. Kierroksia voi ja pitää käyttää jos ajetaan nopeasti ja sporttisesti. Ohittaessa lyö automaatti kaasun pohjaan survaistessa kickdownilla sen vaihteen millä on paras teho ja vääntö, esim. 80km/h vaihtaa vitoselta kakkoselle ja kierrokset heti 4500rpm, teho puhuu ja kiertää hetkessä 6000rpm, jolloin tulee kolmonen tupaan niin että jysähtää ja vauhti on hetkessä 150km/h. 354hv, 5,2s 0-100km/h automaattina. Dieselillä luulee ajavansa kovaa kun kulkee mukavan tuntuisesti matalilla kierroksilla sillä väännöllä kevyellä kaasulla. Totuus on toinen, kaasun kun tallaa pohjaan niin ei sitä tehoa olekaan kun kone ei kierrä ja meno ryytyy koneen kierrosten jäädessä vajaiksi ja kierrosten noustessa heikosti / hitaasti. Usein vääntävällekin tuntuva TDI kiihtyy todellisuudessa vain n. 9-10 sekunnissa 0-100km/h... ja sitten tehdään näitä laittomia virityksiä kuten egr:n ja hiukkasloukun poistaminen, ja kohistaan jostain VW:n päästöistä... No onneksi katsastuksessa alkavat tietää tilanteen ja tarkastavat asian, varmaan uusia päästömittauksiakin kehitellän esim. hiukkaspäästöille niin ei kun hankkimaan uusi dpf.


      • Igolstadtin_Rinkula
        Mercedesisti kirjoitti:

        No itselle riittää hyvin tuo 450Nm vääntö joka alkaa jo alle 2000rpm tuossa bensakoneessa, etenkin kun tarvittaessa se kone kiertää iloisesti ja kierrosherkästi 6000rpm saakka. Kierroksia voi ja pitää käyttää jos ajetaan nopeasti ja sporttisesti. Ohittaessa lyö automaatti kaasun pohjaan survaistessa kickdownilla sen vaihteen millä on paras teho ja vääntö, esim. 80km/h vaihtaa vitoselta kakkoselle ja kierrokset heti 4500rpm, teho puhuu ja kiertää hetkessä 6000rpm, jolloin tulee kolmonen tupaan niin että jysähtää ja vauhti on hetkessä 150km/h. 354hv, 5,2s 0-100km/h automaattina. Dieselillä luulee ajavansa kovaa kun kulkee mukavan tuntuisesti matalilla kierroksilla sillä väännöllä kevyellä kaasulla. Totuus on toinen, kaasun kun tallaa pohjaan niin ei sitä tehoa olekaan kun kone ei kierrä ja meno ryytyy koneen kierrosten jäädessä vajaiksi ja kierrosten noustessa heikosti / hitaasti. Usein vääntävällekin tuntuva TDI kiihtyy todellisuudessa vain n. 9-10 sekunnissa 0-100km/h... ja sitten tehdään näitä laittomia virityksiä kuten egr:n ja hiukkasloukun poistaminen, ja kohistaan jostain VW:n päästöistä... No onneksi katsastuksessa alkavat tietää tilanteen ja tarkastavat asian, varmaan uusia päästömittauksiakin kehitellän esim. hiukkaspäästöille niin ei kun hankkimaan uusi dpf.

        Mukavasti kulkee sun MB, kiihtyy samoihin kuin mulla, eli 5,2s sataseen. Mulla vääntöä vain n. 550Nm alle 2000rpm, sitten voikin ottaa kaikki 650Nm käyttöön. 80-120kmh vie sen 3s suunnilleen, meno hyytyy vasta 4500rpm jälkeen.
        Mitä tulee katsastukseen niin just kävin, savutuksen k-arvo puhdas 0...


    • Ei.ainoa.tapaus

      Vaimo haluaisi vanhan Sitikan takaisin. Polo ei ehdi lämmitä työmatkoilla. Kun valoihin jää seisomaan, tuulettimista alkaa puhaltaa kylmää ilmaa ellei koneelle annan lisää kierroksia, Pekka Hildén kertoo.

      MASKIT VIIMAA

      VASTAAN

      Autoa on tutkittu kaksi kertaa Volkswagenin merkkihuollossa. Heti alkuun mukaan annettiin talon puolesta muotoon leikatut keulamaskit, joilla yritetään torjua ajoviiman vaikutuksia moottoritilassa.

      – Suojilla ei ollut suurtakaan merkitystä. Mutta ilmeisesti automme ei ollut ainoa ongelmatapaus, koska maskit annettiin pyytämättä.
      Eipä taida ajossa paljoo auttaa toi lämmitys,vai onko sulla tarpeeks johtoo kelal et yltää siwaan asti

    • Teesitön

      Miten auto käynnistyisi ns:puolilämmössä ajon jälkeen jos se ei käynnisty lohkolämmittimen reippaalla lämmöllä ? Ristiriitainen teesi

      • EiVoiLämmittää

        Kun koko kone on lämmin niin ei ongelmaa anturit antavat oikeaa tietoa. Mutta kun jäähdytysneste on lämmintä ja muu kone kylmä niin anturitieto on ristiriidassa, joissain moottoreissa on useampia lämpöantureita käynnistymisen säätämisen varalle ja se ulkolämpötila-anturi. Jos jäähdytysneste on lämmintä ja muu kone kylmä, esim. öljyt ja ulkona kylmä, eikä ole pidempään aikaan ajettu niin informaatio on ristiriitaista ja ohjauselektroniikka sekaisin. Koneeseen saattaa myös jäädä muistiin milloin on ollut käynnissä ja se voidaan huomioida asiassa, eli jos on äskettäin ajettu niin ei tietokone oleta että koneen tulisi olla kylmä ja käynnistysprosessi ei etene kuten kylmällä koneella.


    • VMP--

      Humpuukien kirjoittelu tuntuu aina vaan pahenevan

    • wernerskaliini

      Ainoa oikea ratkisu on Webasto tehdasasennuksena, joskus se saa jopa puoli-ilmaiseksi auton mukana. Jälkiasennuksena Webasto sotkee auton moottorinohjauselektroniikkaa ja se ei koskaan toimi opimaalisesti.

    • 1900

      kyllä tuo lämmitin juttu pitää paikkansa aikoinaan ostin uuden volvo s80 vm 2007 lohkolämmityksessä ei meinannut käyntiin lähtä mutta kylmänä pelasi hyvin jotenkin lohkolämmitin sekoittaa eletroniikan

    • Kummajuttu

      Jaa miksi mulla uudessa A4 audissa webaston käytön jälkeen myös koneen lämpötila nousee??

      • EiVoiLämmittää

        Kai se sitten joissain Audeissa lämmittää moottoriakin. Useimmissa nykyautoissa ainakaan VAG-konsernin autoissa ei lämmitä. Monissa Mersuissa ei myöskään eikä Bemareissa. Volvoissa lämmittää monissa tai jopa suurimmassa osassa, mutta kuten edellä kerrotaan kokemuksia niin jopa pelkän lohkolämmittimen käyttö Volvossakin saattaa aiheuttaa sen ettei auto lähde käyntiin.


      • KQLMEKAKARAAJARAKKI

        Höpöhöpö.
        Kun kyse on vesiwebastosta se lämmittää vesitilaa jolloin myös moottori lämpiää. Alkuun lämmittää pelkkää moottoria, kun jäähdytysveden lämpötila on noussut riittävästi kytkeytyy lämmityslaitteen puhallin.


      • EiVoiLämmittää
        KQLMEKAKARAAJARAKKI kirjoitti:

        Höpöhöpö.
        Kun kyse on vesiwebastosta se lämmittää vesitilaa jolloin myös moottori lämpiää. Alkuun lämmittää pelkkää moottoria, kun jäähdytysveden lämpötila on noussut riittävästi kytkeytyy lämmityslaitteen puhallin.

        Vaan eipä lämmitä enää nykyautoissa kaikissa tai ilmeisesti suurimmassa osassa, ettei moottorin ohjauselektroniikka sekoa. Ei ole valmistajien mukaan toisaalta tarpeenkaan koko moottorin lämmitys jos käytetään valmistajan suosituksen mukaisia öljyjä ja akku on kunnossa, lähtee käyntiin lämmittämättäkin ja moottori kestää normaalin käyttöiän, n. 350.000-400.000km useimmissa autoissa ja VAG-konsernin autoissa valmistajan määrittelemän 200tkm tai enemmänkin.


      • KQLMEKAKARAAJARAKKI

        Kuuleppas, se "webasto" se on mimenomaan "teenkeitin" lämmittää Jäähdytysnestettä! Toki on myös "hiustenkuivaajaversioita" vaan niitä on ilmajäähdytteisissä, perävaunuissa jne.
        Linkkaappas yksikin nykyauto jossa on ilmawebasto.


      • Vwvewasto
        KQLMEKAKARAAJARAKKI kirjoitti:

        Kuuleppas, se "webasto" se on mimenomaan "teenkeitin" lämmittää Jäähdytysnestettä! Toki on myös "hiustenkuivaajaversioita" vaan niitä on ilmajäähdytteisissä, perävaunuissa jne.
        Linkkaappas yksikin nykyauto jossa on ilmawebasto.

        Ja akkua säästellen riittää kun lämmittää 15min moottoria niin on kone kuuma.eli puhallin pois päältä.lähtee kuin kesällä käyntiin.on varmemmin aina siten virtaa akussa jos lyhyempää ajoa.


    • Vagen

      Kaikki saatanan pellet ja muut ns. hyvinvoinnin kasvattamat hienoperseet tarvisevat autoonsa Webaston. Mitä sellaisella sähkönsyöppöpaskalla tekee oikeasti? Perinteinen lohkari akkulaturi ovat aivan riittävät kelille kuin kelille. Ja jos auton softa niistä sekoaa, niin paalaimeen koko härveli.

      • 234234

        Sinun käytössäsi ja maksukyvylläsi olet varmasti oikeassa mutta kun meitä on moneksi. Webasto nostaa talvella litran verran kulutusta mutta onpa sitten lämmin auto joka tilanteessa.
        Kysymys on valinnoista eli siitä mihin rahansa pistää. Ei minn webasto ole sinulta pois, miksi siis meuhkaat asiasta?


      • Vagen
        234234 kirjoitti:

        Sinun käytössäsi ja maksukyvylläsi olet varmasti oikeassa mutta kun meitä on moneksi. Webasto nostaa talvella litran verran kulutusta mutta onpa sitten lämmin auto joka tilanteessa.
        Kysymys on valinnoista eli siitä mihin rahansa pistää. Ei minn webasto ole sinulta pois, miksi siis meuhkaat asiasta?

        Niin mitäpä kirjoitinkaan tuohon ekaan kommenttiini näistä Webasto uskovaisista? Lue uudelleen, ja ymmärrä.

        Totta kai voisin itsekin käyttää Webastoa, mutta koska minulla ei ole mitään ongelmia olemiseni kanssa, siksi en sellaiseen paskaan rahojani laita.


      • stoppi.kuluttamiselle
        234234 kirjoitti:

        Sinun käytössäsi ja maksukyvylläsi olet varmasti oikeassa mutta kun meitä on moneksi. Webasto nostaa talvella litran verran kulutusta mutta onpa sitten lämmin auto joka tilanteessa.
        Kysymys on valinnoista eli siitä mihin rahansa pistää. Ei minn webasto ole sinulta pois, miksi siis meuhkaat asiasta?

        Miksi auton pitäisi olla lämmin? Mitä mukavampaa kyytiä, sitä enemmän tulee ajettua ja saastutettua.


    • KQLMEKAKARAAJARAKKI

      Perinteistä lohkolämmitintä ei nykyautoihin saa. Ei o blogissa paikkaa.

      • EiVoiLämmittää

        Juu ei saa eikä lähtisi välttämättä käyntiinkään jos lämmittäisi tai saattaisi mennä vikatilaan.


      • edc-kaksoiskytkin

        Ei mitään ongelmia ole Kadjarissa esiintynyt vaikka lämmittää moottorin pakkasella.


      • niin.aina.toki
        edc-kaksoiskytkin kirjoitti:

        Ei mitään ongelmia ole Kadjarissa esiintynyt vaikka lämmittää moottorin pakkasella.

        Niin. Millä lämmität, onko lohkis vai säteilylämmitin? Ei säteilylämmitin voi sekoittaa mitään moottorin järjestelmiä, kun hellävaroen öljyjä lämmittää...


    • KQLMEKAKARAAJARAKKI

      Ja ihan noin tiadoks, voi lämmittää, ja lähtee käyntiin. Toki ei nykyautoja tarvitse, lähtevät tulille muutenkin. Esimerkkinä tuo allekirjoittaneen 1.2tdi joka hyvin harvakseltaan tolpan nokas. Ainakin reiluun -30 lähtee oikein hyvin.

    • Oilonpalaa

      Skeidahan lähtee tulillille jo sähkövioistaan.

    • Missä_ovat

      hybridimiehet kun eivät ole keskustelussa mukana. Ei taida olla ajankohtainen aihe sillä kyllä käynnistyy 100 hv starttimoottorilla ja 3-400V jännitteellä. Aivan sama, olisitten kesä tai talvi. Sisätilassakin tuntuu lämpöä riittävän.

      • Lexusis

        Täällä hybridimies.ei ongelmia toistaiseksi ole ollut.auto roikassa pakkasella ja moottori ja sisätila lämpee.käyntiin lähteny oli roikassa 15min tai 3 tuntia.pakkasella ei merkitystä.
        Ja autossa tuntuu tarkenevan vielä -30c pakkasella.


    • Logiikka

      Miksi auto ei käynnistyisi jos ulkolämpö olisi matalampi kun moottorin lämpö ??? Näinhän tapahtuu usein kun auto sammutetaan ja vaikkapa 1 h kuluttua startataan taas liikkeelle . Auton ei pitäisi käynnistyä vaan mennä vikasietotilaan ! Mikä ideana ?? Naisten logikkaaaaaa

      • EiOnnistuLämmitys

        Käynnistyy se silloin kun autolla on ajettu jokin aika sitten ja moottori on lämmennyt ajosta. Ilmeisesti ohjauselektroniikka tietää että auto on lämmennyt ajosta, eli muistia elektroniikassa ja kello ja sitä kautta dataa jäänyt talteen ettei antureissa tai muussa ole vikaa. Antureitakin voi olla tietysti useampia, joiden antama data on virheetöntä jos koko kone on lämmin. Mutta ohjauselektroniikka tietokoneineen menee hämilleen jos autolla ei ole ajettu pidempään aikaan ja silti moottori on lämmin tai jos pelkästään jäähdytysneste ja osa moottorista on lämmin mutta esim. öljy kylmää. Kun tulee ristiriitaista dataa niin tietokone luulee että nyt on jotain vialla ja käynnistysprosessi ei etene normaalisti, flektit huutavat kun kone on tietokoneen mielestä liian kuuma ja vikavalot syttyvät ja käynnistys takkua tai ei onnistu jopa ollenkaan kuten edellä olemme saaneet lukea.


    • tänäkin.vuonna

      Ja paskat, hyvin lämpiää.

    • kriminaaliainesta

      Paljonko tulee linnaa, jos pakkasella lämmittää?

    • SaksalainenParasKaikessa

      Toimitte miten tahansa, teitte mitä tahansa tässä elämässä. Saksalainen on kuitenkin paras kaikessa tällä planeetalla!!!

      • Hybriiti

        Jaa.mikä saksalainen puhelin on paras.mietin kun one plussan tilalle uutta hommaamassa.
        Entä minkä saksalaisen telkkarin hommaan.
        Kesäksi pitäs perämoottori ja luotan hondaan kyllä..
        Tuossakun kattelee kodinkoneita yms harrastevälineitä niin ei mulla ainakaa saksalaisia ole..eikä kyllä autokaa..


      • Eiooniikuennen

    • Simoo88

      Kuka vittu muutenkaan ajaa volkkarilla vuonna 2018

      • sgutstaitudtaa

        Poliisi ainaki ajaa Volkkarilla. Maijat on Transporttereita, partioautot on mm. Passattia ja Skodaa ja sähköautoina virkavallalla on käytössä Golfeja.

        En laita tähän linkkiä, koska liian tiukalle säädetty robotti karsii ne pois. Mutta itse voi etsiä laittamalla hakuun vaikkapa "mikä on poliisin mörkö"


      • valtiohukassa
        sgutstaitudtaa kirjoitti:

        Poliisi ainaki ajaa Volkkarilla. Maijat on Transporttereita, partioautot on mm. Passattia ja Skodaa ja sähköautoina virkavallalla on käytössä Golfeja.

        En laita tähän linkkiä, koska liian tiukalle säädetty robotti karsii ne pois. Mutta itse voi etsiä laittamalla hakuun vaikkapa "mikä on poliisin mörkö"

        Valtio ei näköjään näytä esimerkkiä puhtaasta autoilusta
        Ja neste tyrkyttää ja kehittää dieseliä vaikka autoja ei kohta tehdä?


    • SkodaKylmäTalvihelvetti

      Ihan sama lämmittääkö ikävää itäruoska skeidaa vai ei, pakkasella skeidat on joka ikinen kylmä talvihelvetti. Osasyynä hapero kori ja alimitoitettu akku, liian pieni akun tila, ja alimitoitettu koko lämmitysjärjestelmä.

    • näillä.mennään

      Ei pienintäkään ongelmaa jos on hyvät toppahaalarit , nikita karvalakki, kuoma-huopikkaat ja kunnon rukkaset, niin mikäs on ajellessa ja vielä kun on lasit huurussa niin ei kaveritkaan tunnista.......

      • peltiäköhaluatrutata

        Saatttaa olla ettei tartte kauan ajella noin..


    • awinkawink

      Kaikista parasta lämmitystä skodalle on se kun se sytytetään tuleen bensalla kokonaan.

    • Toyota_Hybrid1

      https://youtu.be/vKLU8URpxbA

      katsokaapa kuinka vaikeaa on itälossi skodan talvikäynnistäminen, jotain on todella pahasti pielessä jos starttaukseen menee lähes 15 minuuttia aikaa 34 asteen pakkasella! länsiautot käynnistyvät heti.

      • Simply.Clever

        ohhoh! en osta skodaa ikinä!!!


      • winkkiwinkki

        brastui vaan toveri skodisteille


    • skoda on taatusti kylmin auto koskaan. kyllä nyt wartburgikin lämpesi vielä näillä keleillä mutta nykyisissä skodissa lasit aina aivan jäässä.

    • Anonyymi

      Tapatte mut nauruun! Mahtavia juttuja.😂

      • Anonyymi

        Sinä kuolet nauruun, mutta skodisti kokee tuskallisen lopun hyisen itäpulkan jäisessä kabiinissa. Tai sitten palaa kajakkinsa mukana yrittäessään avotulella lämmittää kaalivankkuriaan kuin autonsa esikuvana ollutta neuvostopanssaria ikään...


    • Anonyymi

      Skotassa on huono lämmitys siksi kun se on suunniteltu ajettavaksi venäjällä ja turkki päällä. Se vepasto on veivi, sillä kun pyöräyttelee öljyt notkeiksi niin kyllä lähtöö kuin palmun alta.

      • Anonyymi

        Vepasto = nuotio öljypohjan alle

        Skodissa on paljon sähkövikoja, kun johdot palaa poikki


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vepasto = nuotio öljypohjan alle

        Skodissa on paljon sähkövikoja, kun johdot palaa poikki

        Webasto lämmittää Skodassa jäähdytysnestettä. Kun moottori ei ole käynnissä, niin Webaston oma kiertovesipumppu kierrättää jäähdytinnestettä. Sama neste lämmittää sekä moottorin että kabiinin. Joka tämän kieltää, puhuu paskaa. Webasto on kätevää käynnistää radiokauko-ohjaimella samaan aikaan, kun käynnistää kahvinkeittimen.

        terveisin Ocu.1.8TSI.132kW.Webasto


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Webasto lämmittää Skodassa jäähdytysnestettä. Kun moottori ei ole käynnissä, niin Webaston oma kiertovesipumppu kierrättää jäähdytinnestettä. Sama neste lämmittää sekä moottorin että kabiinin. Joka tämän kieltää, puhuu paskaa. Webasto on kätevää käynnistää radiokauko-ohjaimella samaan aikaan, kun käynnistää kahvinkeittimen.

        terveisin Ocu.1.8TSI.132kW.Webasto

        Hä hä skodajorma ja paskanpuhumisesta syyttäminen, johan pomppas! Kierrätät paskaa täällä palstalla päivästä toisee vepastosta ja kahvinkeittimestä. Skoda ei osais tehdä ees kahvinkeitintä mite kehtaat väittää että vepaston…..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hä hä skodajorma ja paskanpuhumisesta syyttäminen, johan pomppas! Kierrätät paskaa täällä palstalla päivästä toisee vepastosta ja kahvinkeittimestä. Skoda ei osais tehdä ees kahvinkeitintä mite kehtaat väittää että vepaston…..

        Webasto on saksalainen tekele. Erittäin mukava talvivaruste, mutta melko helposti vikaantuva. Korjauttaminen maksaa maltaita.

        terveisin Ocu.1.8TSI.132kW.Webasto


    • Anonyymi

      Miksi nykyisiä synteettisiä öljyjä pitäisi lämmittää? Kabiini on mukava lämmittää niin ei tarvi skrabata ikkunoita eikä istua toppavaatteet päällä.

      • Anonyymi

        Skodan kabiini on hyinen loukko, varsinainen ryssän helvetti! Osta Venäjältä toppapuku ja oikeaa ohutta yksiasteista öljyä. Ei synteettiset pysy Skodan moottorissa sisällä.

        Oikea länsiauto on aina lämmin ja mukava sekä lähtee kuin palmun alta. Skoda nyt on vain Skoda. :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Skodan kabiini on hyinen loukko, varsinainen ryssän helvetti! Osta Venäjältä toppapuku ja oikeaa ohutta yksiasteista öljyä. Ei synteettiset pysy Skodan moottorissa sisällä.

        Oikea länsiauto on aina lämmin ja mukava sekä lähtee kuin palmun alta. Skoda nyt on vain Skoda. :)

        Älä nyt höpö jaksa koko elämääsi hölmöillä ja kirjoitella tyhmyyksiä.
        Kasva jo mieheksi, olisi aika.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä nyt höpö jaksa koko elämääsi hölmöillä ja kirjoitella tyhmyyksiä.
        Kasva jo mieheksi, olisi aika.

        Skodajorma se vasta mies onkin, aika mies, kun moisen hyytävän ryssän kamppeen on vaivoikseen hankkinut. Onko sulla paljonkin peltoa, kun paskaa pitää ostamalla ostaa, onko lehmät jo tapttu?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä nyt höpö jaksa koko elämääsi hölmöillä ja kirjoitella tyhmyyksiä.
        Kasva jo mieheksi, olisi aika.

        Kylläpäs skodistit ovat äreitä, vaikka viikonloppu. Miinus 2 pakkasta ja Skoda hyytyi? Halpa olutkin liian kallista ja siiderivalas laittanut kotoa ulkoruokintaan? Pesäähän Skodisti ei saa kotonakaan, eikä maksulliset lähde Skodan kyytiin... :-D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kylläpäs skodistit ovat äreitä, vaikka viikonloppu. Miinus 2 pakkasta ja Skoda hyytyi? Halpa olutkin liian kallista ja siiderivalas laittanut kotoa ulkoruokintaan? Pesäähän Skodisti ei saa kotonakaan, eikä maksulliset lähde Skodan kyytiin... :-D

        Juurikin näin. Ei ole skodisti saanut elämältä valttikortteja, mutta mustapekkakin on tullut pelattua huonosti...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juurikin näin. Ei ole skodisti saanut elämältä valttikortteja, mutta mustapekkakin on tullut pelattua huonosti...

        Hei hölmöläiset hölmöläiset hölmöläiset hei!
        Hei hölmöläiset hölmöläiset hölmöläiset hei!
        Hei hölmöläiset hölmöläiset hölmöläiset hei!
        Hei hölmöläiset hölmöläiset hölmöläiset hei!
        Hei hölmöläiset hölmöläiset hölmöläiset hei!
        Hei hölmöläiset hölmöläiset hölmöläiset hei!
        Hei hölmöläiset hölmöläiset hölmöläiset hei!
        Hei hölmöläiset hölmöläiset hölmöläiset hei!
        Hei hölmöläiset hölmöläiset hölmöläiset hei!
        Hei hölmöläiset hölmöläiset hölmöläiset hei!
        Hei hölmöläiset hölmöläiset hölmöläiset hei!
        Hei hölmöläiset hölmöläiset hölmöläiset hei!
        Hei hölmöläiset hölmöläiset hölmöläiset hei!
        Hei hölmöläiset hölmöläiset hölmöläiset hei!
        Hei hölmöläiset hölmöläiset hölmöläiset hei!
        Hei hölmöläiset hölmöläiset hölmöläiset hei!
        Hei hölmöläiset hölmöläiset hölmöläiset hei!
        Hei hölmöläiset hölmöläiset hölmöläiset hei!

        Miksi ostitte Skodan? Simpy clever? Not.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei hölmöläiset hölmöläiset hölmöläiset hei!
        Hei hölmöläiset hölmöläiset hölmöläiset hei!
        Hei hölmöläiset hölmöläiset hölmöläiset hei!
        Hei hölmöläiset hölmöläiset hölmöläiset hei!
        Hei hölmöläiset hölmöläiset hölmöläiset hei!
        Hei hölmöläiset hölmöläiset hölmöläiset hei!
        Hei hölmöläiset hölmöläiset hölmöläiset hei!
        Hei hölmöläiset hölmöläiset hölmöläiset hei!
        Hei hölmöläiset hölmöläiset hölmöläiset hei!
        Hei hölmöläiset hölmöläiset hölmöläiset hei!
        Hei hölmöläiset hölmöläiset hölmöläiset hei!
        Hei hölmöläiset hölmöläiset hölmöläiset hei!
        Hei hölmöläiset hölmöläiset hölmöläiset hei!
        Hei hölmöläiset hölmöläiset hölmöläiset hei!
        Hei hölmöläiset hölmöläiset hölmöläiset hei!
        Hei hölmöläiset hölmöläiset hölmöläiset hei!
        Hei hölmöläiset hölmöläiset hölmöläiset hei!
        Hei hölmöläiset hölmöläiset hölmöläiset hei!

        Miksi ostitte Skodan? Simpy clever? Not.

        Sinullahan se Skoda on, kun täällä notkut. Haluatko vertaistukea?


    • Anonyymi

      Tässä kymmeneen vuoteen asiallisin aloitus autokeskusteluun 👍
      Muistakaa käyttää polttoaineella toimivaa lämmitintä säännöllisesti ja erityisesti diesel lämmitintä jo syksyllä!
      Polttoaineella toimivan lämmittimen paras huolto on lämmittimen säännöllinen käyttö.

      • Anonyymi

        Skodan moottori lämmitetään asianmukaisella hiilloksella, joka on saatu aikaan polttamalla siperialaista kitukasvuista kuusipuuta yli yön ja siirretään kaalivankkurin öljypohjan alle, jotta jähmettyneet yksiasteöljyt saadaan hieman notkeammaksi. Varokaa tulipalon syttymistä ja moniasteöljyjä ei saa käyttää, ne tulevat suoraan läpi ja kone leikkaa kiinni!


    • Anonyymi

      Sähkö-Webasto on nykyaikaa. Toimii varmasti ja lämmittää.

      • Anonyymi

        Sähköautossa hyvä talvivaruste. Vai ajattelitko asentaa sähköautoon polttoaine-Webaston?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköautossa hyvä talvivaruste. Vai ajattelitko asentaa sähköautoon polttoaine-Webaston?

        Uuno! Sähköwebasto korvaa polttoainekäytöisen Webasto bensa ja dieselautoissa. Lämmittää moottorin, sisätilan ja lataa akun. Tehot 2 kW ja 3 kW.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uuno! Sähköwebasto korvaa polttoainekäytöisen Webasto bensa ja dieselautoissa. Lämmittää moottorin, sisätilan ja lataa akun. Tehot 2 kW ja 3 kW.

        Sähköwebasto vaatii kuitenkin sähköä toimiakseen. Polttomoottoriauton akku ei siihen riitä. Tarvitaan siis verkkosähköä. Sähköwebasto on siis sama kuin Defa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköwebasto vaatii kuitenkin sähköä toimiakseen. Polttomoottoriauton akku ei siihen riitä. Tarvitaan siis verkkosähköä. Sähköwebasto on siis sama kuin Defa.

        Ei todellakaan ole sama kun Defa. Onpa täällä tietämätöntä sakkia.
        Sähkö Webasto tarttee tietenkin sähköä. Ihan kuten Defa, mutta on paljon tehokkaampi.
        Mutta ei yhtä tehokas kun polttoainekäyttöinen Webasto. Ei lisää päästöjä. Puolen tunnin- tunnin lämmityksellä on moottori ja sisätilat lämpimät ja akku täynnä. Defa moottori lämmittimen teho on 300 - 550 W. Sähkö-Webaston teho 2000 tai 3000 W.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei todellakaan ole sama kun Defa. Onpa täällä tietämätöntä sakkia.
        Sähkö Webasto tarttee tietenkin sähköä. Ihan kuten Defa, mutta on paljon tehokkaampi.
        Mutta ei yhtä tehokas kun polttoainekäyttöinen Webasto. Ei lisää päästöjä. Puolen tunnin- tunnin lämmityksellä on moottori ja sisätilat lämpimät ja akku täynnä. Defa moottori lämmittimen teho on 300 - 550 W. Sähkö-Webaston teho 2000 tai 3000 W.

        Sähköwebasto vaatii sähkötolpan. Polttoainekäyttöinen Webasto antaa vapauden, mutta maailma ei sillä pelastu. Pelastuuko maailma edes sähköwebastolla. Sen tietää vain Skoda-kriitikko.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköwebasto vaatii sähkötolpan. Polttoainekäyttöinen Webasto antaa vapauden, mutta maailma ei sillä pelastu. Pelastuuko maailma edes sähköwebastolla. Sen tietää vain Skoda-kriitikko.

        Jopa Skodassa voisi käyttää sähköwebastoa. Ehkä ei sekoita Skodan vikaherkkiä sähkölaitteita. Olisi myös halvempaa kuin bensan poltto lämmittämiseen. Mutta se tolppa, joo, kaikilla ei ole edes sitä, mutta kovasti jaksetaan hehkuttaa sähköautoja ja ladattavia hybridejä. Eipä ole sitten tolppaa niilläkään.


    • Anonyymi

      Webasto sotkee moottorinohjausta tarkoittaa ainakin omassa lähinnä sitä, että moottori ei saa riittävästi polttoainetta käynnistyäkseen, kun pakkasta on riittävästi (-15C ja yli)

      • Anonyymi

        Skodan tehdasasenteinen Webasto ei sotke millään tavalla moottorinohjausta. Tämä siis oma monivuotinen kokemus. Se joka muuta väittää, puhuu paskaa.

        Terveisin Ocu.1.8TSI.132kW.Webasto


    • Anonyymi

      Itellä edellinen auto oli 2015 vm. Fabia, ja ei ollut mitään eroa käynnistyksessä, oliko auto esilämmitetty tai ei. Lämmittimenä ainoastaan säteilylämmitin ja sisätilalämmitin.

      • Anonyymi

        Säteilylämmitin lämmittää lähinnä sen myyjää. Ei kannata turhasta maksaa kuten öljyn lämmittämistä. Nykyiset öljyt on riittävän korkeita kovassakin pakkasessa.


    • Anonyymi

      Ja vw sähkö golf kylmä auto kun pakkasta yli 15 kertoo moottorilehti..

      kuinkas tämä vwseat mii? onko yhtä kylmä?

      • Anonyymi

        onko sähköwebasto vakiona seatissa


    • Anonyymi

      Kyllä parikymmentäasteinen autotalli on kaikkein mukavin. On istuimet ja ratti sopivan lämpöiset ja lasit sulat.

    • Anonyymi

      Suuri osa ongemista on näissä WW romuissa . Kiertäkää nuot merkit kaukaa

    • Anonyymi

      Paskanjauhantaa Skodan vepastosta. Jos Skotaan laittaa vepaston siitä.syttyy tulipalo ja koko Skota kärvähtää.

    Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

      Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      739
      4973
    2. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

      Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      673
      4209
    3. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

      Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      173
      2311
    4. Harmi että

      Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      16
      2077
    5. MTV: Katri Helena repäisee kunnolla - Aivan uudessa roolissa TV:ssä - Tätä ei arvannut!

      No nyt iskelmälegenda ja koko kansan Katri Helena kyllä repäisee kunnolla! Upeaa heittäytymistä, Katri Helena! Lue, mis
      Suomalaiset julkkikset
      40
      1878
    6. Miten saisin

      Sinut omakseni?
      Ikävä
      96
      1706
    7. TELIA pakottaa 4G-liittymiä väkisin 5G-liittymiin, vaihtaa ilman lupaa

      Ihmisten sopimuksia! https://www.is.fi/digitoday/mobiili/art-2000011063159.html "Telia on lähettänyt osalle 4g-asiakka
      Maailman menoa
      171
      1473
    8. OP Kaskimaa

      Niin sitten pankki vaihtaa nimeään ja pääkonttori siirtyy ties minne. Pulkkisen visio, Kainuu ei kelvannut.
      Kuhmo
      30
      1218
    9. Ajattele miten

      Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      91
      1174
    10. Viimeiset helmiterveiset

      kaivatullesi tähän alas 🙇💙
      Ikävä
      94
      1144
    Aihe