Venäjä / Pietari -matka, metro ja bussit

KysyväEiEksy

Olen viime vuosikymmeninä varsin vähän matkustellut ja Venäjälläkin olen käynyt muutaman kerran, turvallisesti vain turistiryhmän ja -bussin kanssa. Seuraavalla kerralla aion itse yrittää seikkailla päivä-ajan hieman omin neuvoin. Kysymykseni kuulostaa ehkä älyttömältä, mutta älkää siitä piitatko, täti alkaa olla iäkäs:

Kuinka Pietarissa (Moskovassakin) matkustetaan METROLLA ja BUSSILLA? Mikä on metrolipun / bussilipun ostosysteemi?

Kun menen METROASEMALLE:

- Kuinka lippu ostetaan, miten se maksetaan? Onko lippuautomaatit, vai maatuskat kassoilla? Paljonko esim. Pietarin sisäisen liikenteen metrolippu maksaa?

- Kuinka kauan se on voimassa (esim. tunnin, kuten Helsingissä), vai ostetaanko joka matkalle eri lippu, eli nk. erilliset meno ja paluu? Näytetäänkö sitä metrojunassa jollekin virkailijalle, vai kiertelevätkö satunnaiset tarkastajat metrossa?

- Metrokartan olen tulostanut netistä. Tiedän, että siellä kulkee tietyt "eriväriset" linjat. Kuinka näen metrojunasta mitä (väri-)linjaa se edustaa? Kuinka liikkuvassa metrossa näen pysäkit? Eli tiedän, missä jäädä pois.

Sitten Pietarin sisäiset BUSSIT:

- Mikä (mitkä) linja-numero (-t) kulkee esim. Nevski prospektin päästä päähän? Jos haluan esim. Moskova-hotellilta Eremitaashille?

- Paljonko lippu suunnilleen maksaa ja maksetaanko se kuljettajalle? Pitääkö mainita pysäkki mille menossa, vai onko kaikki liput samanhintaisia?

Anteeksi.
*

0

71

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
        Ikävä
        44
        7286
      2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
        Ikävä
        32
        4038
      3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
        Ikävä
        57
        3575
      4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
        Ikävä
        50
        3100
      5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
        Ikävä
        17
        2786
      6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
        Suomalaiset julkkikset
        49
        2259
      7. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
        Ikävä
        37
        2258
      8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
        Ikävä
        43