Moi, eli omistan 13 vuotiaan isokokoisen ponin. Poni on hyvä koulussa, ja hyppää varmasti 120cm jos sitä osaa ratsastaa, jännittämättä... Viimeksi menin ponillani 80cm-100cm okseripysty jumppaa, tunti meni tosi hyvin, esteille jäi ilmavaraakin tarpeeksi. 😅 Mutta olen nykyään alkanut jännittämään aivan kamalasti hyppäämistä, olen kenties saanut rimakauhun jostain ihmeen syystä. Pelkään koko ajan sitä, että jos poni kieltää ja herään seuraavan kerran oulaskankaalta, mutta kaiken lisäksi ponini on hyvin tarkka siitä miten sen esteelle ratsastaa, pohkeet pitää olla tiukasti kiinni kylissä, painon täytyy olla tiiviisti satulassa, kädet täytyy olla rento, tai muuten poni kieltää pienimmäkin esteen.. En luota poniini ollenkaan esteillä, vaikka juurikin pitäisi.. Onko ponini kaatunut joskus esteelle, ja siten se tarvitsee tuplasti rohkeutta hyppäämiseen? Mistä tämä voisi johtua? Ja miten saan luottamukseni takaisin poniini?
Hyppääminen
1
122
Vastaukset
- mörrinkäinen
Taitaa olla kysymys pikemminkin siitä, miten saat ponin taas luottamaan itseesi ja miten alat itse taas luottaa itseesi. Jos olet alkanut epäröidä, poni on varmasti huomannut sen. Et kertonut onko sinulla ollut esteillä vaikeampaa sen jälkeen kun huomasit että sinua on alkanut hirvittää, mutta se olisi tavallista tuollaisessa tilanteessa. Poni aistii epävarmuutesi, ja jotkut alkavat kiellellä sen vuoksi entistä enemmän.
Ei sille ponille välttämättä ole mitään ihmeempää käynyt, jotkut vain ovat luonnostaan todella tarkkoja siitä miten ratsastaja toimii. Mutta joka tapauksessa, ehdotan, että aloitat alusta. Älä hyppää isoja esteitä ellei se tunnu mukavalta, vaan palaa pikuesteisiin ja tarvittaessa vaikka kavaletteihin asti. Mutta sinun on saatava osaava opettaja/valmentaja, joka osaa neuvoa sinua pienissäkin yksityiskohdissa kun ratsastat. Vaikuttaa siltä, että sekä sinun että ponin on alettava muodostaa luottamusta uudestaan niin itseenne kuin toisiinnekin, ja se voi olla todella vaikeaa jos joudut omin nokkinesi touhuamaan.
Onnea matkaan jokak tapauksessa!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih465427Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5631983Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens781125Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591028- 77983
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53951- 59880
- 228834
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.50823Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58758