Nettikaapeli

pekkoPK

Taloyhtiöön vaihtui netin haltija. Uusi haltija asensi olkkariin laatikon, johon siirtyy koko huushollin laajakaistat. Mutta kun en halua sitä kaapelia vetää olohuoneen halki naapurihuoneeseen, missä on tietokone, enkä halua tuoda konetta olkkariin. Mitä vaihtoehtoja mulla on?

2

196

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kewadq

Ensinnäkin, onko tuo oh:n laatikko siis ensimmäinen paikka asunnossa, jossa nettiyhteys tulee seinästä ulos?

Vaihtoehtoja
      a) tunget ethernet-kaapelin mahdollisesti valmiina oleviin kaapelikouruihin tai listojen alle, tai kiinnität muuten huomaamattomasti lattianrajaan

b) hankit reitittimen (jos sellaista ei vielä löydy), ja käytät nettiä wlan-yhteyden välityksellä. Tämä on aina hieman lankayhteyttä huonompi vaihtoehto, ja erityisesti silloin jos kerrostalossa on hyvin läpäisevät seinät ja välipohjat, jolloin koko talon wlan-verkot häiritsevät ja sotkevat yhteyttä.

Jos tietokoneessa ei ole sisäistä wlan-verkkosovitinta, siihen voi hankkia usb-sovittimen, esim jonkun tuollaisen:
      https://www.verkkokauppa.com/fi/product/19473/gngjx/TP-LINK-TL-WN722N-WiFi-adapteri

• Kiitos vastauksesta.
      Laatikko tuli tämän kesän rempan yhteydessä. Piuha porattiin parvekkeen vierestä sisälle.
      a) ei onnistu ja matkalla on myös yksi ovi (vanha talo)
      b)minulla on ennestään reiitin edellisen operaattorin kautta. Nyt sitten nämä kaapelit poistuvat käytöstä. Reiittimessä on Wlan-ominaisuus. Jos hankin tietokoneeseen wlan-sovittimen, voinko käyttää tätä vanhaa reiitintä?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      40
      6983
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3938
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      3330
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      40
      2939
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2716
    6. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2238
    7. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2196
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      41
      2143
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      48
      2077
    10. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      40
      2038
    Aihe