kulujen jakaminen

olenkosittenloinen

mulla on oma asunto mutta olen enimmäkseen miesystäväni asunnossa.hän saa työmarkkinatukea ja asumistukea ja täydentävää tomeentulotukea ja sähkö ja vesi sisältyy vuokraan eli hänelle ei tule yhtään kustannuksia siittää että olen hänen luonaan.itse maksan talvella kovia sähkölaskuja tyhjään kämppääni koska on sähkölämmitys ja peruslämpö täytyy pitää.meillä on auto jota yksin maksan ja myös maksan kaikki auton kulut yksin,veron ,vakuutuksen ja bensat.vaikka usein kuskaan häntä kavereilleen ja sukulaisilleen niin en ole ikinä niistä pyytänyt bensarahaa.minä myös omistan hänen puhelin liittymänsä ja maksan kulut.me yhdessä maksetaan ruokakuluja mutta tosi usein hän juo oman osuutensa ja todelliset ruokakustannukset maksetaan minun pussista.tänään tuli puhetta rahasta ja hän kehtasi mainita että minä asun ilmatteeksi hänen kämpässään.minäkin olen vain takuueläkkeellää eli rahhaa ei ole ylettömästi.mitä mieltä olette.olenko hänelle jotain velkaa????

4

388

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Miksi olet tollaisen miehen kans joka juo oamn osuutensa ja selvästi käyttää sinua hyväkseen.

• Lellu_5671

Pidä aluksi yksi kuukausi kirjanpitoa siitä mihin rahasi tai jos mahdollista rahanne menevät, niin sinulla esittää faktat. Ei ole hyvä ratkaisu asua 'pimeästi' toisen kämpässä. Näet vain vuokralaisen puolen asiasta, mutta et vuokranantajan. Joku maksaa sinunkin veden- ja sähkönkäyttösi. Olisiko sinun mahdollista miettiä asumisjärjestelyäsi uudelleen ja vaihtaa halvempaan omistus- tai vuokra-asuntoon johonkin miehen lähistölle esim. kerrostaloyksiöön. ?

Toinen asia joka kiinnittää huomiota on miehen juominen. Mahdollistat nykyisellä toiminnallasi sitä, kun pidät miehen ruuaassa. Miten monta annosta alkoholia mies juo viikossa ? Vertaa sitä netistä saataviin suurkulutusrajoihin, niin saat kuvan tilanteesta.

Viime kädessä kyse on aina siitä mitä sinä haluat ja mitä suostut tekemään.

• nelikymppinenmies

Oklen sitä mieltä että olet heikko luonteinen ja mies käyttää sitä hyväksi. Et osaa pyytää tai vaatia mieheltä rahaa kuluisin johon sulla olisi oikeus. Miehes on juoppo luuseri ja sellaisiin naiset usein lankeaa.

• Bukiop

Minäkin sanoisin että kirjaa kertomasi menot paperille kuukauden tai parin ajan. Siis hänen maksamansa ja sinun . Oman asuntosi kulut on mielestäni ihan oma juttunsa.
      Puhelin liittymä hänen omalle nimelle. Miksi maksat sitä?

Lellun vastaus oli asiallinen

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      46
      7495
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      33
      4133
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3645
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3150
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2836
    6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      53
      2409
    7. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      54
      2348
    8. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      38