Missä lienee järjen raja, millä tavoin on saatava säästöön ja miten paljon kerran kuukaudessa. Sen raja kulkenee rahapussissa, paljonko on laittaa säästöön ja tallettaa tilille. Mistä otetaan, missä säästetään, sehän se ratkaissee sen, paljonko minulla on laittaa tilille. Onko siis järkevää säästää rahaa tilille, jos sen sijaan rahan arvoa voisi kasvattaa osakkeilla ja koroilla, ostamalla puhdasta kultaa, jalokiviä, ja niin edelleen. Onko minun säästämiseni minulle hyvä asia vai pihtaanko liikaa ja kärsin itse vai tuhlaisinko rahani osakkeisiin. Mikä kannattaa.
säästämisen järkevyys
2
204
Vastaukset
- teepee6
Jos osakesijoittaminen tuntuu tuhlaamiselta, en lähtisi siihen. Toisaalta osakkeisiin sijoittaminen ja tilille säästäminen eivät ole toisensa poissulkevia asioita, sillä osakkeiden osto tulee sitä halvemmaksi osaketta kohti mitä suuremmalla summalla kerralla ostaa.
Itse pidän säästötilillä yhtä hätävaratonnia, säästän toista vuoden, ja mikäli tämä toinenkin tonni ehtii säästyä, laitan sen osakkeisiin. Näin toimimalla olen uskotellut itselleni, että tuolle 1000-2000 euron ylimenevälle osalle "en keksinyt parempaakaan kohdetta" joten sen "tuhlaaminenkaan" ei tunnu niin pahalta. - riittääkaikkeen
Minä olen nyt saanut tilille sen, verran, että siitä voi jo kuiskutella. Amerikan matkaa en voi koskaan tehdä, rahat ei riitä kaikkeen, mutta saan pienen potin säästöön.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 407003
- 323948
- 463357
- 402949
- 172726
- 372238
- 162196
- 412153
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons472097- 402058