Kyseleekö teidän vanhemmat, kuinka teillä menee elämässä tällä hetkellä? Tai että mitäs töihin /kuinka töissä on mennyt? En muista että moneen moneen vuoteen olisi kyselty minulta mitään. Mutta kovasti tuntuu aina olevan kerrotavaa kuinka ja mitä on toisen vanhempani töissä käynyt. Ja elämässä yleensä. Olen kuitenkin reilusti yli kolmenkymmenen..
Onko normaalia?
6
229
Vastaukset
- Näkökulmaa1
On se normaalia.Minunkin äitini kyseli ja kertoikin asioita kun olin käymässä.Monet vanhemmat rakastavat lapsiaan,ja heille olet aina heidän rakas lapsensa,oli ikäsi miten paljon hyvänsä.
- Maariankämmekkäinen
Käsittääkseni aloittajan vanhemmat EIVÄT kysele. ("En muista että moneen moneen vuoteen olisi kyselty minulta mitään.") Kertoilevat vain omista jutuistaan.
Minusta on hiukan outoa ellei vanhempia yhtään kiinnosta. - Näkökulmaa1
Olet oikassa,erehdyin aloituksen viestistä.Olisiko sitten niin,että eivät kysele koska luottavat lapseensa niin paljon ettei tarvitse kysyä.Voisithan ottaa asian vanhempiesi kanssa puheeksi,puhumalla väärinkäsitykset korjaantuu.
Hei Wallstreet.
Kirjoituksesi sisällä taisi piillä toive, että välit vanhempiisi olisivat läheisemmät ja tuntisit, että he olisivat kiinnostuneita voinnistasi.
Ihmissuhteet ovat aina kahden osapuolen yhdessä muovaaman tarinan tuotetta. En tiedä, onko aikaisemmin, nuorempana ollessasi ollut enemmän kiinnostuneisuutta ja kyselyä, vai onko suhteenne aina ollut melko etäinen ja enemmän heidän kuulumisiinsa keskittyvä. Olipa niin tai näin, voit kuitenkin halutessasi itse pyrkiä enentämään läheisyyttä. Voit vaikka kysäistä, että oletteko miettineet, miten mulla menee ja sitten kertoa jotain vähän enemmänkin kuin aivan pintapuolisesti. Tällöin tarjoat heille mahdollisuuden dialogiin ja kommentointiin. Toki voit sitten kysyä heidän kuulumisistaan myös hieman syvällisemmin. Usein se, että avoimesti puhuu itsestään muutakin kuin arkipäivän tekoja, eli ajatuksiaan, tunteitaan, toiveitaan jne, kutsuu toistakin osapuolta avautumaan ja tämä lisää läheisyyden ja yhteenkuuluvuuden tunnetta. Voisitko toimia sillanrakentajana, jos kaipaat elävämpää suhdetta vanhempiisi?
Merja, diakoni- avoin_ihminen
Diagoni Merjalle.. elävämpi suhde.. jotenkin todella oudosti sanottu.
Minusta syvällisempi keskustelu-kehoitus on, anteeksi vain, huuhaata.
Voihan sitä kertoa vanhemmilleen omista asioistaan, sen kun avaa suunsa ja kun vanhemmat kertovat omista jutuistaan, ei muuta kun laittaa itse väliin kommenttia omista kuulumisistaan. - vanhempiminäki
Yleensä vanhemmat ovat kiinnostuneita lapsensa elämästä ja osoittavat sen jollakin tavalla. Jokaisessa perheessä on tässä suhteessa oma toimintakulttuuri.
Ehkä vanhempasi odottavat ja toivovat, että kertoisit kyselemättä itsestäsi kuten hekin kertovat omista asioistaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih374835Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j4901498Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771080Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä359998- 77923
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53901- 59840
- 228804
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.48758Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses57717