Tuttavani 206 Peugeotista kuuluu takaa kolinaa ja nyt kun olen siihen taka.akselistoon tutustunut on se tehty tosi vaikeasti ja todella kalliisti
Silti 206 ajo-ominaisuudet eivät ole kummoiset
Takarengasta vaihtaessa ei itse huomaa mitä sinne ylemmäksi on asennettu.
Tosi kallis akselitanko ja siihen muutama laakeri, jotka eivät kestä Suomalaista suolakylpyä laisinkaan vaan leikkaavat kiinni,
Miten olette korjanneet tämän taka-akselin ja mitä se on kustantanut ?
206 + mahdottoman kallis taka-akseli
3
401
Vastaukset
- en.purkisi.itse
Korjattuja löytyy kyllä rahalla.
https://www.x-parts.fi/catalog/taka-akseli-peugeot-206/ - höpönpöppöä
" nyt kun olen siihen taka.akselistoon tutustunut on se tehty tosi vaikeasti ja todella kalliisti"
No eipä olekaan. Se on tehty yksinkertaisesti ja halvalla. Pikkuautoon ei kannata tehdä kallista akselia, auto ei mene kaupaksi jos hinta nousee liian korkealle.
"Silti 206 ajo-ominaisuudet eivät ole kummoiset"
Käy moottoritiellä ajamassa samaa kokoluokkaa olevat fiat punto ja nissan micra. Jos olet sen jälkeen edelleen sitä mieltä että ajo-ominaisuudet eivät 206:ssa ole kummoiset, tarkista mitkä renkaat autossa on alla. Jos siellä on halpis kiinalaiset niin ne vaihtoon samantien. Jos renkaat on kunnossa, autossa on vikaa (ja siinähän on vikaa).
Kunnossa oleva 206 menee maantiellä todella vakaasti moottoritienopeuksissakin ja sen jousitusmukavuus on miellyttävä. Olen ollut kyydissä Saksan moottoritiellä kun mittariin tuli 180 km/h pitkässä alamäessä. Kyyti oli vakaata.
"Tosi kallis akselitanko ja siihen muutama laakeri, jotka eivät kestä Suomalaista suolakylpyä laisinkaan vaan leikkaavat kiinni"
No tuohan nyt on höpönpöppöä. - hohhoohhooo
Jos takaa kuuluu kolinaa, se ei automaattisesti tarkoita, että taka-akseli olisi viallinen. Vie auto osaavalle korjaamolle, äläkä arvuuttele itse. Siellä osaavat sanoa mikä on homman nimi.
Taka-akseleita saa ulkomailtakin kohtuu hintaan mm. Iso-Britanniasta, mutta niiden luotettavuudesta en ole kuullut yhtään mitään. Niitä ei ylipäätään korjata itse, koska kunnostettu taka-akseli tulee paljon halvemmaksi.
Pösön taka-akseli mahtui pieneen kokoon ja oli aikanaan älykäs ratkaisu pikku-autoon. Se ei juuri edes tarvitse minkäänlaista huoltoa oletetun auton käyttöiän aikana. Siitä on tosin luovuttu, koska sen valmistaminen tulee nykyisin kalliimmaksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 406953
- 323918
- 453300
- 402909
- 162672
- 372228
- 162176
- 412123
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons482067- 392000