Naisellisuus - Katoava luonnonvara

Testosteroni

Missä ovat ne nykyajan naiselliset naiset? Nykyäänhän tapaa vain näitä koppavia itseään täynnä olevia muka "itsevarmoja" naisia. Nykyajan nainenhan näyttää ihannoivan ns. "kova jätkä" menttaliteettiä. Kaikkialla vain kilpaillaan, yritettään päteä. TV:Stä pursuaa kaiken maailman Charlien enkeleitä ja muuta paskaa jne.. Naiset kyllä näyttävät ulkoisesti naisilta, mutta sisältä ovat kuin miehiä. Missä ovat ne huolehtivat, herkät, tunnolliset, rakastettavat naiset, jotka uskaltavat olla aitoja naisia!

Ei meitä miehiä tarvitse matkia!

51

6795

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Juntti

Olen kanssasi täysin samaa mieltä. Suurin osa nykynaisista ovat kaikkea muuta kuin naisellisia, eikä sellaiset naiset säväytä. Jostakin syystä pukeutumiseen ja käyttäytymiseen ei kiinnitetä huomiota. Jos katse taas suunnataan esimerkiksi itään, nähdään aivan erilaisia asioita.

• Kyo-kun

...osittain. Kyllä niitä naisellisiakin naisia täältä löytyy, mutta harvoin törmää sellaiseen. Mutta he ovatkin sitten lähes poikkeuksetta niitä mukavimpia ja tunteellisimpia ihmisiä. ^^

• mörkö

Missäs vietät aikaasi, kun et näe naisellisesti pukeutuvia naisia? Rafloissa naiset ovat tosi naisellisia.

Käveletkö muuten itse korkokengissä pakkasella? Kuvasi venäjän naisista, on pelkästään huoran kuvia. Venäjällä naiset ovat maatuskoja: lihavia, karvalakkisia ja nahkatakkisia, siansilmäisiä, haisevia, mutta pahalla hajuvedellä peitettyjä, toisia kyynärpäillä tökkiviä tanttoja. Suomalainen nainen on siihen verrattuna barbi. Jos ei ole varaa edes ruokaan, niin huoraaminen on ainut tapa Venäjällä eteenpäin. Sen venäläiset naiset osaavat hyvin. Se ei ole kunniallinen ammatti.

Jos ei suomalaiset naiset säväytä, niin muuta sinne ihanaan kehitysmaahan Venäjään. Siellä naiset ovat 100 % kierompia kuin suomalaiset naiset.

• nerissa
        mörkö kirjoitti:

Missäs vietät aikaasi, kun et näe naisellisesti pukeutuvia naisia? Rafloissa naiset ovat tosi naisellisia.

Käveletkö muuten itse korkokengissä pakkasella? Kuvasi venäjän naisista, on pelkästään huoran kuvia. Venäjällä naiset ovat maatuskoja: lihavia, karvalakkisia ja nahkatakkisia, siansilmäisiä, haisevia, mutta pahalla hajuvedellä peitettyjä, toisia kyynärpäillä tökkiviä tanttoja. Suomalainen nainen on siihen verrattuna barbi. Jos ei ole varaa edes ruokaan, niin huoraaminen on ainut tapa Venäjällä eteenpäin. Sen venäläiset naiset osaavat hyvin. Se ei ole kunniallinen ammatti.

Jos ei suomalaiset naiset säväytä, niin muuta sinne ihanaan kehitysmaahan Venäjään. Siellä naiset ovat 100 % kierompia kuin suomalaiset naiset.

Rafloissa naiset naisellisia? Älä naurata... Ja korkokenkiä voi aivan hyvin käyttää talvella.

• Menkää sitten itään

Missä ovat ne miehekkäät miehet? Ne jotka uskaltavat ottaa vastuuta ja olla miehiä? Jotka antavat naiselleen vapauden olla nainen?

Aikoinaan feministisukupolvet taisivat tehdä karhun palveluksen kasvattaessaan joukon ylitunteellisia poikia, joista kasvoi miehiä, joilla ei ole kykyä ottaa vastuuta asioista. Näin ollen naisten oli pakko opetella pärjäämään ilman miestä....ainakin tiettyyn rajaan. ;)

• Nainen

Tunteelliset miehet on ihania. Miten tunteellisuus voisi mitenkään liittyä vastuuntuntoon?

Sukupuolirooleja on turha ruveta tarkkaan rajaamaan. Olemme kaikki etupäässä ihmisiä eri persoonallisuksinemme. Pääasia että jokainen tekee sitä mistä tykkää ja toteuttaa itseään. Ehkä miehet vasta nyt tajuavat, etteivät naiset ole niin hempeitä kuin luulevat. Meitä naisia on moneen junaan. Kuten miehiäkin.

• Menkää sitten itään
        Nainen kirjoitti:

Tunteelliset miehet on ihania. Miten tunteellisuus voisi mitenkään liittyä vastuuntuntoon?

Sukupuolirooleja on turha ruveta tarkkaan rajaamaan. Olemme kaikki etupäässä ihmisiä eri persoonallisuksinemme. Pääasia että jokainen tekee sitä mistä tykkää ja toteuttaa itseään. Ehkä miehet vasta nyt tajuavat, etteivät naiset ole niin hempeitä kuin luulevat. Meitä naisia on moneen junaan. Kuten miehiäkin.

...siltä että ehkä kirjoitin liian epäselvästi. En tarkoittanut että tunteelliset miehet eivät olisi ihania. Kirjoitin vain ylitunteellisista, jolloin naisellisuudelle ei jää oikein tilaa...naisellisuuteen kun liitetään ulkoisten avujen lisäksi aika usein tunteellisuus, huolehtiminen yms.

Vastuullisuuskin lienee yhtä monella tavalla tulkittavissa kuin tunteellisuus. Ei varmaan olekaan mitenkään toisiaan poissulkevia. Mutta;

Jos pääasia on, että jokainen tekee mistä tykkää ja toteuttaa sitä kautta itseään...???

• Minä vain
        Menkää sitten itään kirjoitti:

...siltä että ehkä kirjoitin liian epäselvästi. En tarkoittanut että tunteelliset miehet eivät olisi ihania. Kirjoitin vain ylitunteellisista, jolloin naisellisuudelle ei jää oikein tilaa...naisellisuuteen kun liitetään ulkoisten avujen lisäksi aika usein tunteellisuus, huolehtiminen yms.

Vastuullisuuskin lienee yhtä monella tavalla tulkittavissa kuin tunteellisuus. Ei varmaan olekaan mitenkään toisiaan poissulkevia. Mutta;

Jos pääasia on, että jokainen tekee mistä tykkää ja toteuttaa sitä kautta itseään...???

Aloittajan tarkoituksena oli varmaankin puhua naisista ja naisellisuudesta, eikä aloittaa kinastelua siitä, onko vika loppujen lopuksi miehissä vai naisissa. Mitenkäs joku sanoikaan, se jokinorsu älähtää, johon kalikka kalahtaa :D

• Nainen
        Menkää sitten itään kirjoitti:

Missä niitä ylitunteellisia miehiä pääsee tapaamaan? En tiedä tunnenko yhtäkään sellaista miestä. Ja missä kulkee tunteellisen ja ylitunteellisen raja? Kuka sen määrittää?

Tarkoitin siteeramallasi lauseella, ettei noista jaotteluista naisten työt/miesten työt ja naisten harrastukset/miesten harrastukset tarvitse välittää. Jokainen tekee sitä mistä tykkää. Nainen voi harrastaa karatea ja kulkea housuissa, mies voi harrastaa leivontaa ja käyttää kukkapuseroa. Ei naisen tarvitse esittää sen naisellisempaa kuin on. Eiväthän kaikki miehetkään mitään ramboja ole.

• Menkää sitten itään
        Nainen kirjoitti:

Missä niitä ylitunteellisia miehiä pääsee tapaamaan? En tiedä tunnenko yhtäkään sellaista miestä. Ja missä kulkee tunteellisen ja ylitunteellisen raja? Kuka sen määrittää?

Tarkoitin siteeramallasi lauseella, ettei noista jaotteluista naisten työt/miesten työt ja naisten harrastukset/miesten harrastukset tarvitse välittää. Jokainen tekee sitä mistä tykkää. Nainen voi harrastaa karatea ja kulkea housuissa, mies voi harrastaa leivontaa ja käyttää kukkapuseroa. Ei naisen tarvitse esittää sen naisellisempaa kuin on. Eiväthän kaikki miehetkään mitään ramboja ole.

Tunteellisuus/ylitunteellisuus on aina subjektiivinen kokemus, eikä sitä oikein voi määritellä. Mutta tuonhan jo tiesitkin.

Samaa mieltä, harrastukset ei tee miestä/naista. Tulkitsin tuon siteerauksen hieman eri tavalla... Totta, että kenenkään ei tarvitse esittää (tai ei ainakaan pitäisi tarvita!) mitään muuta kuin on. Mutta kaikkihan me tiedämme, ettei näin valitettavasti aina ole.

Tuollahan alempana on tuo miettiväxen viesti, jossa kiteytynee se, mitä ajoin takaa.

• täh?
        Minä vain kirjoitti:

Aloittajan tarkoituksena oli varmaankin puhua naisista ja naisellisuudesta, eikä aloittaa kinastelua siitä, onko vika loppujen lopuksi miehissä vai naisissa. Mitenkäs joku sanoikaan, se jokinorsu älähtää, johon kalikka kalahtaa :D

Mikä ihmeen jokinorsu? Onko tämä sitä teinipoikien logiikkaa? Norsu --> joki ja jokinorsu, elävätkö norsut joissa? Yhtähyvin voisi puhua järvipossuista

• N_22

Nykykulttuuri tappaa jo ala-asteiässä naisellisuuden. Katoppa ympärilles, joka puolella toitotetaan telaketjufeminismiä. Siitä se lähtee.

• Greta

...ja huomannut sen, että jo ala-asteiässä tyttöjä aivopestään länsimaisen kauneusihanteen omaksumiseen ja yliseksuaalisuuteen. Jokin on pielessä, kun 7-vuotias laihduttaa ja jo 10-vuotiaat kulkevat napapaidoissa ja tiukoissa farkuissa. Onhan se vaikeata kasvaa naiselliseksi naiseksi, kun ihannevartalo vastaa suunnilleen laihaa ja hentoa teinipoikaa...Joten, siinä olet oikeassa, että nykykulttuuri tappaa naisellisuuden, mutta syyt ovat mielestäni aivan toisaalla kuin ns. telaketjufeminismissä.

• Nainen

Kyllä nuo sinun naisellisina pitämäsi ominaisuudet katoavat elämän mittaan, kun miehet muutaman kerran käyttävät rankasti hyväkseen naisen tunteellisuutta, herkkyyttä ja kykyä joustaa...Kun joitain kertoja saa lättyynsä kunnolla sen takia, että on herkkä ja "naisellinen", niin kyllä se "kova jätkä -mentaliteetti" tuntuu turvallisemmalta vaihtoehdolta. Missä ovat ne tosimiehet, jotka kunnioittavat naisellisuutta, eivätkä alista, hyväksikäytä ja murskaa sydämiä? Eli missä ovat ne tosi miehet, joiden kanssa uskaltaa olla herkän naisellinen pelkäämättä koko ajan satutetuksi tuloa?

• Nuutti_80

Kuka nykyisessä yhteiskunnassa uskaltaa laskea suojauksensa ja päästää jonkun toisen ihmisen lähelle omaa sieluaan...?

Siinähän just voi sattua.

Mutta rakkauden ruletissa jaetaan voittoja vain osallistujien kesken.

Enpä tiedä uskallanko myöntää, että kyllä se mieheenkin koskee, jos rakentaa tunnesiteitä jotka vastapuoli sitten tylysti katkaisee. Ehkä on parempi olla myöntämättä, kun muuten ei oo Miehekäs. Ja kuka mies nyt ei haluaisi olla Miehekäs.

Harmi että sinuakin on katkeruuden kärpänen puraissut. :-(

• Vieras

Kun naiset rakastuvat juuri niihin "renttuihin" ja "vaarallisiin" tyyppeihin, jotka ovat tottuneet saamaan mitä haluavat ja joilla on varaa leikkiä naisilla. Nämä miehet kokevat kaikki "naiselliset" asiat lähinnä rasitteena ja sen takia rikkovat naisia henkisesti. Sitten naiset kysyvät, että missä on niitä "kunnon miehiä, jotka sallivat naiseuden?". No, ne ovat juuri ne "tylsän kiltit" jotka ymmärtävät naisia, mutta kun se taas on naisista niiiiin mälsää. Kyllä se piru on nämä kuviot luonut, ei jumala...

• Nainen
        Vieras kirjoitti:

Kun naiset rakastuvat juuri niihin "renttuihin" ja "vaarallisiin" tyyppeihin, jotka ovat tottuneet saamaan mitä haluavat ja joilla on varaa leikkiä naisilla. Nämä miehet kokevat kaikki "naiselliset" asiat lähinnä rasitteena ja sen takia rikkovat naisia henkisesti. Sitten naiset kysyvät, että missä on niitä "kunnon miehiä, jotka sallivat naiseuden?". No, ne ovat juuri ne "tylsän kiltit" jotka ymmärtävät naisia, mutta kun se taas on naisista niiiiin mälsää. Kyllä se piru on nämä kuviot luonut, ei jumala...

"Naisellisuudesta" on haittaa myös työelämässä ja muissa yhteisöissä...Olen tai ainakin olin "naisellinen" nainen, mutta kaiken sen sukupuolisen ahdistelun, väheksynnän, syrjinnän ja muun p....n jälkeen on vaikeata pitää itsensä naisena...

• sitä

piileskellään. opiskellaan selviytymään nykypäivän julmassa maailmassa, vaikka ainoa mitä oikeasti haluaisi, olisi oma kotipesä josta pitää huolta, ja oma kultarakas hemmoteltavaksi hyvällä ruoalla ja hyvittelyllä. on kovin pelottavaa päästää ketään näkemään todellinen minä, en tahtoisi olla kova tai tulla kyyniseksi, mutta en myöskään raastaa itseä palasiksi enää koskaan.

• miettiväx

Nykyään jos näyttää herkkyytensä, on paljon haavoittuvampi ulkoapäin tuleville hyökkäyksille. Oli sitten nainen tai mies. Pari kertaa kun on saanut köniinsä, ottaa opikseen.

Nykyään naisilta odotetaan samanlaista kestävyyttä kuin miehiltäkin. Se saa naiset varmaan jossain määrin "miehistymään". Ainakaan työpaikoilla naiseus ei ole mikään valtti, päinvastoin. Siksi kai se yritetään häivyttää taka-alalle.

Toisaalta olen huomannut myös vastaavanlaista miesten pehmentymistä: monet miehet ovat pehmompia ja jotenkin enemmän vastuuta vältteleviä kuin isoisiensä sukupolvi. Johtuisiko nykyisestä homobuumista, mutta enemmän miehiä tuntuu kiinnostavan metroseksuaalit toiset miehet kuin naiset. Itse kyllä kaipaisin miestä, joka osaisi korjata kodin pienet viat ja söisi reilusti tavallista kotiruokaa. Nykyään tuntuu, että kaikki miehet tuijottavat peiliin ja värjäilevät tukkiansa.

• ihme!

antakaa ihmisten tehdä ulkonäölleen ihan mitä ne haluaa.ihailkaa sitten vain tulosta.kaikkihan me kaunistaudumme/komistaudumme sentähden että saisimme seksiä?onko asia näin?

• omat syynsä
        ihme! kirjoitti:

antakaa ihmisten tehdä ulkonäölleen ihan mitä ne haluaa.ihailkaa sitten vain tulosta.kaikkihan me kaunistaudumme/komistaudumme sentähden että saisimme seksiä?onko asia näin?

Toivottavsti tuo ei päde kaikkiin huoliteltuihin miehiin! Tässähän muuttuu jo epäluuloiseksi. Pitäisköhän tällaisen kunnollisen tytön ruveta tiiraamaan niitä uunoturhapuroja?

Myönnän, että ulkonäköönsä keskittyminen on (vähän) pinnallista. Mutta toisaalta se on myös luovaa toimintaa. Esim. hiustyylillä, kengillä ja vaatteilla voi niin mies kuin nainen, tyttö kuin poika ilmentää omaa persoonallisuuttaan. Pukeutumisesta voi nähdä lähes suoraan minkä tyyppinen ihminen on. Joillekin mukavuus on tärkeintä, toiselle tyyli, kolmannelle seksikkyys. Hiuksista näkee esim. kuka hoitaa hiuksiaan tunnollisesti, kuka on käytännöllinen ja kuka kokeilunhaluinen. Ulkonäkö on toisaalta myös raha- ja investointikysymys. Jos kävisi opiskelujen lomassa töissä niin vois ostella paljon enemmän vaatteita, kenkiä, meikkejä jne. Mutta mielellään rahansa suuntaa muihin, kivempiinkin asioihin. Kuten uusiin elämyksiin ja hyvään ruokaan.

• mekko

Miehethän haluaisivat peräänkuuluttamastaan naisellisuudesta ainoastaan ne "hyvät" puolet, pitkän tukan ja notkean luonteen. Ei nykyään nainen saa itkeä, herkkyys täytyy kätkeä. Se ei todellakaan ole helppoa tai mitenkään valittavissa. Hullun leiman otsaansa saa. Täytyy vaan kiireessä porskuttaa, kuten muutkin. Perheenperustamisvietti on ripustautumista ja kotiäitiys kunnianhimottomuutta. Perhepäivähoitajuus on laiskuutta, hame hienostelua, korkokengät kanamaisuutta. Kiharat pitkät hiukset ja sinua ei oteta vakavasti.
        Olen minä omalle miehelleni ns. "naisellinen" kesämökkioloissa juuri sellainen kuin olen, silloin ei tarvitse housupuvussa pönöttää ja kilpailla urakehityksestä miesten kanssa.

• Kotona tapaat sen oikean mi...
        mekko kirjoitti:

Miehethän haluaisivat peräänkuuluttamastaan naisellisuudesta ainoastaan ne "hyvät" puolet, pitkän tukan ja notkean luonteen. Ei nykyään nainen saa itkeä, herkkyys täytyy kätkeä. Se ei todellakaan ole helppoa tai mitenkään valittavissa. Hullun leiman otsaansa saa. Täytyy vaan kiireessä porskuttaa, kuten muutkin. Perheenperustamisvietti on ripustautumista ja kotiäitiys kunnianhimottomuutta. Perhepäivähoitajuus on laiskuutta, hame hienostelua, korkokengät kanamaisuutta. Kiharat pitkät hiukset ja sinua ei oteta vakavasti.
        Olen minä omalle miehelleni ns. "naisellinen" kesämökkioloissa juuri sellainen kuin olen, silloin ei tarvitse housupuvussa pönöttää ja kilpailla urakehityksestä miesten kanssa.

Niin justiinsa!

Minäkin annan tuolle kylmälle ja kovalle maailmalle samalla mitalla takaisin mitä se kohtelee minua ja muita. Kotioloissa taas taion ruokapöytään kotiruokaa ja leivon siinä missä siivoankin. Mieheni kyllä tietää sen naisellisen minäni olemassa olon ja siitä pääseekin nauttimaan etuoikeutetusti :)

Ikävä kyllä emme oikein tiedä haluttaako tähän maailmaan edes tehdä lapsia (muuta kuin itsekkäistä syistä). Muutamassa kymmenessä vuodessa kaikki on muuttunut todella paljon. Ihan hirvittää välillä.

• ja minun puheenvuoroni
      • mie

Olipas miehiset kintut

• neptunea

Naiselliset naiset uhrautuvat rakkautensa takia ja löytävät itsensä lopulta jonkun säälittävän metromiehen luota. Jottei tämä pillahtaisi itkuun, he jäävät huolehtimaan tästä ja samalla tuhlaavat elämänsä kokonaan. Heidät tunnistaa surullisesta katseesta, vaikka se olisikin kätketty iloisuuteen ja hymyihin. Heidän toiveensa olisi saada käpertyä rakkaan miehensä kainaloon turvaan muulta maailmalta ja rakastaa miestään. Kun tämä ei toteudu, he vetävät siilin lailla piikit suojakseen.

Oletko itse niin varma omasta miehisyydestäsi ja kyvystäsi pystyä rakastamaan ja suojelemaan naistasi?

• Testosteroni

Tässä threedissä oli kuitenkin tarkoitus keskustella naisellisuudesta näin niinkuin yleisellä tasolla, eikä miehisyydestä. Jos haluat keskustella miehisyydestä ja pipopäisistä meikatuista miehistä(joihin en itse kuulu), tee vaikka oma keskustelu miehisyydestä sinne Miehen logiikka osastolle.

Epäselvää?

• herkkäilijä
        Testosteroni kirjoitti:

Tässä threedissä oli kuitenkin tarkoitus keskustella naisellisuudesta näin niinkuin yleisellä tasolla, eikä miehisyydestä. Jos haluat keskustella miehisyydestä ja pipopäisistä meikatuista miehistä(joihin en itse kuulu), tee vaikka oma keskustelu miehisyydestä sinne Miehen logiikka osastolle.

Epäselvää?

siis mieltsii, sitäkö te karskit ukot todella kehtaatte rehellisesti kaivata? naisen herkkyyttä ja pehmeyttä?? mun unelma on oma mörkö jonka vois hemmotella ja hoivata melkein kuoliaaksi.toistaseks tielle on ajautunut vain yksi gasanova joka antoi ymmärtää olevansa vakavasti kiinnostunut ja sitten kielsi kaiken.metsästi mun sydämen,paloitteli ja ripusti kuivaan tuuleen kuivumaan.niin se teki.otin sen kiinni,sanoi kovasti häpeävänsä että aiheutti mulle tuskaa mutta ettei "vaan pysty muuhun kuin ystävyyteen".annoin anteeksi ja käskin olla häpeämättä.siis olin sille TOSI lempee. nyt yritän kovasti keksiä,millä saan sen miehen jään sulamaan. kertokaa,miehet, lisää naisellisuudesta josta unelmoitte! erityisesti sitoutumiskammoiset,salaisesti hellyydenkipeät,tunteensa peittävät,haavoittuneet ja don juan-tyyppiset hupsuttelijat.pyydän saada ymmärtää teitä!!!

• Totta

Olen ollut sinkkuna kohta 3-vuotta ja ihmettelen.

Missä on naiseudestaan tietoiset ja ylpeät naiset.
      En kaipaa tai tarkoita tuolla "kotiorjaa".

Menkääpä ravintolaan katsomaan.
      Kaikilla farkut. Missä naisten hameet, yksilöllisyys ja herkkyys, muoti jne.
      Farkut jalkaan ja järki jalkojen väliin meininkiä!
      Sitten ollaan niin kovaa ja miehekästä että.
      Sydän riekaleina...terve itsetunto paskana!

Se siitä naisellisuudesta.
      Vietetään sille hautajaiset!

• katti

Tiedätkös, jos hametta käyttää niin palaute on usein negatiivista. Miehet tuntuvat arvostavan korkeammalle näitä farkuissa ja lenkkareissa juhlivia bimboja.

• päättänyt että
        katti kirjoitti:

Tiedätkös, jos hametta käyttää niin palaute on usein negatiivista. Miehet tuntuvat arvostavan korkeammalle näitä farkuissa ja lenkkareissa juhlivia bimboja.

jos se vaatteista on kiinni,niin anti olla.
        pidetään sitten itsellä hellyys ja kiihko.ei väkisin.

• anti-hmm
        katti kirjoitti:

Ja ei pidä paikkaansa. "hmm" oli nainen, joka ei voi jostain syystä pukeutua hameeseen tai naisellisesti ja yrittää syyllistää naiset, jotka pukeutuvat toisin kuin farkkuihin ja lenkkareihin.

• tanssimassa
        anti-hmm kirjoitti:

Ja ei pidä paikkaansa. "hmm" oli nainen, joka ei voi jostain syystä pukeutua hameeseen tai naisellisesti ja yrittää syyllistää naiset, jotka pukeutuvat toisin kuin farkkuihin ja lenkkareihin.

aina pidän farkkuja.kerran menin hame päällä tanssimaan,joo.oli tosi vikkelät kädet miehellä.en ois uskonu.ensin kättä vähän helman kohdalle(hame vähän polven yläpuolelle)joo mä tiedän ois pitäny stoppi tehdä tässä vaiheessa,mutta minusta kun on kyse,en tehnyt.tahdoin lisää.ja sain lisää:käsi hivuttautui ylöspäin..sitten tuli vastaan stay-apin raja.eiku kättä ylemmäs,tanssittiin näin vähän aikaa.en kerro mistä löytyi käsi lopulta;)
        PS:menen taas hame päällä tanssimaan,kun ilmat sallii.

• farkkutyttö

kuule itse hame päälle pakkasella! Seisoskele baarijonossa puoli tuntia ja illan lopussa taksijonossa vähintään puoli tuntia.

Kesävaatteet on sitten erikseen...

• katti
        anti-hmm kirjoitti:

Kultaseni, (jos yleensä tarkoitit minua) olen käyttänyt hameita lähes ainoastaan monia vuosia. Jatkuvasti saa kuulla kommentteja liian hienoista vaatteista, vaikka kysessä olisi tavallinen hame.

• katti
        farkkutyttö kirjoitti:

kuule itse hame päälle pakkasella! Seisoskele baarijonossa puoli tuntia ja illan lopussa taksijonossa vähintään puoli tuntia.

Kesävaatteet on sitten erikseen...

Ja...? Mitä ongelmaa siinä muka on?

• marru
        katti kirjoitti:

Ja...? Mitä ongelmaa siinä muka on?

Siinä on kuule suurikin ongelma, minä en todellakaan aio ikinä palella lyhyesä hamosessa pakkasessa ja viimassa!

• katti
        marru kirjoitti:

Siinä on kuule suurikin ongelma, minä en todellakaan aio ikinä palella lyhyesä hamosessa pakkasessa ja viimassa!

Ensinnäkään, kukaan ei ole puhunut lyhyestä hameesta. Myös pitkiä hameita on olemassa. Toiseksi itse palelen sekä hameessa että housuissa, ja koska pidän enemmän hameista, laitan hameen. Ei mitään ongelmaa ainakaan itselleni, mutta jos joku ei halua, niin ei sitten laita hametta. Ei kukaan pakota mihinkään...

• neito

mutta sydän on särjetty liian monta kertaa, etten uskalla päästää enää ketään lähelleni. Kaupungilla näet minut surullinen katse silmissä. Olen aina ollut se kiltti-tyttö, enkelin kiharoineen, mutta hymyyn tai nauruun en ole pystynyt enää 4 vuoteen.

• testosteroni

tavannut vääriä ihmisiä. Miksi te kiltit naiset aina löydätte itsenne niiden renttujen ja pahojen poikien huostasta? Ei millään pahalla, mutta saat syyttää iteäsi ongelmistasi...Tyhmästä päästä kärsii koko kroppa.

• N26
        testosteroni kirjoitti:

tavannut vääriä ihmisiä. Miksi te kiltit naiset aina löydätte itsenne niiden renttujen ja pahojen poikien huostasta? Ei millään pahalla, mutta saat syyttää iteäsi ongelmistasi...Tyhmästä päästä kärsii koko kroppa.

Se voi olla perhanan vaikeata tietää miehestä etukäteen, että onko hän tunteeton sydämensärkijä vai ei...Kokemuksen myötä oppii ehkä erottamaan pahimmat tapaukset jo päältä päin, mutta sekään ei ole varmaa. Kaikki naiset eivät tahallaan hakeudu ns. renttujen seuraan. Kyllä niitä k-päitä löytyy siististi pukeutuvista, yhteiskuntakelpoisista ja muutenkin fiksun ja filmaattisen oloisista miehistäkin. Osa miehistä - ja tietenkin myös naisista - kun nyt vaan on niin julmetun kieroa porukkaa.

• Sussu2

Mielestäni on vain todella hyvä että naisista on tullut itsevarmoja, se on etu monessa asiassa. Nykyajassa nainen ei pärjää jos on heikko ja liian tunnollinen. On oltava itsevarma ja kilpailla uransa ja paikkansa takia.

Naisellisuus muuttuu, kuten miehisyyskin on muuttunut. En sitten tiedä onko hyvään vai huonoonpäin mutta kaikki me muututaan.

• testosteroni

todista väite?

• Johanna

Mitä tarkalleen ottaen tarkoitat naisellisella naisella? Tuosta huolehtivasta tulee mieleen että pitääkö naisen hoitaa kaikki kotiasiat mukisematta? Jos aito nainen on herkkä, tunnollinen, rakastettava, sehän tarkoittaa sitä että miehet eivät ole! Tuosta sun tekstistä käänteisesti voisi päätellä että miehet ovat itseään täynnä, kilpailevia tunnevammaisia. En mä ainakaan sellaista miestä halua!

• 50- luku meni jo

Eikö ole erikoista että naisten taloudellinen riippumattomuus on tuonut moisia lieveilmiöitä?

Onneksi henkinen riippuvuus on vielä ja naiset yhä kokevat ruumiinsa objektiksi jota miehet ja toiset naiset katsovat ja he itse voivat koristella.

Oikeastaan jako miehiin ja naisiin on liian rajoittava. Eikö voisi olla vain ihmisiä, jotka sitten taipumustensa mukaisesti käyttäytyvät nais- tai miestapaisesti. Loppuisi monen pohdinnan tarve ja energiaa jäisi tärkeämpien asioiden miettimiseen.

Pelottaako?

• Testosteroni

"Eikö voisi olla vain ihmisiä, jotka sitten taipumustensa mukaisesti käyttäytyvät nais- tai miestapaisesti. Loppuisi monen pohdinnan tarve ja energiaa jäisi tärkeämpien asioiden miettimiseen."

Ei voi

Oishan se varmaan kivaa joo, mutta todellisessa maailmassa on kaksi sukupuolta, kaksi ihmistä. Niiden nimeksi on annettu mies ja nainen. Miehen ja naisen käyttäytymisessä on eroja. Etkö usko? Haluatko, että saarnaan hormonien nimeltä testosteronin ja estrogeenin vaikutuksista ihmisen käyttäytymiseen? Tietääkseni nämä kemialliset aineet eivät ole muuttuneet sitten 50-luvun.

• kukkanen
        Testosteroni kirjoitti:

"Eikö voisi olla vain ihmisiä, jotka sitten taipumustensa mukaisesti käyttäytyvät nais- tai miestapaisesti. Loppuisi monen pohdinnan tarve ja energiaa jäisi tärkeämpien asioiden miettimiseen."

Ei voi

Oishan se varmaan kivaa joo, mutta todellisessa maailmassa on kaksi sukupuolta, kaksi ihmistä. Niiden nimeksi on annettu mies ja nainen. Miehen ja naisen käyttäytymisessä on eroja. Etkö usko? Haluatko, että saarnaan hormonien nimeltä testosteronin ja estrogeenin vaikutuksista ihmisen käyttäytymiseen? Tietääkseni nämä kemialliset aineet eivät ole muuttuneet sitten 50-luvun.

sinä osaat sitten Testosteroni olla hassu ja suloinen. Toivottavasti maailmassa on muitakin kaltaisiasi. :)

• Testosteroni kirjoitti:

Ei voi

Asia on niin, että saman sukupuolen yksilöidenkin välillä vaihtelevat hormonipitoisuudet eli estrogeenin ja testosteronin suhde, jota hormonipeiliksi kutsutaan.

On todettu, että yleensä raskasta työtä tekevillä, maskuliinisen oloisilla miehillä, on suhteessa korkeampi testosteronipitoisuus verrattuna muihin miehiin. Toisaalta taas esim. papeilla tms. työtä tekevillä on alhaisempi testosteronipitoisuus.

Naisista taas pulleilla kotiäitityypeillä on suurempi estrogeeni pitoisuus verrattuna tavallisesti hoikkiin uranaisstereotyyppisiin naisiin, joilla testosteronin osuus on suurempi.

On myös todettu, että kaikkein älykkäimpiä ovat sellaiset ihmiset, joiden hormonipeili on tasapainossa eli siinä ei ole suhteessa "liikaa" jompaa kumpaa hormonia(tietysti naisten ja miesten hormonipeileissä on eroja). Tällaiset ihmiset ovat joustavia ja pystyvät tilanteesta riippuen hyödyntämään molemmille sukupuolille katsottuja ominaisuuksia.

Eli asia ei ole ihan noinkaan mustavalkoinen sukupuolten välisissä eroissa, kuin mitä annat ymmärtää. Ja minusta on erittäin hyvä, että nykypäivän maailmassa ei tarvitse tyytyä oleman missään ahtaassa muotissa, vaan saa käyttää hyödykseen kaikkia puoliaan. Niille, joiden ominaisuudet luonnostaan poikkeavat sukupuolensa ns. normeista, nykyinen vapaus on vielä hienompi juttu.

• nery
        Catariina81 kirjoitti:

Asia on niin, että saman sukupuolen yksilöidenkin välillä vaihtelevat hormonipitoisuudet eli estrogeenin ja testosteronin suhde, jota hormonipeiliksi kutsutaan.

On todettu, että yleensä raskasta työtä tekevillä, maskuliinisen oloisilla miehillä, on suhteessa korkeampi testosteronipitoisuus verrattuna muihin miehiin. Toisaalta taas esim. papeilla tms. työtä tekevillä on alhaisempi testosteronipitoisuus.

Naisista taas pulleilla kotiäitityypeillä on suurempi estrogeeni pitoisuus verrattuna tavallisesti hoikkiin uranaisstereotyyppisiin naisiin, joilla testosteronin osuus on suurempi.

On myös todettu, että kaikkein älykkäimpiä ovat sellaiset ihmiset, joiden hormonipeili on tasapainossa eli siinä ei ole suhteessa "liikaa" jompaa kumpaa hormonia(tietysti naisten ja miesten hormonipeileissä on eroja). Tällaiset ihmiset ovat joustavia ja pystyvät tilanteesta riippuen hyödyntämään molemmille sukupuolille katsottuja ominaisuuksia.

Eli asia ei ole ihan noinkaan mustavalkoinen sukupuolten välisissä eroissa, kuin mitä annat ymmärtää. Ja minusta on erittäin hyvä, että nykypäivän maailmassa ei tarvitse tyytyä oleman missään ahtaassa muotissa, vaan saa käyttää hyödykseen kaikkia puoliaan. Niille, joiden ominaisuudet luonnostaan poikkeavat sukupuolensa ns. normeista, nykyinen vapaus on vielä hienompi juttu.

Nykyajan ahtaat muotit sortavat niin naisia kuin miehiä. Naisten pitäisi olla rehvakkaita uraohjuksia ja miesten jotain himputin metroseksuaaleja. Onko tässä maailmassa enää yhtään ihmmistä, joka kykenisi olemaan sujut seksuaalisuutensa kanssa ja olemaan oikea mies tai oikea nainen?

• vapaus
        nery kirjoitti:

Nykyajan ahtaat muotit sortavat niin naisia kuin miehiä. Naisten pitäisi olla rehvakkaita uraohjuksia ja miesten jotain himputin metroseksuaaleja. Onko tässä maailmassa enää yhtään ihmmistä, joka kykenisi olemaan sujut seksuaalisuutensa kanssa ja olemaan oikea mies tai oikea nainen?

Jos olet vahva luonteeltasi, voit olla ihan mitä haluat. Mikä on oikea nainen ja oikea mies, jos niitä ei kerran nykyään ole edes olemassa? Kuka laatii normit, jos todellisuus muuttuu. Itse haluaisin kovasti olla ihan sellainen kuin olen. Ja tietääkseni pystyn "rajoja" vastaan taistelemaan, jos siihen koen tarvetta...

• nainen-58-

Kovat arvot vaativat kovan elämän, ei täällä pehmoilulla pärjätä.

On muuten melko huvittavaa luulottelua ja entisajan romantisointia kuvitella, että aiemmin naiset olisivat olleet jotenkin "pehmeämpiä".
      Niin hametta käyttivät, mutta kyllä moni nainen oli niin kovaksi keitetty, kovaa työtä tehden, että nykypojat jäisivät haikailuissaan suu ammollaan ihmettelemään: lapsetkin synnytettiin saunassa, eikä hygienia ollut kummoista.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      739
      4973
    2. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      673
      4209
    3. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      173
      2311
    4. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      16
      2077
    5. MTV: Katri Helena repäisee kunnolla - Aivan uudessa roolissa TV:ssä - Tätä ei arvannut!

No nyt iskelmälegenda ja koko kansan Katri Helena kyllä repäisee kunnolla! Upeaa heittäytymistä, Katri Helena! Lue, mis
      Suomalaiset julkkikset
      40
      1878
    6. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      96
      1706
    7. TELIA pakottaa 4G-liittymiä väkisin 5G-liittymiin, vaihtaa ilman lupaa

Ihmisten sopimuksia! https://www.is.fi/digitoday/mobiili/art-2000011063159.html "Telia on lähettänyt osalle 4g-asiakka
      Maailman menoa
      171
      1473
    8. OP Kaskimaa

Niin sitten pankki vaihtaa nimeään ja pääkonttori siirtyy ties minne. Pulkkisen visio, Kainuu ei kelvannut.
      Kuhmo
      30
      1218
    9. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      91
      1174
    10. Viimeiset helmiterveiset

kaivatullesi tähän alas 🙇💙
      Ikävä
      94