Focus -02 1.8 tdci diesel.
Meinaan rekata farkun pakuksi tein näin:
Selkänojat ja penkit pois,penkkien kiinnikkeisiin ruuvit ja ruuvin päät smirklasin pyöreäksi ettei saa ilman perinteisiä työkaluja irti (toki pihdeillä saa halutessaan)
Selkänojan kiinnikkeisiin laitoin ruuvit ja mutterit.En pyöristäny päitä.Työkaluilla kylläki saa auki.
Oon joskus kuullu turvavyön kiinnike pitäs reikänauhalla ja pop niiteillä sitoa.Mut onkoha näissä paikkakuntasia eroja?
Farkku pakuksi vinkkejä.
4
176
Vastaukset
- 15vAntiikkiauto
Mitä järkeä?
Koko auto on ehtoopuolella,mittarissa varmaan 200-300tkm ja viittä vaille romutusta vailla ikänsä puolesta jos luotettavasta käyttöautosta puhutaan,harrastepelit erikseen tai hyvä yksilö kelvannee koirien tai harrastevehkeiden kuskaamiseen ym.
ilmeisesti tuossa on veronjutut mielessä mutta maksaako vaivan moiseen,ei minusta mutta makujahan on monia. Mittarissa varmaan 500tkm mutta kannattaa siltikin kun elinikää vielä hyvin jäljellä ainakin 200tkm.Toi muutos ei maksa kuin korkeintaan yhden hupakkokäynnin verran.
- gyuy
kaikki takapenkin osat pois autosta ja kaikki kiinnityspisteet pois käytöstä trafin ohjeen mukaan. voihin ei tarvi koskea.
muutos järkevä jos ei tarvi takapenkkejä, käyttövoimavero putoaa 5 kert pienemmäksi vakuutusmaksu voi muuttua. muutoskatsastus halvimmillaan 50 ekua. omistajan allekirjoitus osaluetteloon tarvitaan, autolla ei saa sitten ajaa 120 km/h motarilla vaikka rajoitus sallisikin. mun on pakettiauto.
Ja kaikkiin sääntöihin voi tulla muutoksia, kun muuttuvia on nämä säännöt. - 15vAntiikkiauto
Millähän laskukaavalla mahtaa -02 ikäisessä "500tkm"ajetussa pikkuautossa olla "ainakin 200tkm"jäljellä jos jo pakolliset korjauskustannukset ylittää koko rottelon arvon,puhumattakaan jos konepuolta ,laatikkoa tai sähkömurheisiin tarvitaan ammattilaista osat työn päälle??
Minulla oli saman vuotinen 2,0 tdi Transit ja kun se oli pakko myydä 165tkm ajettuna oli siihen vaihdettu vesi ohj tehostinpumppu yhdistelmä,pyöränlaakerit,1kpl peruskunnostettua Ford ruiskutuspumppua!!(alkup runko halki=raju vuoto ja hintaa tuli n2000e töineen ),jarrulevyt ym ja maalipinta kukki ruostetäpliä vaikka mitä yritit tehdä.
Autoa pidettiin erityisen hyvin ja yks käytössä,kaikki huollot tehtiin viimeisen päälle jopa öljynvaihtovälit puolitettiin,ruostesuojaus tehtiin mutta suojaamaton pohja koteloineen oli jo päässyt ostettaessa pari vuotta vanhassa autossa läpikotaisin ruskeaan pintaruosteeseen ja jo ruosteen takia oli autosta päästävä eroon ajoissa.
Miten siis ja millä laskuopilla tuo laskutoimitus "säästöstä" toimii jos isosta ja ammattikäyttöön rakennetusta "tunnetusti lujasta laatu Ford peruspakusta" oli pakko luopua jo noin 10v vanhana ja noin vähän ajettuna...??
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 427205
- 324018
- 543523
- 423020
- 172776
- 372248
- 162226
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons472207- 412193
- 452159