Oon kuunnellut vuodenvaihteesta alkaen englanninkielisiä radioita. Opiskelu sujuu mukavasti, sanavarasto kasvaa ja saa vähän mietiskellä uusiakin sanoja. Suosittelen tätä!
http://www.nettiradiomaailmalla.com/category/englanninkieliset-radiot/
Englanninkielen helppoa ylläpitoa
3
195
Vastaukset
- Opex
Myös suomalaisilta kanavilta tulee englanninkielisiä lähetyksiä. Itse olen kuunnellut vuosikausia Yle Radio 1:n englanninkielisiä uutisia päivittäin klo 15.55.
- lip_sync
kannattaa kuunnella youtube jne. musiikkia/laulua jossa on "lyrics" eli sanat mukana. Samalla kun itse laulaa tai apinoi (mimic, lip-sync). Oppii sen ääntämisen taidon ja myös itse laulamaan. On erittäin tehokasta. Jos yksinomaan passiivisesti kuuntelee, niin se oma puhetaito ja puheen rytmi jää kehittymättä.
- voikuinkakivaa
Hei, kiitti tästä! Tulee käyttöön. Musaa kuunnellessa ehkä vähän eri asia.. kun kuuntelee ihmisten puhetta ja uutisia. Musassa myös paljon slangi-sanoja, ja ehkä ei niin tärkeää sanastoa? Noh, tää oli vaan mun mielipide.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 447276
- 324038
- 573565
- 483082
- 172786
- 372258
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons482246- 432228
- 162226
- 482209