näin kevään alussa pensaitten juurella lehtien alla, valoisassa tammimetsässä viimesyksyisten lehtien alla, tervaleppämetsikössä ojan varrella... Tänään tuo tammimetsätapaus, polun kummaltakin puolelta tätä sirinää, jännän kuuloista.
Lintua en missään näistä paikoista nähnyt, ja ääni kuuluu siis maan tasalta. Sirinä on siis kuultavaa, mutta hyvin hiljaista kuitenkin.
Pitääkö sisilisko ääntä... sitä nyt ajattelin, kun eilen juuri kevään ensimmäisen sisiliskonkin bongasin. Vai onko jokin hyönteinen kyseessä...
Mikä hiljaisesti sirisee
3
1298
Vastaukset
- Maskottijouppokerhoon
Olen itse kuullut kun joku lintu on kiekaissut jossain pusikossa. En tiedä mikä helvetin pyy on ollut, mutta sillälailla kiekaisi että peipot hyppäsi lähipuissa. En tiedä mutta luulen että se oli selvä pyy.
- Lisäilinvielä
Voi olla että se on ollut pyy, mutta kuikka se ei täydellä varmuudella ollut.
- Kavalans
Sanoisinpa, että tavallisin kenttäkerroksen sirittelijä metsässä on päästäinen ja ilmeisesti lajista riippumatta. Päästäisen sirinä, jota voisi luonnehtia myös viserrykseksi, on yksi yllättävimmistä äänistä varsinkin talvisessa metsässä. Edelleen menen itsekin halpaan ja ihmettelen, miten maailmassa heinäsirkka pitää ääntä hangen alla. Ei suinkaan heinäsirkka vaan metsien touhukas energiapakkaus ainakin askelten määrällä arvioituna.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 406963
- 323928
- 453310
- 402919
- 172696
- 372228
- 162186
- 412133
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons482067- 392010