Olen itse maahanmuuttaja joka on asunut täällä yli vuoden aikana. Kaikki on hyvä paitsi en oikeasti ymmärrä tuon kultturin osaa kun suomalaiset eivät ole kiinnostuneet jutella tuntemattomien vai ulkomaalaisten kanssa olleenkaan vaikka me ollaan työkaverit. Joskus ei haittaa, joskus ärsyttää koska olen itse ujo mutta yritän aloittaa keskustelua ja saan vain 1-sana vastauksia, 'niin', 'on'. "Mistä olet kotoisin?" "Puhut hyvin suomea" ja se on siinä. Ideat aina loppuu... Ok uskoisin jos te olisivat niin ujot ihmiset, mutta mitä tapahtuu kun tulee jonkin työkaveri ja ne on niin kuin 'bros'? "Bla bla bla, hahaha, vitsejä koko ajan. Edes small talk. Mut taas, kun joku on jumissa minun lähellä monta tuntia, se luulee minua näkymättömaksi. Oikeasti, olen ihminen, en ole mitään hirviönäköinen. Voi sanoa edes ei ole niin selvä olenko suomalainen vai en. Kyllä en aina osaa puhekieltä niin hyvin mutta voit ainakin sanoa normaaleja asioita jotka kaikki ymmärtävät. Onpas vaikea koko ajan yrittää puhua heidän kanssa vaikka saan selainen tunne että heitä ei kiinosta ollenkaan. Kun olen yrittänyt niin monta kertaa, luovutan idean kokonaan...
Suomalainen hilajaisuus
Vieras444
1
191
Vastaukset
- yks.suomalainen
Hyvää päivää kirvesvartta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod225344- 254518
- 282631
- 342294
- 372048
- 151978
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191627- 121561
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons211317Kerranki asiat oikein
Ilkka ja muut pienpuolueeet...teitte hyvän työn kun valitsitte pätevän henkilön virkaan eikä kepulle passelia!! Jatkakaa101224