Terve !
Olisin kiinnostunut kokeilemaan tota ferrofluidia mutta ilmeisesti se on todella kallista.
Onko kukaan tehnyt sitä itse esim ricoh MIRC jauheesta lisäämällä öljyä tms muuta edullista tapaa ?
Ferro-fluid
8
406
Vastaukset
- tgt345v
Hommaat jostakin vanhan lasertulostimen mustejauhokasetin, tai pari ja keräät niistä jauheen talteen. Sekoitat ruokaöljyä sekaan kunnes koostumus on sopiva. Taitaa olla helpoin tapa.
Voit myös ryhtyä kemistileikkeihin ja liuottaa asetonilla vanhoista vhs-nauhoista raaka-ainetta, mutta se on hankalampaa.- Magneettimiez
Moi ! Ja kiitoksia hirveästi vastauksesta. Kävin tänään "merkkiliikkeen" huollossa, selitin mitä tarvitsisisisisin. Sain tuota tulostinmustetta pussin mustetta (mikä oli menossa kierrätykseen) missä pitäisi olla mukana rautaa. Pitääkö se itse muste poistaa raudasta, vai toimiiko se rauta juurikin musteena ?
Eli sekoitanko tuon musteen suoraan vaikkapa nesteen bio-dieseliin, vai pitääkö muste jotenkin poistaa siitä ? Mikähän olisi paras öljy tähän sekoittamiseen; synteettinen moottoriöljy, biodiesel, oliiviöljy vai mikä ?
kiitoksia jo etukäteen
Kirjoitapa Googlen hakukoneeseen DIY ferrofluid
Noilla hakusanoilla löytyy reseptejä ja ohjeita.- Magneettimiez
Jep, olen niitä paljon katsellut, mutta en ole nähnyt enkä tiedä onko se muste ja rauta sama asia vai pitääkö ne eriyttää ennen öljyyn sekoittamista ?
- Magneettimiez
Minkä nimistä tuo rauta on kemialliselta merkiltään, tai saako sitä ostettua jostain ?
Ferrofluid kun maksaa monta sataa euroa litra.- Magneettimiez
siis se rautajauhe mikä on "ferrofluidissa"; saako sitä rautajauhetta ostettua jostain, apteekista, rautakaupasta ???
- ToinenVaihtoehto
Jos käyttää rautajauheen sijasta magnetiittia niin sitä voi valmistaa ferrikloridista , teräsvillasta ja ammoniakista käyttäen oleiinihappoa emugaattorina. Googlaamalla löytyy tarkemmat reseptit.
Pane muoviastiaan suolavettä, kytke auton akkulaturiin pari teräspalaa ja upota ne liemeen. Virrat päälle ja hetken päästä rautaa on liuennut liemeen Fe - ioneina. (voi olla myös Fe , en tiedä)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7394903Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6594088Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1732281Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o162047MTV: Katri Helena repäisee kunnolla - Aivan uudessa roolissa TV:ssä - Tätä ei arvannut!
No nyt iskelmälegenda ja koko kansan Katri Helena kyllä repäisee kunnolla! Upeaa heittäytymistä, Katri Helena! Lue, mis401848- 961686
TELIA pakottaa 4G-liittymiä väkisin 5G-liittymiin, vaihtaa ilman lupaa
Ihmisten sopimuksia! https://www.is.fi/digitoday/mobiili/art-2000011063159.html "Telia on lähettänyt osalle 4g-asiakka1671431OP Kaskimaa
Niin sitten pankki vaihtaa nimeään ja pääkonttori siirtyy ties minne. Pulkkisen visio, Kainuu ei kelvannut.301198- 941134
- 871121